Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A40 spørgsmål ?
Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-07-02 12:48

Hej !

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et Canon A40 - og det ser ud
til at være rigtigt godt !

Jeg kan se i ældre indlæg, at der skulle være et problem omkring
autofokus'en - hvad går det ud på ?

Jeg har lige taget en serie billeder, og der stødte jeg ikke på
problemer ?

En anden ting - jeg har købt det via QXL og sælgeren havde åbenbart
købt det i tyskland for der var kun tyske manualer med - er der nogle,
der ved om man kan købe en dansk ?

--

Jan Vestergaard
jan@nospam.jve.dk

Fra : jera

Dato : 06-07-02 16:55

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> wrote in message
> [...]
> til at være rigtigt godt !
>
> Jeg kan se i ældre indlæg, at der skulle være et problem omkring

Ved afstande over ca. 15-20 m fokuserer kameraet ikke korrekt ved
næstkraftigst zoom-trin (focal length: 13.x mm). Canon har frigivet en
rettelse, som løser problemet.
http://www.powershot.com/powershot2/customer/firmware.html Ved download
bliver du bedt om at indtaste serienummer for kontrol af om dit kamera skal
opdateres.

> [...]
>
> En anden ting - jeg har købt det via QXL og sælgeren havde åbenbart
> købt det i tyskland for der var kun tyske manualer med - er der nogle,

Du kan sikkert bestille den hos din lokale fotohandler, men den er højest
sandsynligt temmeligt pebret. En engelsk version kan downloades her:
http://www.powershot.com/powershot2/customer/manual.html

Jesper

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-07-02 18:46

Jesper skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver du bedt om at indtaste serienummer for kontrol af om dit kamera skal

OK tak - den vil jeg da hente !

> Du kan sikkert bestille den hos din lokale fotohandler, men den er højest
> sandsynligt temmeligt pebret. En engelsk version kan downloades her:
> http://www.powershot.com/powershot2/customer/manual.html

Ja - du har nok ret - så jeg har hentet den engelske og printet ud - jeg må
indrømme, at mit engelske er væsendtlig bedre end mit tyske

Endnu engang tak !

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-07-02 22:55

> OK tak - den vil jeg da hente !

Hmm - der kan jeg ikke hente den fra ?

Jeg fandt dette link i et andet indlæg:

http://www.canon.co.jp/Imaging/PSA40/PSA40_Adjustment-e.html

og der virker det fint - og jeg har opdateret den uden problemer !

Jeg går ud fra, at det gør det samme......

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 07-07-02 10:28

> [...]
>
> og der virker det fint - og jeg har opdateret den uden problemer !
>
> Jeg går ud fra, at det gør det samme......

www.powershot.com linker bare til ovenstående download på www.canon.co.jp

mvh Frank

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-07-02 10:49

"Frank K. Jensen" skrev i en meddelelse:

> www.powershot.com linker bare til ovenstående download på www.canon.co.jp
>
> mvh Frank

OK tak - der var åbenbart noget galt med powershot-linket, da jeg prøvede - for den døde bare
- men det andet virkede fint - så den er opdateret uden problemer !

Tak for hjælpen !