Brevhemmilighed
Fra : B.Pedersen

Dato : 06-07-02 09:25

Først UNDSKYLD for en L-A-N-G mail ( Læs den eller noget af den hvis du
har tid )

Hej
For nogle år siden kom JUBII med et tilbud på en GRATIS emailadresse, samt
mulighed for at sende/modtage webmail, det benyttede jeg mig af, især man
kunne få en emailadresse med ens eget navn, så valgte b.@pedersen.dk som dog
efter nogen tid blev rettet til b@pedersen.dk da de havde problemer med
punktum før @.

Jeg har brugt adressen meget især når jeg har været i udlandet, men også til
familie og venner , da det er en adresse der er let at huske. I forbindelse
med min hobby som radioamatør, har jeg fået trykt QSL kort ( Et kort man
sender via sin forening, der bekræfter en forbindelse ) med denne
emailadresse på, og er sendt ud over hele verden. Så får jeg denne meddelse
fra JUBII:
---------
Der er nu 57 dage til den 1/9, hvor din emailadresse ændres til:

b.pedersen@jubiipostadresse.dk

Du kan dog stadig nå at blive medlem af Jubii Nation og dermed beholde din
nuværende adresse:

b@pedersen.dk

---------
Jo jeg kan godt beholde min gamle adresse, mod at betale 250.00 kr. om året,
ellers så har jeg den ikke mere. ( Og det vil jeg ikke, passer ikke rigtigt
med EFTERLØN ) Så her kommer mit spørgsmål:

Den næste der nu får "min" emailadresse, vil jo modtage mine mails, skulle
der ikke være en regel for at de ikke udsteder emailadressen til en anden
før efter en vis tid ? f.eks. 5 år, ellers vil en anden komme til at læse
mine "private/personlige" emails, det går vel ind under brevhemmelighed ?

( Har nu oprettet en ny GRATIS webmail ved nameplanet.com: b@pedersen.cc )

Har skrevet til JUBII, deres kommentar er: "DET ER HÅRDE TIDER !" ( Benzin
til Porchen,måske ?)
Hvortil jeg har svaret, at jeg har en hjemmeside med database, med et besøg
på ca: 10.000 årligt, hvor jeg linker til JUBII, den vil jeg så slette, "Med
mindre de vil betale 250.00 kr. årligt" !! Noget for noget, ( De har ikke
svaret på det ) De ved jeg har den, da jeg var vinder blandt de hjemmesider
der linkede til JUBII 7/2001

Med venlig hilsen
Bent Pedersen

Nu har de lavet NYE regler for GRATIS mail, som er herunder, der ikke
fortæller om en periode, inden de udsteder samme email adresse igen:
Jubiipost betingelser

Betingelser for anvendelse af JUBII's gratis mail:

Du forpligter dig til at give korrekte og fyldestgørende oplysninger i
forbindelse med oprettelsen af Jubii A/S's gratis e-mail service.

Du alene er ansvarlig for al indhold (information, data, tekst,
software, musik, lyd, fotografier, grafik, video og andet), der er sendt og
modtaget via e-mail servicen, samt at dette ikke er i strid med dansk eller
international lovgivning. Jubii A/S kontrollerer ikke indholdet og er ikke
ansvarlig for kvaliteten og lovligheden af dette.

Jubii A/S kan ikke gøres ansvarlig for tab af e-mails med indhold og
hæfter hverken for direkte eller indirekte tab i den forbindelse, hverken
overfor dig eller tredjemand. Dette uanset hvad grunden til tabet måtte
være.

Jubii A/S er ikke ansvarlig for misbrug af dit password enten ved din
egen uforsigtighed eller ved at password og/eller mailboksen hackes.

Jubii A/S respekterer brevhemmeligheden, men forbeholder sig ret til i
forbindelse med nødvendig reparation og vedligeholdelse at skaffe sig adgang
til mailboksen. Indholdet af e-mails vil ikke blive læst.

Jubii A/S har ret til ved henvendelse fra politi eller domstole at
give adgang til e-mails med indhold.Jubii forbeholder sig ret til ved
mistanke om lovovertrædelser (børneporno mv.) at skaffe sig adgang til din
post.

Jubii A/S kan uden grund og forudgående varsel lukke din e-mail eller
begrænse brugen af den.

Jubii A/S forbeholder sig ret til at inaktivere eller nedlægge
e-mailskonti, der ikke benyttes. Med manglende benyttelse menes, at
indehaveren ikke har været logget på indenfor 150 dage. Jubii kan ikke gøres
ansvarlig for eventuelle tab i den forbindelse.

Din brug af e-mail adressen er fuldstændig på egen risiko. Jubii A/S
påtager sig intet ansvar i forbindelse med, at servicen er helt eller
delvist ude af drift.

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-02 09:47

B.Pedersen wrote:
> [...]
> mine "private/personlige" emails, det går vel ind under brevhemmelighed ?

svjh. er der ikke nogen regler på dette område, og det vil heller ikke
give nogen mening. Jubii har ikke ansvaret for hvad der bliver sendt til
en given e-mail adresse, men for om den fungere. De har sikkert i de
betingelser du i sin tid accepterede også forbeholdt sig retten til at
ændre betingelserne og hvordan deres service skal køre.

Derved har de retten til at ændre din e-mail adresse, hvis det er det de
vil.

mht. til den 5 års regel så kan du jo forslå den, men jeg tror ikke det
bliver til noget, da det vil blive alt for meget beukrati.

René Madsen --- reneZZXQ@schultzconsult.com remove ZZXQ
Schultz Consult --- http://www.schultzconsult.com
Din IT Leverandør --- tlf. 64 73 35 45

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 06-07-02 16:02

"B.Pedersen" <b@pedersen.cc> wrote in message
> ( Har nu oprettet en ny GRATIS webmail ved nameplanet.com:
b@pedersen.cc )

Og når den heller ikke er gratis mere, så hører vi fra dig igen? Betal
det, det koster, at have fast egen e-mail adresse eller lad være med at
skifte telefon-selskab. Så kan du beholde pedersen@tele.dk eller hvad du
nu kan få fat i. Egen e-mail kan fås ret billigt (150 pr år - alt
inklusiv) + mindre beløb til oprettelse.

Fra : B.Pedersen

Dato : 06-07-02 17:22

Jamen Uffe, jeg har en fast adresse, men så var det i"mage.dk", så blev det
"worldonline.dk" derefter "tiscali.dk" så tilbød de ADSL, men kunne
alligevel ikke klare det, og jeg måtte skifte til tele.dk, med en tovlig
emailadresse med TDCADSL.DK, og sidst på året får vi internet via
fællesantennenettet, og ny adresse igen, så derfor var det smart med en
webmail adresse.

Mit spørgsmål gik mest udpå, at når de nu "sælger" min gamle adresse efter
1.9. så vil der stadig dukke mail op til mig, som en anden uforvarende
kommer til at læse, kan det være rigtig ?

Hilsen Bent

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-02 17:32

B.Pedersen skrev:

>Jamen Uffe, jeg har en fast adresse, men så var det i"mage.dk"

Blot til oplysning:
Hvis du har (eller får) en konto hos Tiscali, så vil
<brugernavn>@image.dk virke.

--
Bertel

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 06-07-02 19:51

On Sat, 06 Jul 2002 18:32:24 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Hvis du har (eller får) en konto hos Tiscali, så vil
><brugernavn>@image.dk virke.

Nej (ikke mere efter 22. april 2002, brugere fra før vil fortsat
virke).

--
Morten!

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 06-07-02 22:39

B.Pedersen skrev:

> Mit spørgsmål gik mest udpå, at når de nu "sælger" min gamle
> adresse efter 1.9. så vil der stadig dukke mail op til mig, som
> en anden uforvarende kommer til at læse, kan det være rigtig ?

Ja, selvfølgelig. Det er ikke meget anderledes, end hvad der sker i den
virkelige verden, når man skifter bopæl. Man sørger selvfølgelig for
fortælle sine bekendte, at man er flyttet, og så er den sag ordnet.

(Og ja, jeg ved godt, at Post Danmark eftersender post et halvt år efter
et adresseskift, men jeg skrev også "ikke *meget* anderles".)

--
Mvh. Peter
"By the time they had diminished from 50 to 8, the other dwarves began