Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaring med JVC GR-DVL145 ER det OK.
Fra : FRank Sørensen

Dato : 06-07-02 21:09

Hej
Jeg har netoip købt et JVC GR-DVL145 digital video kamera til sommerferie
turen, men er blev lidt bange for købet da der tilsyneladende ikke findes
nogen som helst informationer om dette kamera i Danmark, men kun på tjekkisk
eller lign. Jeg har valgt kameraet fordi det har en større linse end mange
af de andre kamereaer i samme prisklasse, og pga. af den lidt større optiske
zoom. ( X16), men jeg er ved at få kolde fødder overfor købet, og vil evt.
levere det tilbage inden for den 14 dages fortrydelses ret. Er der nogen der
evt. har erfaring eller kendskabtil kameraet ? Hvad er ellers et godt køb
når kvaliteten skal være i orden.
På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen
Frank

Fra : NPS

Dato : 06-07-02 21:14

hvis du har købt det i danmark skal forhandleren sørge for at der følger en
dansk manual med produktet.

MVH

NPS

Fra : Anders C. Madsen

Dato : 06-07-02 21:45

NPS wrote:
> hvis du har købt det i danmark skal forhandleren sørge for at der
følger en
> dansk manual med produktet.

Ikke nødvendigvis - se Forbrugerstyrelsens side:

http://www.fs.dk/pj/retogpli.htm

Rul ned til "Brugsanvisninger", næsten helt i bunden:

"Markedsføringsloven har som nævnt ovenfor en regel om, at den
erhvervsdrivende har pligt til at give forbrugeren en forsvarlig
vejledning afhængig af varens art. Sælgeren har først og fremmest pligt
til at give forbrugeren de oplysninger, der kan have betydning for
bedømmelsen af varen. Som hovedregel kan du regne med, at der kun vil
kræves en skriftlig brugsanvisning, hvis varen er kompliceret at
udnytte, kræver særlig vedligeholdelse eller er farlig, hvis den bruges
forkert. Der er ikke noget krav i loven om, at der altid skal være en
skriftlig brugsanvisning på dansk. Det er dog Forbrugerombudsmandens
opfattelse, at hvis der er behov for en skriftlig brugsanvisning, så bør
den også være på dansk. Anvisningerne kan også være symboler, en
tegneserie e.l., hvis det er tilstrækkeligt."

Det centrale er "bør den også være på dansk" - den skal ikke.

Anders C. Madsen
webmaster@digitalfotografen.dk

http://www.digitalfotografen.dk - mere sjov med dit digitalkamera!

Fra : joerlund

Dato : 07-08-02 08:14

"FRank Sørensen" skrev d. 06-07-02 21:09 dette indlæg :
> [...]
nogen der
> evt. har erfaring eller kendskabtil kameraet ? Hvad er ellers et godt

Hej Frank..

Det var pussigt... Jeg købte det samme kamera fredag d.5/6-2002. Og har
nøjagtig den samme indstilling.... Jeg fik dog den danske brugsanvisning
(lå i kassen ) Men det tog da evighedder før jeg fandt noget om kameraet
på nettet.
Hos JVC "gidder" de ikke bruge tid på privat personer !!!!
Jeg gik oprindeligt efter det tilbud til 5995- (merlin) model 167, med
både DV out & DV in.
Så man kan redigere sin film på PC, og derefter spille det tilbage til
Kamera.
Men nu har jeg da 14 dage til at beslutte mig !!
Forøvrigt så ligger denne model bedre i hånden, og betjeningen er
lettere, min kone siger det er fordi jeg har skæve fingere.

Hilsen Lasse E-Mail joerlund@stofanet.dk

http://www.kandu.dk/