Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Venligst bedøm billede
Fra : Jacob Olsen

Dato : 06-07-02 15:24

Hejsa..

Nogen der venligst gider gå ind under
http://www.upsidedown.dk/hustest.htm

og bedøm hvilket billede I synes ser bedst ud
taget farver/skarphed i betragtning...

Canon Ixux V2

Fra : JS

Dato : 06-07-02 16:02

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nogen der venligst gider gå ind under
> http://www.upsidedown.dk/hustest.htm
>
> og bedøm hvilket billede I synes ser bedst ud

Der er jo klart mere knald på no 2, men handler det ikke mere om hvordan
huset rent faktisk ser ud ?
Er den gule farve så kraftig i virkeligheden ?

Er der brugt samme indstilling for skarphed på alle tre billeder ?
Jeg synes f.eks gelænderet ser underligt takket ud på de 2 nederste
billeder.

Valgte i øvrigt no 1.

mvh/JS

Fra : Esben

Dato : 06-07-02 16:10

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3d26fd72$0$41357$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa..
>
> Nogen der venligst gider gå ind under
> http://www.upsidedown.dk/hustest.htm
>
> og bedøm hvilket billede I synes ser bedst ud
> taget farver/skarphed i betragtning...

Det første ser bedst ud - det er som om der er for meget digitalt fnidder i de to andre, værst i nr. 2, hvor farverne også virker
for kraftige.

--
Esben

Fra : Jacob Olsen

Dato : 06-07-02 16:27

Nu har jeg lagt original fotos på også.!!
Originalt er billederne 1024*768, men resized
ned til 640*480 på forsiden.!!

Fra : Anders C. Madsen

Dato : 06-07-02 16:24

Hej Jacob

> Nogen der venligst gider gå ind under
> http://www.upsidedown.dk/hustest.htm
>
> og bedøm hvilket billede I synes ser bedst ud
> taget farver/skarphed i betragtning...
>
> Canon Ixux V2

De to nederste forekommer skarpere, men det er næsten også det eneste
gode, der kan siges om dem i den sammenhæng...!

De er fyldt med JPG-fnidder og virker ikke nær så naturlige i farverne
som det første billede, så overordnet vurderet er det første billede det
bedste. Jeg tror, fnidderet især stammer fra den kraftigere kontrast i
de to sidste billeder - det kunne være interessant at se et udsnit af de
samme billeder, blot taget som TIFF og komprimeret ganske let med JPG
(f.eks. 10% og ingen smoothing).

Anders C. Madsen
webmaster@digitalfotografen.dk

http://www.digitalfotografen.dk - mere sjov med dit digitalkamera!