Skærme
Fijala 3554
Problemer med Viewsonic P95f (igen) ?
Fra : Niels Sørensen

Dato : 06-07-02 12:01

Jeg har en ret ny Viewsonic P95f (som jeg også tidligere har skrevet indlæg
om), hvor der er nogle problemer med billedet.
Tildligere troede jeg, at det skyldtes gfx-kortet, derfor gjorde jeg ikke
mere ved det - men nu har jeg fået et nyt GeForce 4 Ti4200 kort, og ser
desværre stadig "fejl".. (Dog ikke længere den tidligere omtalte
forvrængning, som med et gl. kort konstant befandt i i venstre side af
skærmen i ved højre Hz.)
Spørgsmålet er, om skærmen skal byttes eller de kan indstilles væk - og
hvilke funktioner der så fald skal bruges - de kan jo næsten kombineres i
det uendelige, så at prøve sig frem virker ikke - og manualen er ikke meget
værd i denne sammenhæng..

- Jeg synes det ser ud til, at der er en smule skygge på blå streger (så de
ikke kun fylder en pixel, og er lidt grumsede..) Det er jeg sikker på kan
indstilles væk et eller andet sted?
- Det store og vigtige problem består dog i, at der nærmest er en
banan-formet "skygge" hele
vejen hen over skærmen (området virker lidt mørkere eller måske en smule
blålig på hvid baggrund).. Det er ikke særlig tydeligt, men ses lettest på
enten hel hvid eller hel rød baggrund. Det minder om noget, der kan ændres
igennem
"Purity"-indstillingen, men den kan desværre ikke få det helt væk alene
(måske hvis den kombineres med andre indstillinger?)..

Pfh. mange tak for hjælp (igen) - jeg sætter stor pris på det!
Med venlig hilsen
Sørensen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-07-02 13:27

"Niels Sørensen" <duvedikkehvem@hotmail.com> wrote in

> [...]
> "Purity"-indstillingen, men den kan desværre ikke få det helt væk
> alene (måske hvis den kombineres med andre indstillinger?)..

Jeg vil anbefale dig at ringe til Infocare, de står for reparation af
Viewsonic skærme i DK og kan fortælle dig om det er begrundelse nok for
at få den repareret eller byttet.
Jeg har selv en Viewsonic P95f og har heldigvis ikke haft nogen form
for problemer med den, men en af mine bekendte som også har en P95f
havde en fejl i toppen af billedet som gjorde det buede lidt nedad og
det fik han den byttet på - så det er ikke så meget igen der skal til
for at man kan få den byttet (men det er ikke sikkert du får en helt ny
eller din egen skærm igen, det kan godt være en anden).

Flemming

Fra : Niels Sørensen

Dato : 06-07-02 19:25

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil anbefale dig at ringe til Infocare, de står for reparation af
> Viewsonic skærme i DK og kan fortælle dig om det er begrundelse nok for
> at få den repareret eller byttet.

Tak for rådet - det vil jeg nok gøre mandag.
Men det betyder altså, at du faktisk tror, at det ikke er noget der kan
indstilles væk igennem de uendelige kombinationer af funktioner?

Venlig hilsen
Sørensen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-07-02 20:48

> [...]
> Men det betyder altså, at du faktisk tror, at det ikke er noget
> der kan indstilles væk igennem de uendelige kombinationer af

Jeg har ikke selv været ude for det, men når det kun er en lille del af
skærmen (det bananformede område) så tror jeg ikke at du vil kunne
justere det helt væk. Så vidt jeg ved så virker alle indstillingerne på
hele skærmen og ikke bare en del af den.

Men som sagt har jeg ikke selv været i en situation hvor jeg for alvor
har været nødt til at justere mig ud af problemet.

mvh
Flemming