Hvem gider give en hånd til Honda-pigen.
Fra : Brian

Dato : 06-07-02 02:08

Jeg har nu kørt successfulde 200 km. på Honda pigen. Problemet er bare at
hun lyder som en dårlig græsslåmaskine. Har været forbi et par proffe øre,
som mente det var ventilerne der stod af pommeren til. Måske skulle man så
også lige tjekke tænding og syncroniserer karburatorene...
Nu er problemet bare at jeg ikke helt ved hvad det alt sammen betyder...
eller nærmere... hvordan man gør det... Jeg har læst i min Hayes at man skal
bruge søgerblade og alt muligt smart...
Men... mange siger de bare lige giver den en lille smule.. så der er lige en
smule slør i... andet skal der ikke være...
Og nu kunne jeg jo altså godt tænke mig at få det gjort uden at skulle
betale en prof. for at gøre det..

SÅ, derfor vil jeg lige høre om der er nogen her der kan lave en godt
forståelig vejledning til ovenstående 3 ting: Ventiler, Tænding og karb. ?

ELLER.. hvis en af jer keder sig og har lyst til at komme forbi sydfyn og
gøre ovenstående "live" ?

Det drejer sig om en:
Honda CB 550 F SuperSport fra ´77.

Honda-pigen og jeg vil blive glade for at få fjernet den der dumme mislyd,
når den nu ellers kører ok.

Brian

Fra : Henry

Dato : 06-07-02 09:25

> Og nu kunne jeg jo altså godt tænke mig at få det gjort uden at skulle
> betale en prof. for at gøre det..
Ja selvfølgelig kunne du det, fedtøre men det kan altså være en dårlig
strategi der kan vise sig at blive rigtig dyr, ta f.eks. visse andre her i
NG'en der total forskruer sine MC'er pga. af manglende forstand, find dig
hellere et "rigtig" mekaniker og få din fine Honda justeret korrekt.

mvh
Henry

Fra : Asger Steffensen

Dato : 06-07-02 10:44

"Henry" <henry@nomail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> NG'en der total forskruer sine MC'er pga. af manglende forstand, find dig
> hellere et "rigtig" mekaniker og få din fine Honda justeret korrekt.

Selvfølgelig kan man komme til at lave noget galt fordi man ikke ved nok om
hvad man laver (been there!). Men af skade bliver man klog. Hvis du har læst
indlæggene fra Brian og Honda-pigen den sidste måneds tid vil du vide at han
efterhånden har lavet en del selv og lært en masse samtidig. Gå på mod
mangler han i hvert fald ikke.
Og hvis man nu ikke har så mange penge, men gerne vil køre, må man jo skrue
selv.

Asger
ZX-10

--
In 2001, 89% of all statistics are made up on the spot. This is up by 45%
from 2000.

Fra : Henry

Dato : 06-07-02 10:49

> [...]
han
> efterhånden har lavet en del selv og lært en masse samtidig. Gå på mod
Det har jeg bestemt ikke anfægtet.

> Og hvis man nu ikke har så mange penge, men gerne vil køre, må man jo
skrue
> selv.
Hvilket jo netop ofte resultere i at "man" ingen steder kører og konstant
skal reparerer ting man lige glemte at få ordnet og derved bliver dobbelt
ødelagt. Meningen med mit svar var at sige; at det måske på længere sigt var
billigere og sikre (for ham og os andre) at han ofre de 1000-2000 kr. på at
få den efterset af et værksted.
Hvis man skal lære at servicere sim MC er det måske smart at starte med det
lidt mindre hardcore.... men det må han jo selvom, det er jo bare min
mening.

mvh
Henry

Fra : N/A

Dato : 06-07-02 11:04

Fra : Henry

Dato : 06-07-02 11:04

> Henry: Ved det, at man skal være påpasselig med det hele... men det er
altså
> rart at lære noget så når man en anden gang holder i vejsiden, VED hvad
det
> er der er galt... og ikke bare står og glor på et stykke mekanik!
Ja ja, jeg stopper nu, baaaare lige det sidste moralske opstød, _hvis_ nu
(lad os bare tage den håbløse hypotese) at du have været på værksted, så var
der måske en lille bitte bitte chance for at du (din Honda) kunne klare en
lang køretur på over 80km uden et driftstop og bekymren om mekanikken.

Men Brian, rigtig god fornøjelse med skrueriet.
mvh
Henry

Fra : Asger Steffensen

Dato : 06-07-02 19:44

> [...]
> der måske en lille bitte bitte chance for at du (din Honda) kunne klare en
> lang køretur på over 80km uden et driftstop og bekymren om mekanikken.

Deri er jeg såmænd ikke uenig, men der er jo også den mulighed at det ville
gribe om sig og løbe op i "enorme" summer som Brian ikke havde råd til at
betale. Og så kan han _heller_ ikke køre.
Eller, endnu værre, han kunne blive tørret af en klamphugger, det er jo før
set.
Hvis Brian laver noget klamp selv, har han i det mindste ikke betalt nogen
for det, og har nok lært at være mere påpasselig en anden gang.

- just my $0.02

Asger
ZX-10

Fra : Lasse Madsen

Dato : 06-07-02 18:08

> NG'en der total forskruer sine MC'er pga. af manglende forstand

Nu håber jeg ikke at du tænker på mig

> find dig hellere et "rigtig" mekaniker og få din fine Honda justeret
korrekt.

nu kan jeg fortælle dig at jeg har fået alt mit lort lavet hos Guld egon
(Frederikshavn Mc Center)
han svindler med moms, mc og kunder ... efter at have fået skiftet pakninger
var den mere utæt end titanic ... efter at have betalt for at få justeret
bremserne havde han glemt at spænde bremsearmen fast ordentligt ... det
kostede ny bagsvinge ting, bremsearm, og andre dyre sager .... som JEG måtte
betale fordi han syntes at det var mit ansvar at holde øje med det ... i
samme omgang lyste bremselyset konstant fordi han havde glemt at fikse det
.... noget jeg også kom af med penge for at få lavet iorden ...

og så har han en "lærling" der er 45år gammel, skindød og med altzheimers
.... han fucker mere op end han laver den gamle nar ...

Najr du ... så vil jeg sgu hellere selv skrue end at få de klamphuggere til
at ødelægge hondaen mere !

jeg er sikker på at der er flere her i gruppen som kender Guld Egon og de
fine historier der husere rundt omkring i nordjylland om ham ...

jeg håber at skattevæsnet snart kigger forbi og tjekker hans regnskab den
store kreiler !
så lukker de sgu biksen ...

m.v.h.
l. madsen

Fra : Henry

Dato : 06-07-02 20:00

> jeg er sikker på at der er flere her i gruppen som kender Guld Egon og de
> fine historier der husere rundt omkring i nordjylland om ham ...

Ja det er godt nok en tragisk historie, det er da godt at det ikke er alle
værksteder der er sådan, personligt har jeg haft mine MC'er på værksted
optil flere forskellige steder og har fået en fin fin service - jeg har fået
lave alm. service på min MC'er for rimelige penge. De hardcore ting lader
jeg værkstedet om og resten klarer jeg selv, men mest fordi jeg kan lide
det.

Bare fordi du er blevet tørret en gang af en klamphugger, behøver du jo ikke
ligefrem bandlyse alle værksteder og mere eller mindre beskylde alle for at
være svindlere, det er da synd hvis du går hen og udvikler paranoia (det var
en joke )

Op med humøret

mvh
Henry

Fra : Asger Steffensen

Dato : 06-07-02 10:29

"Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> som mente det var ventilerne der stod af pommeren til. Måske skulle man så
> også lige tjekke tænding og syncroniserer karburatorene...

Har du sørget for at få knastkæden strammet korrekt da du samlede den sidst?
Hvis den er løs rasler den, det lyder ikke pænt, og kan godt minde om
kraftig ventilklikken.

Asger
ZX-10

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 06-07-02 17:09

> [...]
> Honda CB 550 F SuperSport fra ´77.
>
> Honda-pigen og jeg vil blive glade for at få fjernet den der dumme mislyd,

Hej Brian
Jeg har med medfølelse og sympati fulgt dig og Honda-pigens genstridigheder
i den senere tid. Ikke mindst fordi jeg har et "parforhold" til en CB500F
fra 1975 der minder lidt om jeres.

Fra : Brian

Dato : 06-07-02 23:43

*SUK*
Så meget jeg nyder at læse diverse indlæg på denne NG, lige så meget kan jeg
blive lidt trist over at se hvordan indlæg kan skifte indhold hen af vejen.
Og hvad der startede som en tråd der skulle give mig gode råd ang.
indstilling af Ventiler og andet, er endt med at være en tråd om hvor og
hvor ikke man skal få lavet MC ting. Jeg er MEGET enig i de fleste....
faktisk alle indlæg i denne tråd. Ikke betale for klamp, BØR få en klog kone
til at kigge på det istedet for at rode selv.
Men som der er en der skriver: Alternativet er IKKE at køre. Jeg har nemlig
allerede brugt Juli og August budgettet på at lave ting. :(
Jeg HAR haft en prof. til at lytte... en prof. jeg stoler på: Nemlig Kurt
fra SydFynsMC Service i Ullebølle.. så med mindre der er nogen her der har
dårlige erfaringer med ham så stoler jeg på hans ord. Og de siger Ventiler.!

Så jeg prøver igen.
Nogen der er ferme på dette område. Eller er der en grund til at der ikke er
komme nogle direkte råd i denne retning`????

Brian
(Som er helt tosset med min Blå Honda-Pige:
www.haarh.net Nu med billeder af de ødelagte dele... *GG*)

?

Fra : Henry

Dato : 07-07-02 00:59

> *SUK*
Tak i lige måde.

> Så meget jeg nyder at læse diverse indlæg på denne NG, lige så meget kan
jeg
> blive lidt trist over at se hvordan indlæg kan skifte indhold hen af
vejen.
Din stakkel.

> Og hvad der startede som en tråd der skulle give mig gode råd ang.
> indstilling af Ventiler og andet, er endt med at være en tråd om hvor og
> hvor ikke man skal få lavet MC ting.
Giv dog manden en kleenex.... du kunne jo også prøve at læse hvad der blev
skrevet,
Asger giver jo faktisk et godt råd (gratis).
Og jeg mener også (uagtet din mening) at mit råd om at kører på værksted er
et godt råd.

mvh
Henry

Fra : Brian

Dato : 07-07-02 08:56

Takker for din uforbeholdne sarkasme. Den kan man sgu altid bruge til noget.
Jeg har ikke sagt at køre på værksted ikke er et godt råd. Bare sagt at det
ikke var det råd jeg søgte. Hvis det altid var rådet: Søg håndværkere. Hvad
skulle vi så med Silvan og lignende forretninger??

Dropper tråden her. Den kommer ikke videre.

Brian

Fra : Henry

Dato : 07-07-02 09:09

> Takker for din uforbeholdne sarkasme. Den kan man sgu altid bruge til
noget.
Jow da, det kan måske have den effekt at det får dig til at vågne op.

> Jeg har ikke sagt at køre på værksted ikke er et godt råd. Bare sagt at
det
> ikke var det råd jeg søgte.
Du søgte ikke bare råd, du ville jo også have at NG kom og løste dit
problem.

Hvis det altid var rådet: Søg håndværkere. Hvad
> skulle vi så med Silvan og lignende forretninger??
Ja og skadestuen...... ja den kunne vi jo reducere med 70% i foråret når
alle de stakkels "gør det hele selv" kommer med deres hulkende med deres
afsavene fingre og søm i foden... du kan måske selv drage en parallel....
knastaksler der er vendt forkert, ventiler der ikke er justeret.

> Dropper tråden her. Den kommer ikke videre.
Hvorfor dog det, det er da ganske underholdende at diskutere det med dig

Og endnu et moralsk opstød, for at spare 20,- sætter du 200,- til,
spørgsmålet er bare hvor længe der går før du finder ud af det.

mvh
Henry

Fra : Brian

Dato : 07-07-02 11:05

Forhåbentligt så længe at jeg er i stand til at lave tingen selv hver gang!
For .... så sparer man jo det ind igen.. + viden kan man ikke tage fra folk.
Brian
(Og nu må du diskutere med dig selv)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-07-02 19:35

Henry wrote:

> Jow da, det kan måske have den effekt at det får dig til at vågne op.

Vågn selv op!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Allan Bojesen

Dato : 07-07-02 15:33

> SÅ, derfor vil jeg lige høre om der er nogen her der kan lave en godt
> forståelig vejledning til ovenstående 3 ting: Ventiler, Tænding og karb. ?

Du skriver tidligere at du har Haynes!! Hvilken yderligere vejledning er det
du søger, for uanset hvor godt det bliver forklaret skal der stadig bruges
søgeblade, tændingspistol og vakuummetre.

> ELLER.. hvis en af jer keder sig og har lyst til at komme forbi sydfyn og
> gøre ovenstående "live" ?

Jeg ville gerne hjælpe, men indrømmet - jeg kører ikke til sydfyn fra Århus
for at stille ventiler. Men du er velkommen her i Århus

Allan Bojesen