hvad er bedst ? (cinemaxx på fisketorvet e~
Fra : Brian K

Dato : 06-07-02 17:06

Hej

hvad er bedst ? (cinemaxx på fisketorvet eller Imperial ?)

Mvh

brian

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 06-07-02 17:34

"Brian K" <brian@nospam.com> wrote in message
> Hej
>

> hvad er bedst ? (cinemaxx på fisketorvet eller Imperial ?)

Jeg synes klart at Imperial vinder. Der er langt federe atmosfære og man
sidder bedre. Lærredet i Cinemaxx er alt for overdimensioneret i forhold til
salens størrelse - når man læser undertekster sidder man og drejer hovedet
som i en tenniskamp. Hvad lyden angår er det sværerere at bedømme. Jeg har
siddet forholdsvis tæt på de gange jeg har været i Cinemaxx, hvilket ikke
var godt for lydoplevelsen - Imperials lyd synes jeg er ret fed i
størstedelen af salen.

Imperial vinder i mine øjne (jeg sammenligner her kun med Cinemaxx's sal 1)

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 06-07-02 18:36

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> størstedelen af salen.
>
> Imperial vinder i mine øjne (jeg sammenligner her kun med Cinemaxx's sal

Enig.

Jeg så Lord of the Rings i Cinemaxx sal 1, luften var vildt dårlig, jeg sad
rimeligt langt tilbage og det var stegende varmt, pga elendig aircondition.

Så i fremtiden bliver Imperial mit premiere sted.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Emil Rune

Dato : 06-07-02 18:42

"Brian K" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>

> hvad er bedst ? (cinemaxx på fisketorvet eller Imperial ?)

Sjovt nok...Jeg sad og diskuterede præcis det samme med "bio-klike" den
anden dag. Imperial var den klare vinder; bedste komfort og som nævnt
tidligere bedste dimensionering.

Og nu vi er igang; skal vi ikke få startet en tråd om bedste/værste
biografoplevelser? Det kunne da være meget morsomt (jeg har personligt nogle
temmelig uhyggelige ;)

Hilsen Emil

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 06-07-02 18:50

> [...]
>
> Og nu vi er igang; skal vi ikke få startet en tråd om bedste/værste
> biografoplevelser? Det kunne da være meget morsomt (jeg har personligt

Jeg er med.

Den hidtil dårligste biograf jeg kender er biografen i Sønderborg, dårligt
billede, dårlig lyd.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 06-07-02 22:58

"Emil Rune" <erune@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Og nu vi er igang; skal vi ikke få startet en tråd om bedste/værste
> biografoplevelser? Det kunne da være meget morsomt (jeg har personligt
nogle
> temmelig uhyggelige ;)

Tænker du på bedste filmoplevelse i biffen ?

Bedste film jeg har set i biffen, var Terminator 2 ; Man var bare så meget
MED i filmen, fordi den involverede tilskuren på det ypperste.

Gid jeg bare havde set Aliens i biffen....øv.....Cameron styrer det der.

Fra : -V-

Dato : 06-07-02 23:07

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev i en meddelelse

[snip]
> Gid jeg bare havde set Aliens i biffen....øv.....Cameron styrer det der.

Så Alien3 i Imperial til premieren. Skuffelsen var til at tage og føle på.
Da ønskede jeg så meget mere, at have set Alien og Aliens til premieren i en
stor biograf.

Bedste/største oplevelse:
Midtfirserne, Park Bio på Østerbro, Kbh., tæt på lærredet.
The Shining, sammen med min ti år ældre fætter og hans ven. Sad imellem dem
og kendte ikke historien.
Første indtryk: store landskaber, smukke billeder. Da dialogen gik i gang,
begyndte min fætter og hans ven at skiftes til at sige replikkerne, og på
præcis de rigtige tidspunkter. *Hele* filmen igennem....

En højst usædvanlig oplevelse, som stadig står som ekstremt uhyggelig og
spændende for mig, den dag i dag. Vanvittigt fedt.

-V-

Fra : Brian K

Dato : 07-07-02 11:07

Hej

tak for alle svarerne

(gik ind og så Spider-Man i cinemaxx (sal 3))

Ganske god lyd (imperial er klart bedre!)

Ret fedt med de Cola holdere i stolen

Læred udemærket

Går i imerial næste gang

(hvad er der iøvrigt sket med spillemaskiner ? (det var da ret fedt at bruge
den time man skal hente billeter (telefon bestilte billeter) i foran en
spillemaskine !)

Mvh
brian

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 07-07-02 12:39

> hvad er bedst ? (cinemaxx på fisketorvet eller Imperial ?)

Jeg har prøvet dem begge men mener de bliver slået af Empire på Nørrebro. Du
finder ikke bedere atmosfære end her.

/miguel

Fra : J.O.H

Dato : 07-07-02 13:45

"Mikkel Rasmussen" <mikkel-rasmussen@mail.tele.dk> wrote in message

> Jeg har prøvet dem begge men mener de bliver slået af Empire på Nørrebro.
Du
> finder ikke bedere atmosfære end her.
> /miguel

Empire, Nørrebro - jep, rigtig godt sted. Desværre har jeg oplevet for mange
svipster fra Operatør-personalet. De kører muligvis en for stram tidsplan i
forhold til bemanding.

By the way - skal du ud i "sommerlandet" - så smut i Silkeborgs nye
biograf - jeg så EP2 i den store sal og den slog Empire på lydsiden og var
ganske ok i billedet (men det er også Scala's biografens maskiner der er
havnet her ;)

JOH

Fra : Kim Grandjean

Dato : 21-07-02 17:55

"Brian K" <brian@nospam.com> wrote

> hvad er bedst ? (cinemaxx på fisketorvet eller Imperial ?)

Jeg kan se, at Imperial allerede er udråbt som vinder. Alligevel vil
jeg give mit besyv med, hovedsageligt baseret på Lord of The Rings,
som jeg så i Henholdsvis Cinemaxx (sal 1) og Imperial d. 18. og 22.
december.

Mit eget indtryk er at det større lærred i Cinemaxx giver en bedre
indlevelse, men at man naturligvis skal vælge sin placering efter hvor
meget man kan overskue. Og har man behov for at læse undertekste, så
skal man nok ikke for tæt på.

Lyden er til gengæld ikke diskutabel. Cinemaxx havde klart den bedste
lyd. Selv på den berømte plads hvor den THX-udsendte kalibrerede
Imperials system kunne det ikke leve op til lyden i Cinemaxx.

Der er dog meget mere stemning, atmosfære og rigtig biograf over
Imperial, IMHO.

Venligst
Kim

Fra : Mogens Laursen

Dato : 21-07-02 19:16

Ingen tvivl !! Cinemaxx er klart den bedste biograf, deres popcorn er dog
ekstremt dyre. De kapitalister !!