Mailserver
Fra : Henrik Borcher

Dato : 06-07-02 16:38

Hejsa

Jeg blev beordret af min far på, at bruge min sommerferie på at lave en
hjemmeside samt finde ud af hvorfor man sætter en mailserver op. Er der en
nem måde at opsætte en sådan en, og hvilke programmer skal jeg bruge?

Idéen er, at der på denne server skal være 1500 mail-adresser som skal
modtage nyhedsbreve og tilbud et par gange om måneden! Såfremt det kunne
lade sig gøre, skal den også bruges om firmaets mailserver i den forstand,
at samtlige ansatte henter sin mail herfra og sorteret til rette person!

--
Med Venlig Hilsen
Henrik Borcher

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 06-07-02 17:02

> [...]
> at samtlige ansatte henter sin mail herfra og sorteret til rette person!

Hejsa Henrik.

Denne gruppe er ment til diskussion omkring server hardware, altså delene
til en server. Jeg har ikke lige kunne finde en mere passende gruppe til
dig, men det er der nok andre der kan =)

MVH

Thomas
-Som kan anbefale RedHat 7.3 med en Apache webserver og en gang SendMail =)

Fra : wulff

Dato : 06-07-02 17:35

On Sat, 6 Jul 2002 18:02:04 +0200, "Thomas Worm Madsen"
<ormen@ormens.dk> wrote:

>-Som kan anbefale RedHat 7.3 med en Apache webserver og en gang SendMail =)

Her vil jeg i stedet anbefale Trustix (www.trustix.net) og en gang
PostFix -- IMHO langt bedre for sysadmins mentalhygiejne

/wulff

Fra : Henrik Borcher

Dato : 06-07-02 17:35

> Her vil jeg i stedet anbefale Trustix (www.trustix.net) og en gang
> PostFix -- IMHO langt bedre for sysadmins mentalhygiejne
>

> /wulff

Hører det til i windows?

Fra : wulff

Dato : 06-07-02 19:48

On Sat, 6 Jul 2002 18:35:29 +0200, "Henrik Borcher"
<Borcher@tiscali.dk> wrote:

>Hører det til i windows?

Både RedHat og Trustix er Linux-distributioner.

Apache serveren findes i en version til windows. Jeg har ikke styr på
mail-servere og mailing-list software på windows.

<rant>
Men, uanset hvad, vil jeg mene at en linux-løsning er at foretrække i
dette tilfælde -- du får gratis (bortset fra den tid, du bruger)
software og opsætning, god dokumentation og en server der bare virker.
Selvom windows2000 bestemt er et skridt i den rigtige retning, er jeg
ikke helt overbevist :P
</rant>

/wulff

Fra : Anders Schwartz

Dato : 07-07-02 22:36

"Henrik Borcher" <Borcher@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
SendMail
> =)

> Hører det til i windows?

Nej, det er Linux, lige på nær Apache, som nu kan fås til Windoze, men jeg
har dårlige erfaringer med den installation...

Med venlig hilsen/Best regards
Anders Schwartz
newsgroup AT kittyscope DOT dk (fjern "nospam" i min mail)
http://www.kittyscope.dk

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 06-07-02 18:35

> Her vil jeg i stedet anbefale Trustix (www.trustix.net) og en gang
> PostFix -- IMHO langt bedre for sysadmins mentalhygiejne

Det er vist religionssnak... =)

/Thomas

Fra : wulff

Dato : 06-07-02 19:42

On Sat, 6 Jul 2002 19:34:46 +0200, "Thomas Worm Madsen"
<ormen@ormens.dk> wrote:

>Det er vist religionssnak... =)

Helt enig

/wulff

Fra : Thomas

Dato : 07-07-02 09:56

Thomas Worm Madsen wrote:
> [...]

Personligt foretrækker jeg sendmail, da jeg kan have hele konfiguration
på en 25x80 skærm.

> Det er vist religionssnak... =)

Det er vi så enige i, jeg mener valget af MTA er meget individuel; så
lad stoppe her, inden det går galt ;)

--
Don't waste space