Relative filplaceringer
Fra : Martin Heick Hansen

Dato : 06-07-02 19:58

Hejsan

Jeg er forholdsvis ny med Visual Basic, men er igang med at lave et
installerbart program. Mit problem er, at jeg gerne vil kalde/åbne
programmer eller filer, som bliver installeret sammen med hovedprogrammet.
Jeg har to eksempler.

1. Jeg vil gerne læse fra en text fil f.eks. "data.dat", som ligger i samme
directory som mit program. Hvordan ser den kommando ud, som jeg skal bruge??

2. Jeg vil gerne starte et program eller åbne en wordfil e.lign. som ligger
to niveauer under min .exe fil. F.eks. "...\data\arbejde\rapport.doc" eller
det kunne være "...\data\arbejde\selvtest.exe".

På forhånd mange tak for hjælpen. Jeg har prøvet at kigge i alle de bøger
jeg har, men kan ikke finde noget specifikt, om hvordan det gøres.

mvh

Martin

Fra : Mads Andreasen

Dato : 07-07-02 13:30

Hejsa

app.path giver dig stien til din exe fil, excl. den sidste backslash,
undtagen hvis det bliver kørt fra roden af et drev, så er backslashen med.

-Mads

Fra : Martin Heick Hansen

Dato : 07-07-02 13:49

Takker det vil jeg prøve.