ZyWall, dynamisk IP og VPN
Fra : Peter Fleischer

Dato : 06-07-02 20:46

Hej NG

Jeg har tænkt mig at bruge en ZyWall 10 på kontoret og en ZyWall 1 på
hjemmearbejdspladsen til at lave en VPN forbindelse. Kontoret har en
statisk IP adresse, men hjemmearbejdspladsen har (nærmest
selvfølgeligt) dynamisk IP adresse tildelt af Internet provideren.

Er dette muligt?

Jeg har læst lidt i manualen… men er stadig i tvivl.
Jeg har læst lidt på diverse NG… men er stadig i tvivl.

Tilsyneladende er der delte meninger om mit problem.

Er der nogen der har erfaring?

På forhånd tak

Peter

Fra : Kim Greve

Dato : 07-07-02 00:03

"Peter Fleischer" <peter.fleischer@myorange.dk> skrev i en meddelelse news:450b8614.0207061146.23f25887@posting.google.com...
> [...]
>
> Er dette muligt?
>
> Jeg har læst lidt i manualen. men er stadig i tvivl.
> Jeg har læst lidt på diverse NG. men er stadig i tvivl.

Du kan sagtens godt bruge en ZyWALL 1 hjemme fra dig selv med en dynamisk ip og en ZyWALL 10 med fast ip på dit arbejde.

Når du bruger dynamisk IP, skal du i gateway feltet i din ZyWALL 10 skrive 0.0.0.0 og det samme skal du skrive i My IP på din ZyWALL 1. Hvis der er den nyeste firmware i din ZyWALL 10, kan du definere dynamiske tunneler på alle 10 forbindelser, det har tidligere kun været på #10 du kunne sætte op til at bruge dynamisk ip.

Det er nemt at sætte op, der skal dog fjernes nogle filtere i begge bokse, men det kan du læse om her: http://www.zyxel.dk, klik på Support knappen.

Du kan altid lave en testopstilling, hvor du sætter Z1 og Z10eren back to back for at se om det hele "spiller".

--
Kim Greve

Fra : Peter Fleischer

Dato : 07-07-02 10:42