GeForce4 MX420 og studiodisplay
Fra : Carsten Dut Larsen

Dato : 06-07-02 16:06

Hej
Er der een der kan hjælpe?
Jeg har lige bestilt et GeForce4 MX420 som skulle virke på mac.
Men såvidt jeg kan se er der et alm. Skærmstik på.(SVGA???) men min skærm er
en 17" studio display (Klar Plastic) med det store stik hvor der både er
power og usb i. Findes der en adapter til denne? Eller er jeg tvunget til at
bruge min gamle Applevision skærm?
På forhånd tak.

Carsten Larsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-07-02 17:11

In article <B94CD403.4D5F%dut@mac.com>,
Carsten Dut Larsen <dut@mac.com> wrote:

> [...]
> power og usb i. Findes der en adapter til denne? Eller er jeg tvunget til at

Jeg tror ikke, at det kan lade sig gøre, da din skærm forventer at få
strøm via skærmstikket. Jeg kan kun finde adaptere til alle andre
kombinationer af stik (ADC-DVI-VGA), så du bliver nok nødt til at bruge
din gamle skærm på det nye kort.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-07-02 17:15

On Sat, 06 Jul 2002 17:06:11 +0200, Carsten Dut Larsen <dut@mac.com> wrote:
> [...]
> power og usb i. Findes der en adapter til denne? Eller er jeg tvunget til at

Ja, enten den eller en adpater (og forringet kvalitet på din digitale
skærm)

Hvor har du købt kortet og til hvilken pris?

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Carsten Dut Larsen

Dato : 06-07-02 17:33

On 06/07/02 18:14, in article k157ga.g02.ln@g4.reippuert.dk, "Morten
Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> Ja, enten den eller en adpater (og forringet kvalitet på din digitale
> skærm)
>
> Hvor har du købt kortet og til hvilken pris?

Hos NEM computer. Smider lige URL'en:

http://www.nemdirect.dk/product.asp?sku=2013427

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-07-02 17:46

On Sat, 06 Jul 2002 18:33:07 +0200,
Carsten Dut Larsen <dutREMOVE@mac.com> wrote:

> Hos NEM computer. Smider lige URL'en:
>
> http://www.nemdirect.dk/product.asp?sku=2013427

har set tilbudet - hvor fra ved du st kortet kan bruges?

Fra : Carsten Dut Larsen

Dato : 06-07-02 18:03

On 06/07/02 18:45, in article ir67ga.j32.ln@g4.reippuert.dk, "Morten
Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> har set tilbudet - hvor fra ved du st kortet kan bruges?

Der står at det er Macos kompatibelt I pdf-filen på nem's side.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-07-02 18:26

In article <B94CEF4A.4EBA%dutREMOVE@mac.com>,

> Der står at det er Macos kompatibelt I pdf-filen på nem's side.

PDF'en er et produktblad for GeForce4 MX chipsættet, som ganske rigtigt
er Mac-kompatibelt, men det er langt fra sikkert, at Creatives kort er
det. Jeg ved af man kan bruge nogle GeForce2 MX kort i Mac'ene, da
graikkortets ROM er indlejret i firmwaren på Mac'en, men om det samme
gælder for GeForce4 MX har jeg ikke hørt om.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Carsten Dut Larsen

Dato : 06-07-02 18:41

On 06/07/02 19:25, in article rfn-0D02CA.19253206072002@news.tele.dk, "René
Frej Nielsen" <rfn@mac.com> wrote:

> [...]
> graikkortets ROM er indlejret i firmwaren på Mac'en, men om det samme
> gælder for GeForce4 MX har jeg ikke hørt om.

Hmmm... På Nem's side står der "Mac - Grafikkort" I øverste højre hjørne, så
hvis det ikke virker på mac så må de jo få det I hovedet igen.
Har iøvrigt før været lige ved at bestille et andet geforce kort der hellere
ikke virkede på mac, ret irriterende...
Har lige prøvet at være på xlr8yourmac, der kan jeg heller ikke finde noget
om GF4 kort, ærgligt.
Tak for hurtige svar

Carsten Larsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-07-02 03:16

In article <B94CF831.4FEE%dutREMOVE@mac.com>,
Carsten Dut Larsen <dutREMOVE@mac.com> wrote:

> Hmmm... På Nem's side står der "Mac - Grafikkort" I øverste højre hjørne, så
> hvis det ikke virker på mac så må de jo få det I hovedet igen.

Jeg mener, at de har lavet den fejl før, dengang med et GeForce2
MX-et-eller-andet.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-07-02 09:26

On Sun, 07 Jul 2002 04:15:48 +0200,
René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Jeg mener, at de har lavet den fejl før, dengang med et GeForce2
> MX-et-eller-andet.

jep, det viste sig at være et MX 200 kort.