/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
*SUK*
Fra : stall.dk - Thomas Sc~


Dato : 06-07-02 09:29

>>

Apple Acquires Emagic
July 1st 2002

CUPERTINO, California and HAMBURG, Germany -- July 1, 2002 --
Apple today announced it has acquired Emagic, a leading provider of
professional software solutions for computer based music production.
Emagic's most popular product, Logic, is actively used by over 200,000
musicians around the world. Emagic will operate as a wholly owned division
of Apple.

"Emagic has set the industry standard for professional music creation and
production," said Sina Tamaddon, Apple's senior vice president of
Applications. "We're very excited to have the Emagic team join Apple and
create more amazing products for musicians."

Macintosh-based products account for over 65 percent of Emagic's current
revenues. Emagic's Windows-based product offerings will be discontinued on
September 30, 2002.

Apple ignited the personal computer revolution in the 1970s with the Apple
II and reinvented the personal computer in the 1980s with the Macintosh.
Apple is committed to bringing the best personal computing experience to
students, educators, creative professionals and consumers around the world
through its innovative hardware, software and Internet offerings.

>>



>>

Emagic offers migration plan to existing Logic 5 Windows users
July 4th 2002

Emagic has always enjoyed a very close relationship with you, the users of
our products - regardless of the platform you chose to use. We would like to
take this opportunity to thank you very much for your continued loyalty.
Together, we have developed Logic into one of the most powerful systems of
its kind, and now that Emagic is a member of the Apple family, Logic will
become even better. Obviously, the platform does matter now and we would
like to cordially invite all Logic Windows users to join us on the
Macintosh.

It goes without saying that we will continue to service and support all
Logic Windows owners according to the standard product warranty policies
beyond September, 30th 2002. The Logic 5.2 subrelease that we recently
announced is a perfect example of our commitment to servicing every existing
user.

In addition, for those users of Logic 5 on Windows who wish to enjoy all the
current and future benefits of Logic running on the Mac platform, Emagic
will make a free cross-platform crossgrade available from August 1st. This
free crossgrade offer will allow you to keep and use your current Logic 5
Windows version - Logic Audio 5, Gold 5 or Platinum 5 - on Macintosh as
well. The offer will be available until December 31st 2002 for every
registered Logic 5 Windows user, and details about how to apply will be
released shortly. We would certainly be delighted to have you join us on the
Mac.

Stay tuned as the next chapter in the success story of Emagic unfolds. This
will be a very exciting one.

>>

Synd at der skulle komme MS lignenede tilstande over Apple, men det var vel
uundgåeligt.

Godt det tages med lidt humor dog!!!
http://www.cardioid.net/img/ibongmeup.jpg LOL



/
Thomas Schreiber



 
 
Jesper (06-07-2002)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 06-07-02 11:04

stall.dk - Thomas Schreiber <NOSPAMts@c.dk> wrote:

>
> Synd at der skulle komme MS lignenede tilstande over Apple, men det var vel
> uundgåeligt.
>
> Godt det tages med lidt humor dog!!!
> http://www.cardioid.net/img/ibongmeup.jpg LOL

MS-Ligenende? Mener du at Apple opkøber teknologi?

Anyway, nu har du en god grund til at skifte til Mac og mon ikke der
også der bliver annonceret speedbumps for PowerMac'erne på MacWorld
NewYork senere på måneden, MOSR gætter på at de bliver bumpet op til
1,26 - 1,4 GHz. Plus naturligvis Jaguar (MacOS X 1.2) med alle dens
lækkerier. Og så er det iøvrigt store KLEZ dag i dag, en masse computere
bliver smittet med KLEZ, men ingen af dem Mac'er :0)
--
Jesper.
EmaiI -> p i n e b o x {a} m y r e a l b o x <.> c o m

Poul Skovmand Thingh~ (06-07-2002)
Kommentar
Fra : Poul Skovmand Thingh~


Dato : 06-07-02 11:45

On 06/07/02 12:04, in article 1fewe1c.ztz8ru1mfdmf4N%spam@supressor.invalid,
"Jesper" <spam@supressor.invalid> wrote:

>>
>> Synd at der skulle komme MS lignenede tilstande over Apple, men det var vel
>> uundgåeligt.
>>
>> Godt det tages med lidt humor dog!!!
>> http://www.cardioid.net/img/ibongmeup.jpg LOL
>
> MS-Ligenende? Mener du at Apple opkøber teknologi?

Jeg sætter pris på virksomheder, som udvikler samme applikation til de store
platforme (windåse, macos, linux). Det er forståeligt med små virksomheder,
som altid har udviklet til kun en platform, men at gå fra flere til en er
beklageligt - og absolut MS-agtig opkøbs-tvang.
Personligt er jeg superglad for Macromedia og deres ret ensartede standarder
på tværs af platforme.
Det er næsten sådan, at pga. Macromedias omfavnelse af platforme, ville jeg
gerne se f.eks. flash afløse w3-org's standarder - idet visningen og
funktionen er langt mere forudsigelig i forhold til avanceret indhold.
Næsten sådan...
Men Apples open-source og digitale-hub strategi handler vel også om
forskellige virksomheders mulighed for, at bygge samspillende produkter. Det
giver ihvertfald plusser på image-siden (ved jeg fra såvel
windåse-medstuderende og -undervisere. Nu er der mere end en wauw-effekt).
Flere situationer a la emagic vil fjerne noget af det ekstra, som apple til
forskel fra microsoft har - også hos ikke-mac'ere.
Derfor er jeg enig i, at det er lidt mere end et stort DESVÆRRE uden at være
bruger af emagic.

Med venlig hilsen
Poul Skovmand Thingholm


Jan Jonasen (06-07-2002)
Kommentar
Fra : Jan Jonasen


Dato : 06-07-02 18:33

In article <ag69ov$jg9$1@sunsite.dk>, NOSPAMts@c.dk says...
[Logic mac-only]
> Synd at der skulle komme MS lignenede tilstande over Apple, men det var vel
> uundgåeligt.
>
Jeg er faktisk begyndt at få helt ondt af dig, du nærmer dig den mest
uheldig computer bruger, jeg nogensinde er stødt på.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

stall.dk - thomas sc~ (06-07-2002)
Kommentar
Fra : stall.dk - thomas sc~


Dato : 06-07-02 22:02

jeps

Tror også man skal lede langt efter en der er så "heldig" som mig. Hvis der
findes en gud, har hun/han en syg form for humor! LOL

/Thomas


"Jan Jonasen" <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote in message
news:MPG.1791481e2a96e31c9896cb@news.stofanet.dk...
> In article <ag69ov$jg9$1@sunsite.dk>, NOSPAMts@c.dk says...
> [Logic mac-only]
> > Synd at der skulle komme MS lignenede tilstande over Apple, men det var
vel
> > uundgåeligt.
> >
> Jeg er faktisk begyndt at få helt ondt af dig, du nærmer dig den mest
> uheldig computer bruger, jeg nogensinde er stødt på.
>
> --
> Mvh/re Jan Jonasen
> jonasen (at) it (dot) dk
>
> If I wanted culture, I'd eat yogurt.



Erik Richard Sørense~ (07-07-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 07-07-02 02:15

Hej Thomas

Tja, det har jeg nu vidst i ca. 3 uger nu, men slet så enkel er det nu ikke.
Der har længe verseret rygter om, at det ikke gik ret godt for Emagic rent
økonomisk. - De havde satset lidt for hårdt på deres udviklingsprogram - uden
at have 'baglandet' i form af kunderne med sig.

Forleden så jeg i en netavis - WallStreet Journal, - at de havde bedt om at
deres aktier blev 'suspended until further notification'. Det er ikke helt det
samme som herhjemme at aktierne suspenderes, men betyder nærmest, at gårsdagens
slutkurs 'låser' aktierne, så de ikke kan handles til andre kurser - hverken
over eller under.

Jeg tror, det var på Emagics egen hjemmeside, jeg så, at de lå i forhandlinger
med 3 firmaer omkring salg af virksomheden, - Microsoft, Apple og Bias Inc..
Emagics bestyrelsesformand var ikke særligt interesseret i at sælge til MS,
selvom de havde budt mere end dobbelt så meget som nogen af de to andre
_tilsammen_. - Bias var mest interesseret for at koble det sammen med deres
øvrige musikprogrammer - Peak og Deck II, - og Apple jo fordi Apple jo nu
engang er det førende på musikområdet rent hardwaremæssigt.

Emagic selv ville helst sælge til Apple - netop for at undgå en monopolisering
af markedet. - Ballmer fra MS havde helt klart givet udtryk for, at det var
udelukkende fordi de ville have '...as broad a range of multimedia products as
possible...', - og man véd jo ganske udmærket godt, hvad det betyder, når en MS
direktør udtaler sådant! - reduktion i udbud, - dårligere udvikling, dårligere
performance + en klækkelig forhøjelse af priserne.

Og samtidig regnede MS med ad den vej at kunne omgå antitrust lovgivningen ved
at beholde Emagic som et datterselskab ved at overføre WMP hertil og 'omdanne'
Emagic til et 'multimedieselskab', + at de ligeledes regner med, at WMP ikke
længere vil være monopoliserende, - hvad det så har med sagen at gøre, har jeg
egentlig lidt svært ved at se.

Jeg tror helt klart, at med Apples overtagelse af Emagic vil udvikling af
lydprogrammer blive styrket væsentlig. - Og du skal jo også lige lægge mærke
til, at Apple _ikke_ vil nedlægge Windows udgaverne. - At de så regner med at
kunne sælge flere Macs ved at 'forære' Win-brugerne en gratis Apple version er
så nok kun et reklamefif....

Apple er jo også et noget større firma end Emagic selv. Derved kan Apple jo nu
også komme og stille langt større krav til producenterne af lydkort, - at disse
ikke bare "kan" virke med Apples maskiner, - men nu _skal_ de virke! Jeg tror
helt klart, det vil betyde, at lydkortproducenterne vil høre efter nu, når det
førende inden for prof-lyd siger noget. Jeg fornemmer, at det ikke altid har
været tilfældet, som situationen hidtil har været. - Jeg tror også, at en hel
del af de lydkort, der kan bruge Logic og som hidtil kun har været til PC nu
vil blive migreret til Apple også, og det vil jo alt andet lige betyde et langt
større udvalg.

- Og Thomas, - nu når den nye G5/1400mhz kommer, så vender du garanteret
tilbage til 'Mac-folden' igen...

mvh. Erik Richard

Thomas Schreiber" wrote:

> Apple Acquires Emagic
> July 1st 2002
>
> CUPERTINO, California and HAMBURG, Germany -- July 1, 2002 --
> Apple today announced it has acquired Emagic, a leading provider of
> professional software solutions for computer based music production.
> Emagic's most popular product, Logic, is actively used by over 200,000
> musicians around the world. Emagic will operate as a wholly owned division
> of Apple.
>
> "Emagic has set the industry standard for professional music creation and
> production...........
>
> Synd at der skulle komme MS lignenede tilstande over Apple, men det var vel
> uundgåeligt.
>
> Godt det tages med lidt humor dog!!!
> http://www.cardioid.net/img/ibongmeup.jpg LOL
>
> /
> Thomas Schreiber

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



thomas tomcat (07-07-2002)
Kommentar
Fra : thomas tomcat


Dato : 07-07-02 02:37

in article 3D2795ED.FDDB6B68@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote on 07/07/02 3:14:

> mærke
> til, at Apple _ikke_ vil nedlægge Windows udgaverne.

? -er det ikke præcis det, de vil gøre fra 30.september i år?


Erik Richard Sørense~ (07-07-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 07-07-02 06:00

Hej Thomas

Hm, - indrømmet, at det kan tolkes sådan, men det står der ikke. Det var
ihvortfald heller ikke sådan, det var beskrevet i de artikler og
meddelelser, jeg læste i forrige uge. Det blev, - som jeg i det mindste
forstår det, - sagt endda meget tydeligt, at de ville fortsætte med Windows
versionerne.

Og logisk set vil det da også være aldeles tåbeligt af Apple at gøre det,
da antallet procentuelt af Win-brugere er langt større end af Mac-brugere,
så deres indtægt og dermed også fortjeneste vil blive langt større ved at
beholde en Win-version.

- Men det ville da rykke gevaldigt i mig, hvis jeg var Win-bruger og
pludselig fik tilbudt et meget dyrt program _helt_ gratis, og det ville nok
først bagefter gå op for mig, at 'betingelsen' var at købe en ny Mac
også...

thomas tomcat wrote:

> > mærke til, at Apple _ikke_ vil nedlægge Windows udgaverne.
>
> ? -er det ikke præcis det, de vil gøre fra 30.september i år?

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



David Blangstrup (07-07-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 07-07-02 07:34

On 7.7.2002 6:59, in article 3D27CAC2.843FDC5@mail1.stofanet.dk, "Erik
Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej Thomas
>
> Hm, - indrømmet, at det kan tolkes sådan, men det står der ikke. Det var
> ihvortfald heller ikke sådan, det var beskrevet i de artikler og
> meddelelser, jeg læste i forrige uge. Det blev, - som jeg i det mindste
> forstår det, - sagt endda meget tydeligt, at de ville fortsætte med Windows
> versionerne.
>
> Og logisk set vil det da også være aldeles tåbeligt af Apple at gøre det,
> da antallet procentuelt af Win-brugere er langt større end af Mac-brugere,
> så deres indtægt og dermed også fortjeneste vil blive langt større ved at
> beholde en Win-version.
>
> - Men det ville da rykke gevaldigt i mig, hvis jeg var Win-bruger og
> pludselig fik tilbudt et meget dyrt program _helt_ gratis, og det ville nok
> først bagefter gå op for mig, at 'betingelsen' var at købe en ny Mac
> også...
>
> thomas tomcat wrote:
>
>>> mærke til, at Apple _ikke_ vil nedlægge Windows udgaverne.
>>
>> ? -er det ikke præcis det, de vil gøre fra 30.september i år?
>
> mvh. Erik Richard
>
> --
> K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
> Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
> Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
> E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> *Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
> *Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
> *Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
>
>
Apple Acquires Emagic
July 1st 2002

CUPERTINO, California and HAMBURG, Germany -- July 1, 2002 --
Apple today announced it has acquired Emagic, a leading provider of
professional software solutions for computer based music production.
Emagic's most popular product, Logic, is actively used by over 200,000
musicians around the world. Emagic will operate as a wholly owned division
of Apple.

"Emagic has set the industry standard for professional music creation and
production," said Sina Tamaddon, Apple's senior vice president of
Applications. "We're very excited to have the Emagic team join Apple and
create more amazing products for musicians."

Macintosh-based products account for over 65 percent of Emagic's current
revenues. Emagic's Windows-based product offerings will be discontinued on
September 30, 2002.

Apple ignited the personal computer revolution in the 1970s with the Apple
II and reinvented the personal computer in the 1980s with the Macintosh.
Apple is committed to bringing the best personal computing experience to
students, educators, creative professionals and consumers around the world
through its innovative hardware, software and Internet offerings.

Og for en sikkerheds skyld gentager vi lige den sætning, det drejer sig om
her, og som ikke kan misforstås: Emagic's Windows-based product offerings
will be discontinued on September 30, 2002.

Jeg synes, det er fedt, og et godt træk af Apple. Jeg glæder mig til at købe
Emagics Logic, når det kommer til Mac OS X.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark
http://david.blangstrup.dk


Lars Kr. Sørensen (07-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Kr. Sørensen


Dato : 07-07-02 20:00

stall.dk - Thomas Schreiber <NOSPAMts@c.dk> wrote:

> Emagic's Windows-based product offerings will be discontinued on
> September 30, 2002.

Heldigt for Cubase. De får nok en del flere PC-brugere nu...;-(

--
Med venlig hilsen

Lars Kr. Sørensen
musiker og musikpædagog

Erik Richard Sørense~ (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 08-07-02 05:04

Hej Lars, David & Thomas

For at få en endelig verifikation af, hvad der vil ske med Logic Audio,
- om de stopper med Win-platformen eller ikke, så har jeg d.d. sendt en
forespørgsel direkte til Emagic. - Jeg skal nok bringe svaret her i
gruppen.

Det, jeg har bidt mærke i lige her, er, at der ikke står 'Windows-based
product development' - men 'Windows-based product offerings'. - Peger
'product offerings' på udviklingen eller på de tilbud, de vil køre for
PC brugerne, - eller måske begge dele. - Artiklen indeholder jo en del
omkring ' priser og tilbud' / 'priser på ombytningstilbud', - så lad os
se, hvad Emagic selv siger til det....

Lars Kr. Sørensen wrote:

> stall.dk - Thomas Schreiber <NOSPAMts@c.dk> wrote:
>
> > Emagic's Windows-based product offerings will be discontinued on
> > September 30, 2002.
>
> Heldigt for Cubase. De får nok en del flere PC-brugere nu...;-(

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Bredthauer (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 08-07-02 13:07

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> så lad os se, hvad Emagic selv siger til det....

Øh Emagic selv???

"July 1, 2002 -- Apple today announced it has acquired Emagic"

Emagic findes vel ikke "selv" længere.

--
Mvh
Martin

Erik Richard Sørense~ (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 09-07-02 03:41

Hej Martin

Jo, det gør de skam - med både adresse og det hele
<http://www.emagic.de>. - Og det ser da heller ikke ud til, at Emagics
hovedcenter flyttes eller nedlægges. - Det er jo trods alt 'kun' 55% af
aktierne, Apple har købt...

Martin Bredthauer wrote:

> > så lad os se, hvad Emagic selv siger til det....
>
> Øh Emagic selv???
>
> "July 1, 2002 -- Apple today announced it has acquired Emagic"
>
> Emagic findes vel ikke "selv" længere.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



René Frej Nielsen (09-07-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 09-07-02 07:05

In article <3D2A4D4E.174D4CFD@mail1.stofanet.dk>,
Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej Martin
>
> Jo, det gør de skam - med både adresse og det hele
> <http://www.emagic.de>. - Og det ser da heller ikke ud til, at Emagics
> hovedcenter flyttes eller nedlægges. - Det er jo trods alt 'kun' 55% af
> aktierne, Apple har købt...

Hvor står der, at det kun er 55% af aktierne de har købt? Jeg synes ikke
det har været nævnt de steder jeg har set det omtalt.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Martin Bredthauer (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 09-07-02 13:18

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Jo, det gør de skam - med både adresse og det hele

Jeg mener heller ikke så'n fysisk betragtet, at de ikke findes mere. Det
er bare det at Emagic, som "sig selv" ikke længere kan udtale sig om
noget som helst. Nu gør de bare som Apple siger.

--
Mvh
Martin

Erik Richard Sørense~ (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 10-07-02 03:15

Hej Martin

Ha! - hvis du tror det, så kender du tyskere dårligt. De lader sig ikke
just kommandere med, kan jeg godt betro dig...-)

- Og endelig kommer det vel også noget an på, hvem der sidder på de sidste
45% af aktierne....

mvh. Erik Richard

Martin Bredthauer wrote:

> > Jo, det gør de skam - med både adresse og det hele
>
> Jeg mener heller ikke så'n fysisk betragtet, at de ikke findes mere. Det
> er bare det at Emagic, som "sig selv" ikke længere kan udtale sig om
> noget som helst. Nu gør de bare som Apple siger.

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Bredthauer (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 10-07-02 08:41

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Ha! - hvis du tror det, så kender du tyskere dårligt.

Nåh det vil jeg nu nok sige at jeg gør... min far kommer fra Hamborg
dvs. det halve af min familie bor i Tyskland. Selv har jeg boet og
arbejdet mange år på Fanø, hvor der jo kommer en del der gerne taler
tysk

>De lader sig ikke
> just kommandere med, kan jeg godt betro dig...-)

Jeg vil ellers sige at der findes historiske eksempler på, at noget af
det tyskerne er rigtig gode til, er blindt at følge ordre.

--
Mvh
Martin


Erik Richard Sørense~ (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 10-07-02 14:02

Hej Martin

Martin Bredthauer wrote:

> > Ha! - hvis du tror det, så kender du tyskere dårligt.
>
> Nåh det vil jeg nu nok sige at jeg gør... min far kommer fra Hamborg
> dvs. det halve af min familie bor i Tyskland. Selv har jeg boet og
> arbejdet mange år på Fanø, hvor der jo kommer en del der gerne taler
> tysk

Det kunne jeg jo så ikke vide, men OK, så må det jo nok siges, at du
kender noget til det...-) - Mine egne aner ligger lidt længere tilbage
desangående, - 6 ud af mine 8 oldeforældre var tyskere/prøjsere fra
Berlin-området (Neu Brandenburg) og holstenere....

> >De lader sig ikke
> > just kommandere med, kan jeg godt betro dig...-)
>
> Jeg vil ellers sige at der findes historiske eksempler på, at noget af
> det tyskerne er rigtig gode til, er blindt at følge ordre.

Ja, men det har jo desværre været fra inerne, den slags er kommet.

Og jeg tænkte jo nok mest på de forretningsmæssige forhold.

mvh. Erik Richard
--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Petersen (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 10-07-02 19:23

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> inerne

?

Erik Richard Sørense~ (11-07-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 11-07-02 03:22

Hej Martin

Hvis man skriver ldit for hurtig, sker det nogle gange, at man ikke får
trykket hårdt nok, og så forsvinder der et bogstav... - Nå men jeg mente
ellers, jeg havde kigget efter....(-

Der skal selvfølgelig stå 'interne' = interne forhold, interne årsager
osv..

Martin Petersen wrote:

> Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:
> > inerne
>
> ?

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Thorbjoern Andersen (10-07-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Andersen


Dato : 10-07-02 10:17

Erik Richard Sørensen skrev:
> Hej Martin
>
> Ha! - hvis du tror det, så kender du tyskere dårligt. De lader sig ikke
> just kommandere med, kan jeg godt betro dig...-)
>
> - Og endelig kommer det vel også noget an på, hvem der sidder på de sidste
> 45% af aktierne....

Naeppe. Aktiemajoritet betyder en hel del i et firma.



Erik Richard Sørense~ (11-07-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 11-07-02 03:02

Hej Thorbjørn

Jeg ville nu nødig være Apple, hvis det nu viste sig, at det fx. var
Krups-Siemens, der sad på den sidste del. - I så fald ville det være som
'Snollerød Bank' i forhold til Chase-Manhattan. - Eller sagt på en anden måde,
- der er _magt_ til forskel...

Thorbjoern Andersen wrote:

> > Ha! - hvis du tror det, så kender du tyskere dårligt. De lader sig ikke
> > just kommandere med, kan jeg godt betro dig...-)
> >
> > - Og endelig kommer det vel også noget an på, hvem der sidder på de sidste
> > 45% af aktierne....
>
> Naeppe. Aktiemajoritet betyder en hel del i et firma.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Jan Jonasen (12-07-2002)
Kommentar
Fra : Jan Jonasen


Dato : 12-07-02 20:27

In article <3D2B98A2.5275F3CB@mail1.stofanet.dk>, kml.ers@mail1.stofanet.dk
says...
> Ha! - hvis du tror det, s=E5 kender du tyskere d=E5rligt. De lader sig ik=
> ke
> just kommandere med, kan jeg godt betro dig...-)
>
Forleden hørte jeg om en humoristisk undersøgelse der var lavet, netop med
tyskere. Det skulle undersøges om tyskere var så autoritetstro, som de har
rygte for. Eksperimentet bestod i på to telefonbokse at opsætte de
klassiske toilet skilte for hhv. herre og kvinder, dvs. en boks for kvinder
og en for mænd. Ja, ganske som forventet, mænd brugte mandeboksen, kvinder
den anden. Så meget for ikke at lade sig kommandere med.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Thorbjoern Ravn Ande~ (12-07-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 12-07-02 21:20

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> writes:

> og en for mænd. Ja, ganske som forventet, mænd brugte mandeboksen, kvinder
> den anden. Så meget for ikke at lade sig kommandere med.

Kunne du afvise at du ville overholde et sådant skilt hvis det var sat
op?

Selv er jeg bange for at jeg ville tænke: "Der er en grund til det
her..."
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Henrik Münster (12-07-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 12-07-02 22:41

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> writes:
>
> > og en for mænd. Ja, ganske som forventet, mænd brugte mandeboksen, kvinder
> > den anden. Så meget for ikke at lade sig kommandere med.
>
> Kunne du afvise at du ville overholde et sådant skilt hvis det var sat
> op?
>
> Selv er jeg bange for at jeg ville tænke: "Der er en grund til det
> her..."

I min barndom, hvilket vel var i halvfjerdserne, lavede Se & Hør, eller
var det et andet ugeblad?, skjult kamera hver uge. En af gangene havde
de netop gjort det samme op Hovedbanegården i København. De ændrede vist
antallet af telefoner for hvert køn i løbet af dagen. De prøvede bl.a.
med fire telefoner til kvinder og en til mænd. Mændene stod i en lang kø
ved deres telefon, mens de fire andre var tomme. En enkelt mand vovede
dog at bruge kvindetelefonen i ny og næ.
Jeg må tilstå at jeg f.eks. godt kan finde på at bruge et
handicaptoilet. Min holdning er at det er der for at en handicappet har
mulighed for at komme på toilettet trods kørestol og andre
besværligheder. Det er der ikke for at han kan komme til hvert sekund
det skal være. Derimod kunne jeg ikke finde på at bruge en
parkeringsplads til en handicappet. Det er en anden sag.
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Martin Bredthauer (12-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 12-07-02 23:19

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Det er en anden sag.

Ja, man kan jo få en bøde for det

/Martin

Thorbjoern Ravn Ande~ (12-07-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 12-07-02 22:55

muenster@mac.com (Henrik Münster) writes:

> Jeg må tilstå at jeg f.eks. godt kan finde på at bruge et
> handicaptoilet. Min holdning er at det er der for at en handicappet har
> mulighed for at komme på toilettet trods kørestol og andre
> besværligheder. Det er der ikke for at han kan komme til hvert sekund
> det skal være. Derimod kunne jeg ikke finde på at bruge en
> parkeringsplads til en handicappet. Det er en anden sag.

Jeg fik engang udpenslet at et handicaptoilet ikke var reserveret og
var kønsløst. Nu hvor jeg er blevet ældre er jeg også blevet gjort
opmærksom på at puslepladser tit bliver indrettet her.

Handicaptoiletter er for alle. Det er deres parkeringspladser ikke.
Min søster er gigtplaget, og hun er glad for disse pladser.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Henrik Münster (12-07-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 12-07-02 23:58

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Jeg fik engang udpenslet at et handicaptoilet ikke var reserveret og
> var kønsløst. Nu hvor jeg er blevet ældre er jeg også blevet gjort
> opmærksom på at puslepladser tit bliver indrettet her.

Det glæder mig, at jeg har ret. Jeg føler mig nogle gange fulgt af onde
øjne, når jeg går ind på et handicaptoilet uden at halte.

> Handicaptoiletter er for alle. Det er deres parkeringspladser ikke.
> Min søster er gigtplaget, og hun er glad for disse pladser.

Og så kan man få en bøde for at bruge dem. Det sker sjældent på
toilettet.
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Thorbjoern Ravn Ande~ (13-07-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 13-07-02 00:04

muenster@mac.com (Henrik Münster) writes:

> Det glæder mig, at jeg har ret. Jeg føler mig nogle gange fulgt af onde
> øjne, når jeg går ind på et handicaptoilet uden at halte.

Hvis du nu beholder kittel og stetoskop er der vel ikke nogen der tør
løfte et øjenbryn?

> > Handicaptoiletter er for alle. Det er deres parkeringspladser ikke.
> > Min søster er gigtplaget, og hun er glad for disse pladser.
>
> Og så kan man få en bøde for at bruge dem. Det sker sjældent på
> toilettet.

Så skal man da lave noget ud over det sædvanlige.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Jan Jonasen (14-07-2002)
Kommentar
Fra : Jan Jonasen


Dato : 14-07-02 02:12

In article <1ff8ep7.wqxqhbsdw4mvN%muenster@mac.com>, muenster@mac.com
says...
> Jeg må tilstå at jeg f.eks. godt kan finde på at bruge et
> handicaptoilet. Min holdning er at det er der for at en handicappet har
> mulighed for at komme på toilettet trods kørestol og andre
> besværligheder. Det er der ikke for at han kan komme til hvert sekund
> det skal være. Derimod kunne jeg ikke finde på at bruge en
> parkeringsplads til en handicappet. Det er en anden sag.
>
Samme her, jeg har dog engang fået "onde" øjene for det, hvortil jeg gav en
(måske lidt for) kvik bemærkning i stil med "ser jeg måske normal ud?". Der
kan dog argumenteres for, at nogle handikap kan medføre et pludseligt og
hurtigt påkrævet toilet ophold, hvorfor der så vidt muligt ikke skal være
kø, men hvad nu hvis der allerede er en handikappet benytter? Derfor ser
jeg disse toiletter som "fælles". Sattes der derimod et mænd/kvinder skilt
på to af slagsen, så ville jeg vide hvilket skulle benyttes.

Den med parkeringspladserne henvender sig også mere til, at netop denne del
af befolkningen kan have store problemer med at komme fra parkeringskolonne
Z til indgangen ved kolonne A, hvilket er dem meget undskyldt. Hvad dette
har med Mac at gøre, har jeg dog intet bud på

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Søren C. Fischer (14-07-2002)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 14-07-02 07:01

Jan Jonasen wrote:
> Den med parkeringspladserne henvender sig også mere til, at netop
> denne del af befolkningen kan have store problemer med at komme fra
> parkeringskolonne Z til indgangen ved kolonne A, hvilket er dem meget
> undskyldt.

Her vil jeg lige indskyde, at invalideparkerings-pladserne tit og ofte
er større og bredere. Det skyldes at mange er nødt til, at køre i større
biler, tit og ofte med lift/rampe. Og da lift/rampe ikke kan benyttes i
en alm. parkeringsbås tjener den større bredde et formål.

Kommer jeg kørende sammen med min kæreste i hendes invalidebil, og der
holder en bil uden invalideskilt i en sådan bås kan det hænde, at vi
parkerer bag bilen så han/hun ikke kan komme ud før vi er væk...
Politiet synes det er helt ok [1], og vi tager os ekstra god tid til, at
spise en is o.s.v.

> Hvad dette har med Mac at gøre, har jeg dog intet bud på

Intet!

FUT: dk.helbred.handicap

[1] De har ikke resourcer til at fare rundt og dele den slags bøder ud,
så de accepterer stiltiende selvtægt i den størrelsesorden

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst, indtil det modsatte er bevist


Thorbjoern Ravn Ande~ (14-07-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 14-07-02 10:06

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> writes:

> Z til indgangen ved kolonne A, hvilket er dem meget undskyldt. Hvad dette
> har med Mac at gøre, har jeg dog intet bud på

Måske er handikapsymbolerne designet på en Mac?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

thomas tomcat (14-07-2002)
Kommentar
Fra : thomas tomcat


Dato : 14-07-02 11:29

in article MPG.179aee1d2f1593e59896d5@news.stofanet.dk, Jan Jonasen at
jonasenREMOVE@THISit.dk wrote on 14/07/02 3:12:

> netop denne del
> af befolkningen kan have store problemer med at komme fra parkeringskolonne
> Z til indgangen ved kolonne A, hvilket er dem meget undskyldt. Hvad dette
> har med Mac at gøre, har jeg dog intet bud på

Jo, hvis nu han skal ind at købe en Mac i Fredgaard'en inde i Centret.


Jan Jonasen (14-07-2002)
Kommentar
Fra : Jan Jonasen


Dato : 14-07-02 02:01

In article <kkznwwd7g5.fsf@mimer.null.dk>, ravn@mac.com says...
> Kunne du afvise at du ville overholde et sådant skilt hvis det var sat
> op?
>
Nej, men nu var det tyskere vi grinte af, ikke mig Måske, måske ikke.

> Selv er jeg bange for at jeg ville tænke: "Der er en grund til det
> her..."
>
Jeg ville uden tvivl stoppe et øjeblik, og i bedste tegneseriestil stå med
et spørgsmålstegn over hovedet.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Thorbjoern Ravn Ande~ (14-07-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 14-07-02 10:05

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> writes:

> > Selv er jeg bange for at jeg ville tænke: "Der er en grund til det
> > her..."
> >
> Jeg ville uden tvivl stoppe et øjeblik, og i bedste tegneseriestil stå med
> et spørgsmålstegn over hovedet.

Hvis der ikke var kø, hvor ville du så gå ind?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Jan Jonasen (14-07-2002)
Kommentar
Fra : Jan Jonasen


Dato : 14-07-02 14:56

In article <kkwuryy914.fsf@mimer.null.dk>, Thorbjoern Ravn Andersen
(ravn@mac.com) wrote:
> Hvis der ikke var kø, hvor ville du så gå ind?
>
Sikkert hvor den var kortest.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Thorbjoern Ravn Ande~ (14-07-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 14-07-02 15:39

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> writes:

> > Hvis der ikke var kø, hvor ville du så gå ind?
> >
> Sikkert hvor den var kortest.

Hvorfor ligner ovenstående et "Økseskaft" for mig?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Jan Jonasen (14-07-2002)
Kommentar
Fra : Jan Jonasen


Dato : 14-07-02 18:50

In article <kkk7nynzme.fsf@mimer.null.dk>, Thorbjoern Ravn Andersen
(ravn@mac.com) wrote:
> Hvorfor ligner ovenstående et "Økseskaft" for mig?
>
Jeg ved ikke lige, hvad du er ude på? Vil du have, at jeg skal skrive "Ok,
jeg ville gøre det samme som tyskerne i undersøgelsen"? Det minder det om,
hvorfor har jeg dog ingen idé om, udover at du muligvis skal have et eller
andet behov stillet.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408626
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste