Problemer med TWebBrowser
Fra : Asger Grunnet

Dato : 06-07-02 01:13

Hejsa,

Jeg forsøger at lave et program der tager en URL, får fat i det
pågældende html-dokument (eller hvad det nu er), og tager et
snapshot, der så skal gemmes som et jpg-billede.

Min første idé var at bruge delphi's TWebBrowser til at indlæse
dokumentet. Jeg havde så tænkt mig at få fat i WebBrowserens
bitmap ved at gøre noget i stil med:

wDC := GetDC(WebBrowser1.HWND);
wHND := GetCurrentObject(wDC, OBJ_BITMAP);
GetObject(wHND, SizeOf(BITMAP), @wBitmap);

Mit første problem kom ved første linie: HWND property'en
virkede ikke. Jeg fik en "Unspecified error", når jeg kørte det.
Jeg prøvede så at skifte "WebBrowser1.HWND" ud med
"WebBrowser1.Handle". Der står godt nok i hjælpe-filen at
man skal bruge HWND istedet for Handle, men når det nu
ikke virker...
Med Handle istedet for HWND virkede de første to linier
tilsyneladende; jeg fik i hvert fald noget der lignede en rigtig
handle tilbage i wHND, og hvis jeg derefter kaldte

wSize := GetObject(wHND, 0, nil);

blev wSize sat til 24 = SizeOf(BITMAP). Det kunne da tyde
på at jeg havde fat i et BITMAP objekt. Ikke desto mindre
medførte kaldet

wResult := GetObject(wHND, SizeOf(BITMAP), @wBitmap);

at wResult = 0, hvilket vil sige at der er sket en fejl.
Så prøvede jeg at tilføje:

wResult := GetLastError;

hvilket resulterede i wResult = 0, altså ingen fejl!?

Er der nogen der kan se hvad der er galt?
Er der nogen der kan finde på en bedre måde at lave et
snapshot af et web-dokument ud fra en URL?

Asger.