forloren hare
Fra : Flemming

Dato : 06-07-02 12:18

hej Ng
jeg vil i aften forsøge at kaste mig ud i nostalgiens verden og forsøge at
lave forlorenhare med vildtsovs til. Men hvordan er det nu man gør? Er det
en frikadellefars med rasp og svøbt i bacon og tilsættes ribsgeleen først
til sidst i sovsen?? håber på nogle gode råd
Med venlig hilsen
Gitte Jahns

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-07-02 13:52

On Sat, 6 Jul 2002 13:18:25 +0200, Flemming wrote:

> [...]
>en frikadellefars med rasp og svøbt i bacon og tilsættes ribsgeleen først
>til sidst i sovsen?? håber på nogle gode råd

P.t. er jeg for beruset (egne urtesnapse) til at besvare dit
spørgsmål, men jeg mindes en hyggelig middag hos nogle tyske venner
ude i Mecklenburg. Jeg var med store armbevægelser ved at berette om
er herlig middag - netop med forloren hare - og oversatte det uden
videre med "Verlorene Hase", hvilket vakte megen more blandt de
indfødte

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : R.N.

Dato : 07-07-02 08:03

"Kurt Hansen" skrev i en meddelelse
Flemming wrote:

> [...]
> er herlig middag - netop med forloren hare - og oversatte det uden
> videre med "Verlorene Hase", hvilket vakte megen more blandt de

Det var dog et vildt indlæg. LOL

Minder om da min svigerinde gik ind i en forretning i Tyskland og spurgte
efter Tun im Öle.

Men hvis der ikke i løbet af søndagen kommer nogle gode opskrifter
på forloren hare, så må du og jeg være dømte til at finde nogen frem og
sende dem.

Med munter søndag-morgen-hilsen elena@io.dk

Fra : Flemming

Dato : 07-07-02 09:24

hej med jer
jeg fik lavet den forlorne hare efter lidt af det og lidt af det metoden og
den blev da ganske god alligevel.
Tak for de muntre indslag *G*
Gitte

Fra : Thomas

Dato : 09-07-02 18:01

Hejsa!

Ja jeg ved godt det var i søndags, du skulle bruge opskriften, men jeg
skriver alligevel lige min bedste opskrift på forloren hare. Den kan jo
gemmes til en anden god gang!

½ kg hakket svinekød
½ kg hakket oksekød
1 pk bacon (det i tern)
1 æg
1 dl rasp
salt, peber
----

½ l fløde
2 spsk ribsgelé
soya (jeg bruger madkulør!!)

Ælt det hele sammen, form det som et brød.
Brun det i en gryde med margarine (ca. 2 spsk.).
Kom fløde, ribsgele, salt og peber ved.
Lad det stege 1½ - 2 timer.
Jævn sovsen med mel, og smag til med ribsgelé, salt og peber.
Smag evt. sovsen til med blå skimmel ost.

Velbekomme!

Hilsen
Mie

Fra : vagn torup

Dato : 10-07-02 11:00

"Thomas" <mith@mail.dk> skrev i en meddelelse
> ½ kg hakket svinekød
> ½ kg hakket oksekød
> 1 pk bacon (det i tern)
> 1 æg
> 1 dl rasp
> salt, peber
> ----
>Hej
Det kan da vist ikke passe, at man bruger bacon til forloren hare. Næh, det
skal være røget spæk, der stikkes ned i og den købes bedst hos slagteren,
men Føtex har det eksempelvis også.
MVH Rikke

Fra : Flemming

Dato : 10-07-02 14:39

Tak skal i have begge to og ja bedre sent end aldrig )
Gitte

Fra : Thomas

Dato : 11-07-02 16:33

> [...]
> skal være røget spæk, der stikkes ned i og den købes bedst hos slagteren,

Jamen så brug du bare spæk i din opskrift!
Men lad venligst vær med at blande dig i min opskrift!

Hilsen Mie

Fra : vagn torup

Dato : 14-07-02 16:00

Hej Mie
Det var ikke et spørgsmål om at blande sig, men gøre opmærksom på den
korrekte ingrediens. Det er altså ikke alle ingredienser i en ret, man bare
kan skifte ud og så stadig kalde retten det samme.
MVH Rikke

Fra : Thomas

Dato : 19-07-02 20:41

"vagn torup" <vagntorup@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:_pgY8.74$HU4.868@news.get2net.dk...
> [...]
> korrekte ingrediens. Det er altså ikke alle ingredienser i en ret, man bare
> kan skifte ud og så stadig kalde retten det samme.

Fjols!
*PLONK*

Fra : bantam

Dato : 07-08-02 08:14

"Flemming" skrev d. 06-07-02 12:18 dette indlæg :
> [...]
først
> til sidst i sovsen?? håber på nogle gode råd

Hej
her er et par muligheder, håber det kan
bruges.http://mp.sol.dk/madogvin/searchRecipes.cgi?words=forloren+hare
MVH