Andet multimedie
bentjuul 3670
Piktogram - "tisning ikke tilladt"
Fra : Søren Møller Mogense~

Dato : 06-07-02 17:03

Hej,

Der er nogle der ved hvor jeg kan finde et piktogram, som fortæller, at det
ikke er tilladt at tisse her???
Jeg har kigget på http://www.pictogram-butikken.dk men der kunne jeg ikke
finde hvad jeg sørger

Mvh.
Søren M. Mogensen

Fra : Kim Jensen

Dato : 06-07-02 18:54

Søren Møller Mogensen wrote:
> Der er nogle der ved hvor jeg kan finde et piktogram, som fortæller,
> at det ikke er tilladt at tisse her???
> Jeg har kigget på http://www.pictogram-butikken.dk men der kunne jeg
> ikke finde hvad jeg sørger

Mon ikke hellere du skulle lede efter en anden omgangskreds?

"Tisning forbudt" er da vist implicit de fleste steder???

(sorry, kunne ikke dy mig

Kim Jensen
www.litewerx.dk · new 2002 design online

Fra : Tommy Helgevold

Dato : 06-07-02 20:11

"Kim Jensen" <kim@litewerx.dk> skrev i en meddelelse
> Mon ikke hellere du skulle lede efter en anden omgangskreds?
> "Tisning forbudt" er da vist implicit de fleste steder???
> (sorry, kunne ikke dy mig

Danskerne er de værste når det gælder at bryde det forbud, da jeg kom til
Danmark
for mange år siden - var det næsten et kulturchok at se så mange Danskere
bare
lade vandet frit "overalt". Butikkerne måtte vaske indgangene ved dørene
hver morgen
bare for alt det tisseri. Min familie som kom på besøg, lagde også mærke
til dette
virkelig hurtig og syntest det var noget værre svineri (jeg er enig) :)

Nej - lad os hellere få nogle SOLIDE bøder for det der - så bliver der nok
sat en stopper
for det. (fungerede ret godt i norge da bøden blev sat op til 2500 nkr!)

(Sorry - meget off-topic - men som Kim - kunne jeg hellere ikke dy mig)

Mvh
Tommy

Fra : P.C.

Dato : 07-07-02 12:36

Hi.

"Tommy Helgevold" <tommyhe@*no-spam*e-mail.dk> skrev i en meddelelse >
> [...]
> til dette
> virkelig hurtig og syntest det var noget værre svineri (jeg er enig) :)

Du har helt ret og der er bla. alt for få offentlige toiletter.
I gamle dage havde vogn kuske faktisk tilladelse til at lade vandet bagved
hesten fordi de ikke måtte forlade hest og vogn men i gamle dage havde man
faktisk også en anordning der hindrede at der blev urineret i diverse hjørner og
porte ;
Det var et blik "skjold" der var indpasset i det hjørne man ville sørge for der
ikke blev tisset i , og det havde simpelthen en kurvet udformning , så _hvis_
man tissede op ad det ,ville man selv blive overpisset ,fordi vandet i skjoldets
krumning ville blive rettet mod en selv ; ganske smart og en løsning der er
blevet taget i brug igen et par steder ,bla. på Christianshavn i Ovengaden har
jeg set at en andelsforening satte to op, på hver side af en port ; der blev
_aldrig_ pisset 'der mere.
P.C.

Fra : Tommy Helgevold

Dato : 07-07-02 17:49

"P.C." <per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Du har helt ret og der er bla. alt for få offentlige toiletter.
> I gamle dage havde vogn kuske faktisk tilladelse til at lade vandet bagved
> hesten fordi de ikke måtte forlade hest og vogn

Man har da en lignende ordning m.h.t. erhvervchaufører idag...noget med
bag det ene hjul? =)

> [...]
_hvis_
> man tissede op ad det ,ville man selv blive overpisset ,fordi vandet i

Hah! Det var da ganske smart. Velfortjent.

Mvh
T.H

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-07-02 10:34

Kim Jensen wrote in <ag7arg$smi$1@news.cybercity.dk>:
> Mon ikke hellere du skulle lede efter en anden omgangskreds?
> "Tisning forbudt" er da vist implicit de fleste steder???

Det sidste sted jeg boede lugtede opgangen af tis. En eller flere (nok det
sidste) tog ikke deres reklamer med op, men lod dem falde ned på gulvet. De
var tilsyneladende gode at tisse på.

Behøver jeg at fortælle, at jeg ikke boede der særligt længe? :)

Anyway, for lige at besvare spørgsmålet... :)

Det må være rimeligt simpelt at tage et piktogram for "herre-toilet", og
tilpasse det:

Bøj armene, så de går ind "bag" manden (så står han med ryggen til, og
holder ved "fyren").
En stiplet, buet streg fra... hænderne til jorden ved alle vist hvad er,
især hvis der bliver tilføjet lidt "sprøjt".

Et stort rødt kryds hen over, og budskabet er tydeligt. :)

Jeg vil da gerne gøre et forsøg, selv om jeg ikke er grafiker. :)
Men jeg arbejder altså kun i bitmap-grafik...

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Søren Møller Mogense~

Dato : 07-07-02 21:11

Hej Niels,

Jeg ville blive meget taknemlig hvis du ville give det et forsøg.
Jeg er desværre ikke selv en ørn til det der med grafik

Mvh.
Søren

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-07-02 22:43

Søren Møller Mogensen wrote in
<3d28a07a$0$415$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>:
> Jeg ville blive meget taknemlig hvis du ville give det et forsøg.
> Jeg er desværre ikke selv en ørn til det der med grafik

OK.

Hvis du lige finder et piktogram af en mand, så prøver jeg. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)