"Forelsket i en morder"-Gudfaderbevares!
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-07-02 00:59

Nu viser TVDanmark2 snart en dokumentar om dette emne...Kvinder der falder
for kriminelle mænd, i dette tilfælde mordere.

Det er sgu' et spøjst samfund, vi lever i, når man på den ene side helst bør
være en god og (nogenlunde) lovlydig samfundsborger, men man tydeligvis
scorer f**** på at være psykopat.

Er det det samme, der går igen hos de danske piger, der falder for de
kriminelle per...øh, "de mørklødede unge herrer med anden etnisk baggrund",
nemlig at de som andre stenalderkvinder og trods års kvindekamp alligevel
bliver våde i trussen når de er sammen med halvvoldelige typer?
Har de vanvittige fundamentalistarabere i virkeligheden ret i deres
postulater om at vestlige kvinder faktisk ligefrem ØNSKER at blive
domineret, men at mændene ofte (som jeg selv) bliver opdraget til at være
svagere end dem selv?

Jeg synes det er sygt. Problemet er så bare hvad det lige nøjagtig er, der
er sygt: Et kvindeligt pædagogvælde, hvor drenge med vold og magt skal
tvinges til at opføre sig som "pæne piger" og derved tilføjes gevaldige
sexuelle identitetsproblemer (jeg er selv een af de her lilleskoleopdragede
"slapsvanser" og det nager mig gevaldigt, endda i en grad så jeg til tider
kan føle kastrationsangst) eller er det dèn hollywood-filmindustri, der
netop lever af at sælge voldelige HELTE?

Er der ikke et kæmpe skisma mellem idealer og virkelighed i dèt samfundet
pådutter os og dèn kønsrolle som "rigtig mand" der reelt betyder artens
videreførelse?

Anders Peter Johnsen

Fra : Tomas O.

Dato : 06-07-02 01:30

Anders Peter Johnsen skrev:

> Nu viser TVDanmark2 snart en dokumentar om dette
> emne...Kvinder der falder for kriminelle mænd, i dette
> tilfælde mordere.

Tid?

> Det er sgu' et spøjst samfund, vi lever i, når man på den ene
> side helst bør være en god og (nogenlunde) lovlydig
> samfundsborger, men man tydeligvis scorer f**** på at være
> psykopat.

Ja verden er et underligt sted og vi mennesker er sandleig nogne
underlige væsener.

> [...]
> ØNSKER at blive domineret, men at mændene ofte (som jeg selv)
> bliver opdraget til at være svagere end dem selv?

Well... måske har du i din sidste sætning fat i noget væsentligt.

Der er som aldrig før i historien en massiv overvægt af fyre der
kan lide at blive sksuelt domineret af kvinder. I SM kredse har
de kvinder der gerne vil domineres et problem med at det vil
mændende sgu også. Kan dette være et tegn på det du snakker om, et
symptom?

> [...]
> endda i en grad så jeg til tider kan føle kastrationsangst)
> eller er det dèn hollywood-filmindustri, der netop lever af

Slapsvanse og vatpikke er der i læssevis. Bo Heimann nævner dem i
et bankende køre i sin nye bog "Sig dog noget, mand!"

Opdragelse i en tid med kvindekamp og seksuel leflen for kvinderne
har nok sat sine spor. 'Hvis du ikke klapper det lokumsbrædt ned
og går ud med skraldespanden, ikke lytter tålmodigt til mig, ikke
folder vasketøjet som KUN jeg ved er det rigtige, hvis du ikke kan
støvsuge som JEG siger man skal støvsuge og så videre i
uendelighed, så får du NUL fisse!'

> Er der ikke et kæmpe skisma mellem idealer og virkelighed i
> dèt samfundet pådutter os og dèn kønsrolle som "rigtig mand"
> der reelt betyder artens videreførelse?

Der er i mine øjne en meget stor forskel i hvordan vi er indrettet
fra naturens side og så hvordan vores kultur 'opdrager' os.

Mænd der lever i parforhold hvor de lever og føler som reaktion på
kvinden findes i læssevis. Mænd der i de to mål der findes i et
forhold har sat valg nummer to forrest:

1. lev dit liv som DU vil det!
2. Lev også dit liv under hensyntagen til din partner.

Her har uhygeligt mange mænd byttet om på rækkefølgen.. hvorfor
mon? For at få kærlighed, sex, ømhed, nærhed, tryghed?

Se Søren Østergårds bog om kommunikationen mellem kønnene..
I den taler han om EN meget stor forskel, at mænd vil anerkendes.
Det er tilsyneladende sådan mænd er. Lev med det piger!

Der er STOR forskel som også John Grey i Mænd er fra Mars kvinder
er fra Venus er inde på. Kivnder kan lide at snakke om alt hvad
der falder dem ind. Mænd snakker når de har noget at sige som
krææver en reaktion fra modparten, ikke bare et aha, eller et
hmmmm..

Karl Mar siger at han aldrig vil indlede et forhold til en kvinde
der ikke har mindst 3 gode veninder.. hvorfor mon? Fordi så har
hun et sted at gå hen til for at blive hørt. Så er han fri for at
være den eneste hun kan tale med og til.

Når mænd skal opføre sig som om de er kvinder i e forhold udne at
skabe deres eget liv efter eget hovede så bliver de tøsedrenge,
vatpikke og slapsvanse.

Hvor mange mænd overlader ikke indretningen af hjemmet til
kvinden? Er det ikke hende der siger, 'Vi skal have gardiner der
matcher og håndklæder der passer til farven på lokumsbrædtet'

Mænd der vil være mænd skal vågne op. Vatpikkenes tidsalder må
slutte. Sig dog noget, mand! Vær dig selv! Tænk selv. Bestem selv!

Udover det er der nok noget Florence Nightinggale over de kvinder
der falder for de 'farlige' mænd. De mener at deres livsopgave er
at 'frelse' de mænd, fra dem selv og de mange af de kvinder er
fucked fordi de elsker for meget, de elsker opgaven med at frelse
mere end de elskjer sig selv og også det ender galt.

De ender i en taxa kl. lort om natten i en taxe med blå mærker og
tudende børn på vej enten mode skadestuen eller et kvindehjem for
kriseramte kvinder. Næste dag tager de så hjem til stodderen igen.

Beggge parter omtalt her har et valg! De kan ikke altid selv se
det men det har de.

Så vågn dog op!

--
Hilsen Tomas
Kurser for voksne hos Ny Zone

Fra : Sanne Bülow

Dato : 06-07-02 12:47

Tomas O. <tfo@gmx.net> scribbled:

> [...]
> folder vasketøjet som KUN jeg ved er det rigtige, hvis du ikke kan
> støvsuge som JEG siger man skal støvsuge og så videre i

Jeg mindes en læserbrevkasse, hvor en kvinde skrev ind og beklagede sig
over, at hendes mand ikke hjalp til derhjemme på trods af at de begge havde
fuldtidsarbejde, den *kloge* redaktør (som forøvrigt var mand) rådede hende
til at bruge sex som middel til at få manden til at hjælpe, det skulle så
hedde, ingen sex før vask, rengøring mm er gjort. IMO kan man så sige farvel
til respekt og et ligeværdigt forhold.

> Se Søren Østergårds bog om kommunikationen mellem kønnene..
> I den taler han om EN meget stor forskel, at mænd vil anerkendes.
> Det er tilsyneladende sådan mænd er. Lev med det piger!

Hvis du tænker på, at mænd når de f.eks har taget rengøringen af sig selv
vil have ros for det, så vil jeg altså også gerne have ros for når jeg har
gjort det, resultatet er nok et andet, men når min mand tager en ekstra tørn
herhjemme, så gør han det fordi han ved det vil glæde mig (ingen tvivl om,
at min grænse er meget mere snæver end hans) når jeg tager den ekstra tørn
er det selvfølgelig fordi det i mine øjne trænger til det, men resultatet er
også at han jo slipper for det denne gang og det vil jeg da også gerne have
tak for. Jeg syntes ikke det er rimeligt, at jeg skal rose og anerkende hver
en ting han gør, hvis alt jeg gør går upåmærket hen, det giver da mig en
følelse af at mine handlinger er ligegyldige mens hans har stor betydning.
Jeg tror mange kvinder har lige så stort behov for anerkendelse, vi er bare
dårligere til at give udtryk for det

--
Sanne Bülow
Dragons aren't extinct;

Fra : Tomas O.

Dato : 06-07-02 17:34

Sanne Bülow skrev:

SNIP
> [...]
> hedde, ingen sex før vask, rengøring mm er gjort. IMO kan man
> så sige farvel til respekt og et ligeværdigt forhold.

Netop min pointe

manipulation er sjædent af det gode.

> [...]
> mens hans har stor betydning. Jeg tror mange kvinder har lige
> så stort behov for anerkendelse, vi er bare dårligere til at

Ja jeg ved det godt, for i realiteten er vi først og fremmest
mennesker og dernæst han- eller hunkøn.

Jeg kan huske situationer hvor det for mig er kærlighed at gøre
rent og holde hjem, men hvor jeg kunne blive meget ked af dte og
rasende når hun efterfølgende kun kunne kristisere. Så havde det
været bedre om hun bare holdt kæft, så jeg kunne blive ved at
mårke kærligheden.

Fra : Sanne Bülow

Dato : 06-07-02 22:40

Tomas O. <tfo@gmx.net> scribbled:

> Ja jeg ved det godt, for i realiteten er vi først og fremmest
> mennesker og dernæst han- eller hunkøn.

Enig, men i diskussioner om parforhold kommer man meget let til at bevæge
sig ud i nogen stereotype beskrivelser af mande og kvinde rollen, men måske
de ikke altid er så stereotype, når det kommer til stykket, de bekræftes
ihvertfald i diverse medier og jeg har da også erfaret fra min mands
erfaringer med tidligere kærester, at de trives i bedste velgående.

> [...]
> rasende når hun efterfølgende kun kunne kristisere. Så havde det
> været bedre om hun bare holdt kæft, så jeg kunne blive ved at

Uden at kritisere din evne til at gøre rent, så vil også rengøring og
diverse andet husarbejde i mange tilfælde danne grundlag for nogle gevaldige
kompromisser, da man jo ofte har forskellige normer og ønsker til hvordan et
hjem skal se ud. Det er noget af en kamel at sluge, hvis man f.eks er sammen
med en partner, hvor nullermændene når at udvikle intelligens før han (kunne
ligeså godt være hun) syntes det er tid at gøre noget ved det. Men man må så
finde en middelvej, problemet er nok at nogen mennesker har svært ved at
vænne sig til et mere *beskidt* hjem. Resultatet er nok at den med de
snævreste grænser ofte ender med at lave hovedparten fordi man ikke kan
holde det ud og man gider ikke gå og stikke til den anden for at få det
gjort. Men som i alle andre aspekter af et parforhold vil man være nødt til
ind imellem at give udtryk for sine behov for at få dem opfyldt.

Min mor lærte mig engang, at havde man ikke noget godt at sige til andre
mennesker skulle man tie stille, da jeg blev størrer lærte hun mig så, at
skulle man sige noget til et andet menneske, som ikke var helt positivt,
skulle man tage udgangspunkt i en selv, istedet for bare at vende
kritikken/bebrejdelsen mod den anden.

Knus

Fra : Tomas O.

Dato : 07-07-02 12:54

Sanne Bülow skrev:

> [...]
> medier og jeg har da også erfaret fra min mands erfaringer
> med tidligere kærester, at de trives i bedste velgående.

Som i dk.familie.barn hvor folk, som Vagn udtrykker det, ryger ned
i skyttegravene og ikke engang ved hvordan de havnede der

Det kræver opmærksomhed og bevidsthed ikke et ryge i skyttegravene
som stadig er der selvom der er forholdsvist stille ved fronten.

> [...]
> af et parforhold vil man være nødt til ind imellem at give
> udtryk for sine behov for at få dem opfyldt.

Ja man skal da give udtryk for sine følelser. Der er bare mange
måder at gøre det på. Min eks kunne ikke kritisere neurtralt og
kærligt, men blandede altid personlige ting og fortiden ind i det.
Den måde kan nemt virke eget sårende og når man er såret
tilstrækkelig meget og mange gange lukker man af. Man lukker
ørerne og sine egne følelser og så går det først rigtig galt.

En viis mor

Fra : Bo Warming

Dato : 07-07-02 11:33

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message

> Netop min pointe
> manipulation er sjædent af det gode.

Støn mere, sir EB's orgasmejagtende Synøve Søe

Ekstrabladets sexlæserbrevkasseredaktør Synøve Søe fik sin løsning på
orgasmeproblemer på forsiden 6 juli 02.

Hvis begge parter bestræber sig på mere højrøstede samlejevaner, så vil det
ene støn gejle det andet op, og der vil opnås bedre højdepunkt.

Søndagen før var bladets løsning på "for lidt sexglæde" at mere
klitoris-stimulation betød mere stimulation af de hjerneceller der giver
kvinden orgasme.

Hvis samlejet skal være en fælles-extase der sir "Jeg er OK, du er OK" så er
begge rådene måske gode. Jo mere dramatisk, jo mere påvirkes psyken af
ritualet, og man forlader sin dagligdags kedsomheds- og
ensomheds-oplevelse - for et par måneder. Så skal der ny boller på suppen,
igen.

Jeg tror at "eksperternes" snuptagsløsninger er kortsigtede - det varigt
gode sexliv opstår ved at man gør hvad man har lyst til og er lydhør for
hvad partneren har lyst til.

Overdrevne smigre-ritualer er som at give to håndtryk i stedet for et, når
man mødes. Men livet er kort, og nogle er desperate, og kortsigtede
løsninger kan være OK - både narko, lykkepiller og skuespillede, forcerede
orgasme-støn.

-------------

En anden brevkasse skulle ifølge gårsdagens dss-debat (som her svares på)
have anbefalet, at hvis fyren ikke hjælper nok med rengøring, skal hun kræve
luderbetaling pr opvask,

Meget fornuftigt fordømmes dette som kortsynet manipulation. Bedre er
selvfølgelig storsindet, large udveksling af tjenester, hvor regnskabet ikke
behøver gå op fra måned til måned. Men for nu at være "Rasmus Modsat" så
skal siges, at SM-rollespil kan rumme kommando om rengøring og efterfølgende
nådig betaling pr erotik, og det man man få meget sjovt ud af. Kvinder
sidder på sælgers marked, og styrer - og det må man jo leve med. Som Storm P
siger "man har jo ikke andet af den slags". Mit første gode forhold var med
en med-studine, der havde brug for hjælp med kemien - og da jeg var vild med
hendes krop (og sjæl), kunne jeg da også have hjulpet hende økonomisk med
huslejen, uden at der var kommet fæle prostitutions-associationer ind i
forholdet af den grund. Markedsmekanismerne bør respekteres, og jeg håber
da, at fremtidens piger vil være ærlige og bytte-mindede, så flere
sex-handler kan komme hurtigt i stand - også når det sker kortsigtet og
kontant. Ventetid er livet for kort til.

Fra : hxtyv@eudoramail.com

Dato : 07-07-02 20:20

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message news:<Xns924319DDEEF63IMP@teledanmark.dk>...
> [...]

> Mænd der vil være mænd skal vågne op. Vatpikkenes tidsalder må
> slutte. Sig dog noget, mand! Vær dig selv! Tænk selv. Bestem selv!

Hvad så hvis man er hamrende ligeglad med farven på gardinerne og håndklæderne???

Fra : Tomas O.

Dato : 07-07-02 20:37

SNIP

?

Fra : T'abula R'asa

Dato : 06-07-02 04:48

Anders Peter Johnsen skrev:

> Det er sgu' et spoejst samfund, vi lever i, naar man paa den ene side
> helst boer vaere en god og (nogenlunde) lovlydig samfundsborger, men
> man tydeligvis scorer f**** paa at vaere psykopat.

> Er det det samme, der gaar igen hos de danske piger, der falder for
> de kriminelle per...oeh, "de moerkloedede unge herrer med anden
> etnisk baggrund", [...]

- Straffeloven:

" º 266 b. Den, der offentligt eller med forsaet til udbredelse i en
videre kreds fremsaetter udtalelse eller anden meddelelse, ved
hvilken en gruppe af personer trues, forhaanes eller nedvaerdiges
paa grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse,
tro eller seksuelle orientering, straffes med boede, haefte eller
faengsel indtil 2 aar. "

- Peter S. Winding & Co. goer det endnu kortere:

" Fuck a', din lille nazist. "

Fra : Sott

Dato : 06-07-02 06:21

"T'abula R'asa" <tabularasa@nym.alias.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> paa grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse,
> tro eller seksuelle orientering, straffes med boede, haefte eller

Tak.

Tusinde hilsner
Søs

FUT: dk.snak.snik

Fra : NoTrabajo

Dato : 06-07-02 06:22

> [...]
> paa grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse,
> tro eller seksuelle orientering, straffes med boede, haefte eller

Vil du hermed insinuere at Anders har overtrådt ovenstående paragraf i straffeloven? Han
taler blot om hvad kvinder ofte falder for, og håner ikke nogen gruppe, andet end måske
kvinderne, men det falder vist ikke ind under straffelovens paragraf 266b.

> - Peter S. Winding & Co. goer det endnu kortere:
>
> " Fuck a', din lille nazist. "

Anders er absolut ikke nazist, han er (forhenværende?) halalhippie, dog med et meget
nuanceret syn på problemerne.

NoTrabajo

Fra : Sott

Dato : 06-07-02 06:48

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vil du hermed insinuere at Anders har overtrådt ovenstående paragraf i
straffeloven?

Hvis ikke er han snublende nær - det er lige så man ser
en fremtid som DF'er stukket ud for ham.

> [...]
andet end måske
> kvinderne, men det falder vist ikke ind under straffelovens paragraf

Så undgik du måske at læse hvad han skrev, og måden han
valgte at skrive det på?

> Anders er absolut ikke nazist, han er (forhenværende?) halalhippie, dog
med et meget
> nuanceret syn på problemerne.

Hvis han ikke i et eller andet omfang er racistisk indstillet, så er
han utroligt ubevidst om sine formuleringer. Det fordrer ikke
en tro på, at han kan have et "meget nuanceret syn" på noget
som helst.

Anders skrev:
> [...]

Her sidsstilles "mørklødede unge herrer med anden etnisk bagggrund"
med "kriminelle perkere".

Det er:
> [...]
> paa grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse,
> tro eller seksuelle orientering, straffes med boede, haefte eller

Hvor fanden ser du nuancerne i det?

Hvad med alle de mange "mørklødede unge herrer med anden etnisk
bagggrund", som er i gang med lægestudiet, ingenørstudiet osv. osv.?
Skal så mange flittige, arbejdsomme og lovende mennesker, igen og
igen finde sig i at blive nedværdiget og hånet på ovenstående måde?

Og det selv af folk, som bilder sig selv ind, at de ikke er den mindste
smule racistiskt indstillet - hvis selv ellers fornuftige mennesker kan
skride
så meget i svinget, at de virkelig tror, at de ikke udtaler sig nedsættende
om andre i vendinger som ovenstående - så tror da pokker, at Pia
Kjærsgaard kan få så meget medvind. Hun lyder vel både næste-
kærlig og fornuftig, hvis man allerede er derude, hvor man ikke kan
skelne mere.

For helvede mand, hvis Anders repræsenterede et bredere udsnit af
den danske befolkning (på samme måde som han påstår at kriminelle
unge med anden etnisk oprindelse end dansk gør for _alle_ med anden
etniske oprindelse af hankøn) - så kunne man kraftedeme brænde DK
ned til grunden, rub og stub - for min skyld.

Ja, jeg bliver gal - jeg bliver virkelig gal. Det er simpelthen ikke en
måde at møde andre mennesker på. Hvordan kan der himles op
om integration - hvem skulle dog få den sindssvage idé at ville
integreres til stupiditeter som denne Anders her lægger for dagen.
Ikke jeg, det er helt sikkert.

Mennesker skriver og snakker stolpe op og stolpe ned om danskheden
som er truet, de danske værdier osv. Det er til at brække sig over,
hvis de danske værdier ikke engang indeholder noget så elementært
som almindelig høflig medmenneskelig interaktion - så grav lortet ned
- det stinker.

/Søs

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-07-02 07:10

"Sott" <sott_s@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> andet end måske
> 266b.
>
> Så undgik du måske at læse hvad han skrev, og måden han

Tak, Señor!

> [...]
> han utroligt ubevidst om sine formuleringer. Det fordrer ikke
> en tro på, at han kan have et "meget nuanceret syn" på noget

Beklager, jeg kommer lige fra dk.politik og dk.politik.indvandring, som mit
indlæg oprindeligt var tænkt til. Jeg sendte det i stedet til denne gruppe.

> Her sidsstilles "mørklødede unge herrer med anden etnisk bagggrund"
> med "kriminelle perkere".

Jeg tager bevidst pis på den fremherskende politiske korrekthed, hvor man
ikke må benytte visse ord i visse sammenhænge. Svenske tilstande, du ved.

> [...]
> Skal så mange flittige, arbejdsomme og lovende mennesker, igen og
> igen finde sig i at blive nedværdiget og hånet på ovenstående måde?

Nu er det sådan set også kun deres etniske variant af "Brian"-typen - vi kan
kalde ham "Mujafffa?" - jeg harcelerer over?

> [...]
> Kjærsgaard kan få så meget medvind. Hun lyder vel både næste-
> kærlig og fornuftig, hvis man allerede er derude, hvor man ikke kan

Gudfaderbevares for noget vrøvl og nogle tynde gisninger.
Det er jo fuldstændig som at høre sig selv i dk.politik!

Jeg har aldrig nogensinde stemt DF og har heller ikke planer om det.

> [...]
> etniske oprindelse af hankøn) - så kunne man kraftedeme brænde DK
> ned til grunden, rub og stub - for min skyld.

Selvhad er en dejlig ting...

> [...]
> om integration - hvem skulle dog få den sindssvage idé at ville
> integreres til stupiditeter som denne Anders her lægger for dagen.

Hør her: Jeg underviser på frivillig og ulønnet basis en kvindelig iransk
indvandrer med at lære dansk. Jeg arbejder i dagligdagen sammen med indtil
flere fok med indvandrerbaggrund, og har INTET problem med dèt, for de er jo
lige så hæderlige som du og jeg.

Dog er jeg bare pissetræt at høre om kriminelle ballademagere med etnisk
baggrund, fuldstændig ligesom jeg er pissetræt af rockere, autonome og alle
mulige andre idioter som er med til at give denne lettere fascistoide
politiske i Danmark vind i sejlene, sådan som du selv er inde på.

Jeg har bare ingen tabuer i dèn retning, men vil gerne diskutere tingene
åbent, da det om noget er dennne undertrykkende "politiske korrekthed" som
også ses i Sverige, som for alvor er med til at sikre "protestpartierne"
stemmer.

> [...]
> hvis de danske værdier ikke engang indeholder noget så elementært
> som almindelig høflig medmenneskelig interaktion - så grav lortet ned

Du er lige gået i selvsving, Søs...

Lad mig gætte hvorfor: Du kommer måske selv sammen med en
universitetsstuderende med indvandrerbagrund?

Anders Peter Johnsen

Fra : Sott

Dato : 06-07-02 08:11

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej Anders :0)

> Beklager, jeg kommer lige fra dk.politik og dk.politik.indvandring, som
mit
> indlæg oprindeligt var tænkt til. Jeg sendte det i stedet til denne
gruppe.

Puha - tak for at minde mig om, hvorfor jeg skal holde fast
i _ikke_ at engagere mig i de grupper (der er et liv uden
for usenet *S*).

> Jeg tager bevidst pis på den fremherskende politiske korrekthed, hvor man
> ikke må benytte visse ord i visse sammenhænge. Svenske tilstande, du ved.

Okay - men det var virkelig ikke til at læse, slet ikke da jeg
har hørt og læst udtalelser som din mange gange før, og
oplevet at mennesker virkelig mente det og så andre
sådan.

> Nu er det sådan set også kun deres etniske variant af "Brian"-typen - vi
kan
> kalde ham "Mujafffa?" - jeg harcelerer over?

Det var ikke det du skrev

> Gudfaderbevares for noget vrøvl og nogle tynde gisninger.
> Det er jo fuldstændig som at høre sig selv i dk.politik!
> Jeg har aldrig nogensinde stemt DF og har heller ikke planer om det.

Hvorfor bliver jeg så glad for at høre det

> Selvhad er en dejlig ting...

Jeg er andet og mere end dansker - jeg er et individ. Jeg
hader ikke mig selv, jeg elsker mig selv - men jeg bryder
mig slet, slet ikke om nogle af de ting, der indimellem
puttes ind under "danske værdier".

> for de er jo
> lige så hæderlige som du og jeg.

Eller det modsatte... og jeg bliver forøvrigt lige så "pissed",
når min søster eller jeg slås i hartkorn med "bimbo's"

> [...]
> mulige andre idioter som er med til at give denne lettere fascistoide
> politiske i Danmark vind i sejlene, sådan som du selv er inde på.

Jeg er "mæt" af det - jeg kan slet ikke snuppe det.

> [...]
som
> også ses i Sverige, som for alvor er med til at sikre "protestpartierne"

Fair nok.

> Du er lige gået i selvsving, Søs...

Ja, jeg blev "ophidset".

> Lad mig gætte hvorfor: Du kommer måske selv sammen med en
> universitetsstuderende med indvandrerbagrund?

Nej, jeg har faktisk, nu jeg tænker over det, aldrig kommet sammen
med nogen med anden oprindelse end dansk - ikke engang en
svensker *G*.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-07-02 15:00

> [...]
>
> Puha - tak for at minde mig om, hvorfor jeg skal holde fast
> i _ikke_ at engagere mig i de grupper (der er et liv uden

Jeg tror godt at der kunne bruges flere af din slags i de to grupper for at
skabe en reel debat.

> Okay - men det var virkelig ikke til at læse, slet ikke da jeg
> har hørt og læst udtalelser som din mange gange før, og
> oplevet at mennesker virkelig mente det og så andre
> sådan.

Sorry, jeg glemte sarkasmemarkøren!

> kan
>
> Det var ikke det du skrev

Jeg taler om KRIMINELLE indvandrere, og så er det næppe de veluddannede og
ordentlige, jeg taler om, vel?

> Hvorfor bliver jeg så glad for at høre det

Aner det ikke...

> Jeg er andet og mere end dansker - jeg er et individ. Jeg
> hader ikke mig selv, jeg elsker mig selv - men jeg bryder
> mig slet, slet ikke om nogle af de ting, der indimellem
> puttes ind under "danske værdier".

Nej, der er desværre en pæn del lodret nazi-retorik i DFs EGENTLIGE
hensigter og en del af dem kom tydeligt frem ved deres landsmøde sidste år.
Camre minder mig utroligt meget om Goebbels: En rigtig klam skiderik, der er
god til at appelere til den indre svinehund.

Enhver bodegadansker er. f.eks. overbevist om at DF EGENTLIG står for en
kommende etnisk udrensing i form af massedeportationer, også selvom det slet
ikke står nogen steder. Det benægtes sjovt nok heller ikke.

> Eller det modsatte... og jeg bliver forøvrigt lige så "pissed",
> når min søster eller jeg slås i hartkorn med "bimbo's"

ER du da en "bimbo"? ;-D
(Undskyld, men spørgsmålet er sgu' for oplagt! Det stiller jo sig selv!)

> Ja, jeg blev "ophidset".

> Nej, jeg har faktisk, nu jeg tænker over det, aldrig kommet sammen
> med nogen med anden oprindelse end dansk - ikke engang en
> svensker *G*.

Nå, okay. Det rager jo egentlig heller ikke mig.

Selvom jeg har svært ved at forstå de danske piger, der gør det.

Det er alligevel sådan et dejligt skisma at den ekstreme højrefløj ikke
rigtig ved om de skal mene den slags piger er "raceforræddere" - inspireret
af nazismens retorik - eller om de som "feltmadrasser" burde klippes
skallede og påmales halvmåner - inspireret af den udmærkede
Modstandsbevægelses "hæderkronede" og "patriotiske" behandling af de danske
piger som ulykkeligvis forelskede sig i tyskere under Krigen...

Dejligt paradoks, ikke? Det er jo i virkeligheden een og samme holdning...

Anders Peter Johnsen

Fra : NoTrabajo

Dato : 06-07-02 11:31

"Sott" <sott_s@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Her sidsstilles "mørklødede unge herrer med anden etnisk bagggrund"
> med "kriminelle perkere".

Det er vel også rigtigt så langt at "kriminelle perkere" er "mørklødede unge herrer med
anden etnisk bagggrund", men at "mørklødede unge herrer med anden etnisk bagggrund" ikke
nødvendigvis behøver at være "kriminelle perkere".

"Kriminelle perkere" er en delmængde af "mørklødede unge herrer med anden etnisk
bagggrund".

Er det i den politiske korrektheds navn forbudt at tale om "kriminelle perkere"? Vi ved jo
at sådanne findes - desværre i alt for stort tal.

NoTrabajo

Fra : Sott

Dato : 06-07-02 12:13

> [...]
> nødvendigvis behøver at være "kriminelle perkere".
>
> "Kriminelle perkere" er en delmængde af "mørklødede unge herrer med anden

Du kan ikke bruge matematiske termer mod mig, og bilde
dig ind, at jeg "falder i".

At sætte lighedstegn er langt fra at påvise en delmængde.

> Er det i den politiske korrektheds navn forbudt at tale om "kriminelle
perkere"? Vi ved jo
> at sådanne findes - desværre i alt for stort tal.

Hvad er en perker?
Tyrkisk, pakistansk, japansk, svensk, grønlandsk?
Fattig, dum, billig, uuddannet?

Latterligt ord - men du siger du ved, sådanne findes - så
fortæl mig hvem de er, hvad de er og hvor mange der er?

/Søs

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-07-02 14:40

> [...]
> dig ind, at jeg "falder i".
>
> At sætte lighedstegn er langt fra at påvise en delmængde.

Der VAR - som jeg også selv skriver - tale om en delmængde. Det var påtaget
politisk korrekthed, der fik mig til at bruge de høflige termer, der
rigtignok kunne misforstås som en grov generalisering.

Der er jo altså desværre en undergruppe af kriminelle
gadegangster-indvandrere som desværre tegner sig for stort set ALT hvad man
overhovedet hører om indvandrere.

Jeg er ikke i tvivl om at der findes veluddannede og pæne indvandrere,
f.eks. er jeg selv stor tilhænger af vores to nye foketingsmedlemmer og
beundrer dem for det vanskelige arbejde de har med at prøve at opdrage deres
frænder til at tænke i demokratiske baner.
Disse to er IMHO bestemt ikke "perkere", men fortjener - modsat alt for
mange andre med deres baggrund - virkelig betegnelsen "nydanskere".

> perkere"? Vi ved jo
>
> Hvad er en perker?
> Tyrkisk, pakistansk, japansk, svensk, grønlandsk?
> Fattig, dum, billig, uuddannet?

Jeg bruger udelukkende udtrykket nedladende over for disse "mujaffa"-typer
(jeg håber du kender det populære flash-spil på DR's hjemmeside), lidt
ligesom den sorte komiker Richard Blackwood bruger ordet "nigger" om
karrikerede ghettogangstere, der sælger crack, går med skydevåben, kører i
store biler, går med gevaldig hængerøv og kaster håndtegn til højre og
venstre, mens de taler et totalt uforståeligt "hæp-håp"-ebonics.

Ligeledes kan man nævne den homoseksuelle tyske tegner Ralf König, der laver
nogle GENIALE satiriske tegneserier med udgangspunkt i sit eget tyske
bøssemiljø.
Her anvendes ord som "fisselette" ofte nedladende om en bestemt overfeminin
delmængde af dèn kreds.

Problemet er så bare at jeg som hverken er sort (definitivt ikke) eller
homoseksuel (tror jeg da i hvert fald ikke) i den Politiske Korrektheds
Højhellige Navn IKKE må anvende disse ellers så rammende betegnelser, da jeg
stå udenfor disse grupper.

Alligevel vil jeg gerne kunne kalde en spade for en spade.

Og dèt håber jeg, du forstår.

> Latterligt ord - men du siger du ved, sådanne findes - så
> fortæl mig hvem de er, hvad de er og hvor mange der er?

Smut ind forbi Scala/Strøget/Rådhuspladsen en nat i weekenden hvis du altså
bor i eller ved København, så får du syn for sagn. De færdes som regel i
større eller mindre bander, undskyld, grupper (alt mellem 3 og 30) og du vil
grangiveligt høre ordet "wollah" (Arabisk: "Jeg sværger ved Allah") anvendt
til hudløshed i mangel af et mere udbygget vokabularium.Du vil ikke være i
tvivl.

Men pas nu godt på, ikke? Undgå feks. øjenkontakt og lad være med at tale
til dem.

Anders Peter Johnsen

Fra : NoTrabajo

Dato : 06-07-02 18:00

> [...]

> Latterligt ord - men du siger du ved, sådanne findes - så
> fortæl mig hvem de er, hvad de er og hvor mange der er?

Jeg ved også at der findes rockere. De fleste her i landet er nok danskere. Hvilken
uddannelse de evt. har, ved jeg intet om. Jeg kan desværre ikke fortælle dig hvem de er,
men mon ikke én af dem hedder Lars Nielsen? Jeg ved heller ikke hvor mange de er - spørg
evt. Danmarks Statistik.

NoTrabajo

Fra : Puk

Dato : 07-07-02 20:12

"Sott" <sott_s@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Søs

Jeg var i byen igår sammen med en veninde og der hvor vi var
vrimlede det bogstavelig talt med perkere.
Min veninde og jeg endte med at flirte (og lidt til) med hver
vores eksemplar, og jeg vil da godt forsøge at forklare, hvad en
perker er, der hvor jeg pt. kommer, når jeg går ud *S*.
Men det bliver jo altså sådan som jeg og dem jeg omgås opfatter
udtrykket og det er nok lidt anderledes end den gængse version.

> Hvad er en perker?

Han er ikke dansker og han er som regel mørklødet med mørkt hår
og mørke øjne.
Han gør som oftest mere ud af sig selv end den typiske danske
mand. Han har en lækker frisure, som han har brugt tid på at
sætte for at være attraktiv. Han har måske en lille smule skæg,
men det er meget veltrimmet og typisk af den mere moderne type,
som bare er en tynd streg, der går fra bakkenbarterne og ned
rundt om hagen.
Han dufter som regel helt fantastisk og er meget høflig og
smilende. Han har noget lækkert tøj på og har i det hele taget
gjort noget for at se dejlig ud. Han er ikke så tilbagelænet som
mange danske mænd, der bare har smidt noget kluns på og er hoppet
i byen og selv mener at det må være rigeligt *G*.

Han er tit sammen med et par venner og har næsten altid en mobil
som konstant bipper og ringer med en lille halv million melodier.
Han hilser på mange mennesker, der hvor han kommer og det er både
kvinder og mænds telefonnumre som han taster ind på sin mobil.
Han er som oftest meget hjertelig og bliver meget glad for at
møde nye mennesker af samme herkomst som han selv (altså andre
med invandrer baggrund).

Han vil i modsætning til mangt en dansker, meget gerne danse. I
det hele taget nyder han at flirte og alt hvad der kan høre ind
herunder. Falder man som dansk pige i snak med ham, så er man
automatisk under hans og hans venner vinger resten af aftenen.
Han bryder sig ikke om, at man betaler sine egne øl, sodavand
eller drinks og smutter gerne lige ud på toilettet og henter et
glas vand, når man er helt vildt tørstig. Han sidder ikke lårene
af en, men smutter måske for at snakke med en ven en kort stund
og så vil en af hans venner som regel udvise "omsorg" for en.
Det kan være alt fra at byde en på en smøg, bemærke at man sidder
og vipper med foden og spørge om man vil danse eller sludre lidt.

Han taler ikke altid så godt dansk (men det veksler lidt). Han
er som regel meget kærlig i den forstand, at han kan lide at
holde i hånd, lægge armen rundt om en eller have en siddende op
af sig med hånden på hans lår og hovedet på hans skulder mens han
nusser en i nakken..

Han har en hel del humor og selvironi. Han kan være lidt svær at
snakke med, hvis hans danske ikke er så godt, men han vil som
regel meget gerne. Han vil ofte snakke på sit modersmål med sine
venner og hvis man gør lidt grin med dem ved at pludre med på
volapyk, så kan man få dem alle sammen til at le højt og længe.
Har man først etableret denne kontakt med ham og hans venner, så
er ordet perker ikke længere et fyord, men en slags kærlig fælles
betegnelse som får ham til at føle at man erkender hans
fællesskab med vennerne.

> Tyrkisk, pakistansk, japansk, svensk, grønlandsk?
> Fattig, dum, billig, uuddannet?

Typisk er han vel tyrker (kurder eller otherwise), pakistaner,
inder (dem er der ikke så mange af) eller måske israeler.

Med hensyn til penge er jeg ikke sikker. De penge han har deler
han i hvert fald gerne med både sine venner og dem som han møder.
Han er ret generøs og som sagt lidt gammeldags i en danskers
øjne, når det kommer til piger (han bryder sig ikke om at man
betaler selv og vægrer sig sågar ved at ryge ens smøger indtil
man har overbevist ham om, at man synes det er helt iorden og
også gerne deler).

Uddannelse er der faktisk mange af dem som enten har eller er
igang med. Mange af dem jeg møder læser til læge, ingengiør
eller noget andet i den stil. En del af dem arbejder dog også på
pizzaria enten som fuldtidsjob eller ved siden af studierne.

Dum eller ej er på en måde lidt svært at svare på. Jeg tror
egentlig ikke, at han er dum. Men hans til tider haltende
danskkundskaber kan godt give det indtryk, at han ikke er så
intelligent. Det kan godt forvride billedet lidt, når han ikke
kan udtrykke sig eller ikke forstå. Men det er jo et
sprogproblem som ikke nødvendigvis fortæller ret meget om
intelligens.

> Latterligt ord - men du siger du ved, sådanne findes - så
> fortæl mig hvem de er, hvad de er og hvor mange der er?

Jeg synes også ordet perker er latterligt i den forstand som det
ofte bruges.
Men jeg oplever mere og mere, at perkerne selv bruger det som en
slags betegnelse der understreger et fællesskab de har. Ligesom
der en slags fællesfølelse i det, når folk her kalder sig selv
for dss'ere.

Men jo flere perkere jeg lærer at kende, desto mere positivt
bliver mit indtryk.
Jeg ved at det er upopulært at sige det, men der er ikke meget
tvivl om, at der efter min mening er langt flere tiltrækkende
perkere end der er danske mænd.

Mange hilsner
Puk

Fra : Chokmah

Dato : 07-07-02 21:33

On Sun, 7 Jul 2002 21:11:54 +0200, "Puk"
<powder"fjernmig"@worldonline"fjernmig".dk> wrote:

HI Puk

> [...]
>Jeg ved at det er upopulært at sige det, men der er ikke meget
>tvivl om, at der efter min mening er langt flere tiltrækkende

tror da fan med de værdier du efterlyser ?
jeg synes ikke din beskrivelse af *perker* er nedladene og er sgu no
et eller andet sted ret lig op af virkligheden .... om end du næppe
finder den skitsere menatlitet så udtalt ved israeler som måske ved
Italiensk mænd - det fordre dog at du er blondt !

men Puk det er sgu underligt at du ikke kan forstå - at fra tid til
anden løber ind i nogen hmm uhensigtmæsige oplevelser med det modsatte
køn i amourøst regi - når du bevsit tiltrægges af de hule værdier i
mennesket tøj fresuere og adfærds edikette etc.

jeg mener et menneske der er så selvoptaget at de kan gå så meget op i
så lidt - de kan da umuligt have noget vigtigt på sigt at dele med en
andet menneske ???

hvis man ikke kan være mennesker sammen så tror jeg beviseligt ikke
det holder !

nu bliver jeg selv kun sjældent forelsket - men når det sker - så er
det 100 000 neuancer hvor jeg kun forstår de ca8 men det hele giver
mig en fornemelse og dte bliver så ved og ved .... men det er da det
med at man bliver berøret af et andet menneske - i kraft af derres
måde at være menneske på der gør det !

men det gælder well venskaber - men kærlighed had og vensakb har da
forhåbentligt meget lidt med beklædning hårdlag og carmens kurler at
gøre ?

MvH
Bo M Mogesen
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Puk

Dato : 08-07-02 07:28

"Chokmah" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse

Hej Bo

> tror da fan med de værdier du efterlyser ?

Det er da ikke værdier som jeg efterlyser. Det er blot en
beskrivelse af sådan som jeg oplever de indvandrere, som jeg
kommer i kontakt med. Primært er det, når jeg går i byen, at jeg
render ind i folk med indvandrer baggrund (jeg arbejder ikke
sammen med nogen lige pt.).

> [...]
> næppe finder den skitsere menatlitet så udtalt ved israeler som
> måske ved Italiensk mænd - det fordre dog at du er blondt !

Det kan da godt være. Jeg er pt farvet, så jeg har lysere hår,
men helt blond er det nu ikke *S*.

> [...]
> modsatte køn i amourøst regi - når du bevsit tiltrægges af de
> hule værdier i mennesket tøj fresuere og adfærds edikette etc.

*SS* Sikke klog du er Bo .

Nu skrev jeg jo ikke, at jeg specielt var tiltrukket af de
værdier jeg beskrev i forbindelse med et kæreste forhold. Men
hvis jeg er i byen og alligevel bare flirter og kysser lidt hist
og pist, så har er dybde ikke det første jeg leder efter. Så er
jeg bare ude for at have det skæg og det er så min opfattelse at
en del perkere er meget lettere at komme i kontakt med end de
danske mænd. De er mere imødekommende og de er ofte lækrere at
se på *S*.

> jeg mener et menneske der er så selvoptaget at de kan gå så
meget
> op i så lidt - de kan da umuligt have noget vigtigt på sigt at
> dele med en andet menneske ???

Nu ved hverken du eller jeg jo altså om det er noget de generelt
går op i eller om det er noget der er forbeholdt byturene. Det
kunne jo også være, at de har taget lidt ved lære af danskerne.
At de godt ved, at der er en del fordomme omkring dem, og at de
derfor gør sig lidt mere umage. Når man er i byen hvor musikken
spiller højt, så er det lidt svært at gøre sig umage med dybden
*G*.

> hvis man ikke kan være mennesker sammen så tror jeg beviseligt
> ikke det holder !

Det var der heller ikke nogen der sagde det skulle *S*. Der var
tale om en bytur, hvor det primære formål var at have det sjov,
danse og flirte. Det var perkerne helt klart bedre til at være
med til end de danske gutter.

> [...]

> er da det med at man bliver berøret af et andet menneske - i
> kraft af derres måde at være menneske på der gør det !

Men søde Bo, det handlede slet ikke om forelskelse. Det handlede
om at slå sig lidt løs og have en skæg aften. Jeg elsker at
debattere her i dss og at snakke dybt med mine venner, men jeg
kan også godt lide af og til at stille de dybe snakke på stand by
og bare skråle med på en sang og danse natten lang. Det er
forskellige værdier jeg sætter pris på i forskellige situationer.

> men det gælder well venskaber - men kærlighed had og vensakb
har
> da forhåbentligt meget lidt med beklædning hårdlag og carmens
> kurler at gøre ?

Nej det lange løb har det ikke ret meget med det at gøre. Men
når folk render på hinanden i byen, så har det at komme i kontakt
med hinanden noget at gøre med at føle sig tiltrukket af
hinanden. Og det har for mit vedkommende af og til noget at gøre
med at han ser dejlig ud, smiler til mig og i det hele taget
virker som om han har lyst til at komme i kontakt med mig.
Frisure betyder nok ikke mere for mig end det gør for dig, når
det kommer til stykket. Ja tænk måske er du endda mere optaget
af det end jeg er, da du jo går fuldstændig i selvsving hvis bare
håret er langt nok *G*.

Sidst jeg var i byen kom jeg i kontakt med en rigtig sød dansk
mand, som absolut ikke var nogen super steg. Men vi faldt i snak
på en pub, hvor musikken var lidt lavere og det at sludre sammen
fik lidt mere plads. Fælles for ham og perkerne vi rendte ind i
lørdag var dog at de alle var imødekommende og smilende.

Mange hilsner
Puk

Fra : Chokmah

Dato : 08-07-02 15:09

On Mon, 8 Jul 2002 08:27:41 +0200, "Puk"
<powder"fjernmig"@worldonline"fjernmig".dk> wrote:

Hej Puk

>Det er da ikke værdier som jeg efterlyser.

Ok !

>Det kan da godt være. Jeg er pt farvet, så jeg har lysere hår,
>men helt blond er det nu ikke *S*.

så må du fame til Italien på ferie Puk
jeg tror så enkelt ikke man finde noget mere forfængeligt ind en
Italiensk mand - men afligevel er der lidt humor over det som reder
det hele på mål strejen med en grad af værdighed - se evt filmen den
enste ene

>det
>
>*SS* Sikke klog du er Bo .

MEGET

> [...]
>hvis jeg er i byen og alligevel bare flirter og kysser lidt hist
>og pist, så har er dybde ikke det første jeg leder efter. Så er

oK fair nok - det kan jeg da selv huske fra jeg var ung - altså man
gik efter dte bedste kød først på aftnen og var væsenligt mindre
kræssen som morgnene nærmede sig - og det er da ok hvis man bare
kalder tingene ved derres rette navn - på en sådan aften prøver man at
gafle det sex der ser bedst ud og som aftnen skrider frem bliver man
mere neuanceret og retfærdig i hvem man vil pule - ja til sidst så er
man sgu så retfærdig man vil pule hvem som helst hvis bare de er af
hun køn og man er i stand til ved egen kraft at gå fra stedet !

trust me jeg har haft dem alle - jeg har kastet mig skrigene i rædsels
ud af de mest afsindige senge - ved siden af kvinder hvor man vil
blive indberettet til dyrenes værn hvis man satte dem op som fugle
skræmsel.

> [...]
>derfor gør sig lidt mere umage. Når man er i byen hvor musikken
>spiller højt, så er det lidt svært at gøre sig umage med dybden

ja jeg ved det sgu ikk en gang i mellem så for jeg sgu lidt ondt af de
stakkels mænd fra mellem østen - de gør sgu så meget ud af det - men
når alt kommer til alt så er de sgu *bare en perker* under alt det
fancy og bliver kun alt for sjældent honoret for den mængde
anstrengelser de har lagt i at se godt ud og dem der går efter udsente
og prestigen : der er der altså mere prestige i at være sammen med en
*rigtig dansker* der har gjort lige så meget ud af sig selv.
har en veninde der var kærste med en kruter i mange år og hvad han
ikke blev udsat for at urigemeligheder og magel på respekt ,selv om
alt det udstyr der ku købes for penge var i orden !

> [...]
>tale om en bytur, hvor det primære formål var at have det sjov,
>danse og flirte. Det var perkerne helt klart bedre til at være

jamen tror da fan - hvis der reelt ikke findes de store chanser for
at det kommer af sig selv - så må man jo gå til yderligheder og større
fornedrigelse for at have skykken af en chanse i helevd for at få
fisse !!!

>så
>hele
>det
>
>Men søde Bo, det handlede slet ikke om forelskelse.

ja men det er jeg med på nu ...

> [...]
>og bare skråle med på en sang og danse natten lang. Det er
>forskellige værdier jeg sætter pris på i forskellige situationer.

jeg kan bare ikke se det er en værdi ?
jeg kan forstå hvis det er sex - så er der selvføligt mest prestige i
at pule en der ser godt ud - det er lige så sikkert som tyngde kraften
der er mere pral i at pule en der :
1.) ser godt ud
2.) ikke har været sammen med ret mange andre
hvis man kan slå de 2 ting sammen og stadigt få sex med den udkårne -
så er der som mand bodega prestige i det - jeg har trods alt pulet den
første model for dan kort i Danmark - jeg ku sagtens ha levet for uden
so menskelig begivenhed - men den prestige der var i det - var
formidabel - den har jeg så inegn gavn af nu hvor jeg er en gamel mand
men imens jeg var ung havd det faktisk den fordel på andre kvinder i
samme marked - at hvis de blev pulet af en der havde pulet en der var
så svær og lægger - ja så måtte de ligge om end ikke i samme bold gade
- men være med i det samme fine selskab - man kan tale om et pule cv.

> [...]
>med at han ser dejlig ud, smiler til mig og i det hele taget
>virker som om han har lyst til at komme i kontakt med mig.

ja ja men det er præmissen for kød markedet - hvis jeg havde en
fornemelse af at det hjalp i 86 at sætte mig til at smile til en eller
anden og det følgene kulminerede i at jeg blev honoret i samleje - så
ville jeg da ku smile som en flægget roe på komando !

> [...]
>det kommer til stykket. Ja tænk måske er du endda mere optaget
>af det end jeg er, da du jo går fuldstændig i selvsving hvis bare

ja og nej - jeg synes indrømmet at det er pænt og har altid synes det
og har umdeilbart svært ved at foretsille mig kort hård kan være pænt
på andre ind hende der spiller hovede rollen i against all odds MEN
FORDI jeg ser et godt hård er det jo ikke ensbetydene med at jeg på
stedet føler mig draget af at smide alt og slå telt med hårdet resten
af mine dage endisge gøre en tilnærmelse ...

men jeg kan godt lide at betragte / beundre det - det er som en
bladning af ....et godt maleri lyrik og smag fuld musik også
afligevel noget andet ... men sætte mig i konatkt med vedkomne på det
grundlag er jeg for gamel til.... eller den tid er forbi.

> [...]
>fik lidt mere plads. Fælles for ham og perkerne vi rendte ind i
>lørdag var dog at de alle var imødekommende og smilende.

godt men reelt er der sgu flere mennensker man kan finde noget
godt i hvis man lige gider at tage dem alvorligt lytte på hvad de
siger være opmærksom .... det behøves måske ikke at være noget
spænende men andet ind en hyggelig stund - det er jeg så også blevet
for gamel til at gide - men forstår det godt !

MvH
Bo M Mogesen

Fra : Puk

Dato : 08-07-02 18:35

"Chokmah" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse
news5jiuo8pu10jfcdbpp5q2r84kccjjv4s1@4ax.com

Hejsa Bo din skæppe skønne score-kaj *G*.

> så må du fame til Italien på ferie Puk

Det må vente til efter jeg har startet mit nye job. Men jeg
daffer til Gran Canaria i slutningen af november regner jeg med
*S*.

> [...]
> Italiensk mand - men afligevel er der lidt humor over det som
> reder det hele på mål strejen med en grad af værdighed - se evt

Den har jeg skam set, men jeg husker ikke nogen italienere *S*.
Jeg var ellers i Italien for et par år siden i Toscana og der
oplevede jeg ikke at mændene var specielt forfængelige. Men
måske var jeg bare ikke opmærksom nok *S*.

> MEGET

Det er dejligt at nyde godt af din visdom *G*.

> oK fair nok - det kan jeg da selv huske fra jeg var ung - altså
> man gik efter dte bedste kød først på aftnen og var væsenligt
> mindre kræssen som morgnene nærmede sig

Jeg bliver vist aldrig rigtig mindre kræsen. Jeg er bare kræsen
*G*.

> [...]
> vil pule - ja til sidst så er man sgu så retfærdig man vil pule
> hvem som helst hvis bare de er af hun køn og man er i stand til

Jeg pulede nu ikke nogen og havde heller ikke til hensigt at pule
nogen.
Jeg havde det bare skæg med at flirte med snart sagt alle og
enhver og så endte jeg altså med at kysse lidt på en gut, som jeg
ville beskrive som perker og som iøvrigt beskrev sig selv som
sådan.

> [...]
hvor
> man vil blive indberettet til dyrenes værn hvis man satte dem

LOL Bo, så langt ud kommer jeg aldrig. Sex er simpelthen ikke
vigtigt nok til at jeg ville gå på kompromis med mig selv på den
måde *S*.

> [...]
> under alt det fancy og bliver kun alt for sjældent honoret for
> den mængde anstrengelser de har lagt i at se godt ud og dem der

Jeg går nu ikke efter prestigen. Jeg har i det hele taget lidt
svært ved at forbinde det at være sammen med et andet menneske
som prestigefyldt og graduere det derefter.
Men jeg kan godt lide at gå i byen af og til (det bliver vel
reelt til max 1 gang om måneden). Jeg elsker at danse og jeg
nyder også at blive bekræftet af mænd som synes jeg ser dejlig ud
og giver udtryk for det. Det kan man så mene om, hvad man vil,
men efter min mening er det faktisk det som det at gå i byen
handler om for rigtig mange og jeg synes så bare, at man lige så
godt kan stå ved det.

> der er der altså mere prestige i
> at være sammen med en *rigtig dansker* der har gjort lige så
> meget ud af sig selv.

Måske. Det ved jeg ikke. Jeg har ikke været sammen med nogen
som jeg havde mødt i byen i mere end 2 år, så jeg har sgutte så
meget at sammenligne med. Det er først for nylig at jeg har
fundet et sted, som igen gav mig lyst til at gå i byen sådan lidt
oftere. Samtidig har jeg når jeg har været i byen mest været det
sammen med mandlige venner og så er stemningen lidt en anden en
sammen med veninder *S*.

> [...]
yderligheder
> og større fornedrigelse for at have skykken af en chanse i

Nu fik han altså ikke noget fisse som du så nydeligt udtrykker
det *G*. Han fik mit telefonnummer, fordi han bad om det og
fandme om han ikke har benyttet sig af det selvom han blev nægtet
fisse. Det har jeg godt nok aldrig oplevet fra en dansk mand,
men jeg har heller ikke mødt så mange danske mænd i byen, så jeg
har ikke meget at sammenligne med. At han så taler så dårligt
dansk, at det næsten var umuligt at føre en samtale i telefonen
det er en anden sag *G*.

> jeg kan bare ikke se det er en værdi ?

Det kan jeg *S*. Jeg synes det er dejligt når mænd tiltaler mig
rent fysisk. Endvidere er der jo så det her som folk kalder
udstråling og som jeg bedst kan beskrive som noget i blikket og
smilet.
Vi rendte eksempelvis også ind i to rigtig flotte danske gutter,
som bare osede af at syntes så godt om sig selv, at de slet ikke
havde brug for at andre også syntes godt om dem, så det lov vi
være med *G*.

> [...]
> som tyngde kraften der er mere pral i at pule en der :
> 1.) ser godt ud
> 2.) ikke har været sammen med ret mange andre

Jeg fatter så ikke det der med prestigen. For mig er den
ligegyldig. Men hvis jeg skal mere end bare at danse med en gut,
så skal jeg altså finde ham tiltrækkende og i byen betyder det,
at jeg synes han ser dejlig ud. Sex har for mig pt ikke ret
meget med det at gøre, da jeg har besluttet mig for, at jeg ikke
gider decideret dårlig sex. Og sex efter en bytur med en eller
anden tilfældig gut klokken lort om morgenen bliver sjældent til
god sex i mine øjne, da jeg simpelthen er for træt og ugidelig
til at gøre noget ved det.

> [...]
> eller anden og det følgene kulminerede i at jeg blev honoret i
> samleje - så ville jeg da ku smile som en flægget roe på

Jamen det behøver jo netop ikke føre til samleje. Det gjorde det
ikke for mig, da jeg ikke havde lyst til det, men det gjorde det
for min veninde, som ellers aldrig laver den slags med sex første
gang hun møder en gut. Ville du også smile som en flækket roe,
hvis det bare førte til at du flirtede og kyssede lidt?

> [...]
> det og har umdeilbart svært ved at foretsille mig kort hård kan
> være pænt på andre ind hende der spiller hovede rollen i

Ja det ved jeg, men det må så være fordi du ikke ser noget til
mig. Jeg ser knald godt ud med kort hår *G*.

> [...]
alt
> og slå telt med hårdet resten af mine dage endisge gøre en

Og det er det heller ikke for mig, når jeg ser en mand som jeg
føler mig tiltrukket af rent fysisk.
Men har jeg tid og lyst, så nyder jeg at flirte med ham og måske
også kysse lidt med ham.

> [...]
> afligevel noget andet ... men sætte mig i konatkt med vedkomne

> det grundlag er jeg for gamel til.... eller den tid er forbi.

Det er jeg så ikke *S*. Jeg synes det er skæg ind i mellem.

> [...]
> spænende men andet ind en hyggelig stund - det er jeg så også
> blevet for gamel til at gide - men forstår det godt !

Ja det er der faktisk og hvad mere er, så får man som regel en
rigtig god respons, hvis man bare tager sig tid til at sende folk
et smil eller lytte lidt til hvad de har at sige. Og jeg gider
det godt. Kald det bare en slags hobby *S*.

Mange hilsner
Puk

Fra : Chokmah

Dato : 08-07-02 20:24

On Mon, 8 Jul 2002 19:35:01 +0200, "Puk"
<powder"fjernmig"@worldonline"fjernmig".dk> wrote:

HI Puk

>Hejsa Bo din skæppe skønne score-kaj *G*.

ja det er nu godt nok længe siden vi havde de her 80 er - i det store
hele gik min succes op igene 90 erne på bordel verdnen og der er vi
alle lige

>Det må vente til efter jeg har startet mit nye job. Men jeg
>daffer til Gran Canaria i slutningen af november regner jeg med
>*S*.

Ok

>Jeg bliver vist aldrig rigtig mindre kræsen. Jeg er bare kræsen
>*G*.

Nå men det er også fair nok du er ung - også er det hvad det er!

> [...]
>enhver og så endte jeg altså med at kysse lidt på en gut, som jeg
>ville beskrive som perker og som iøvrigt beskrev sig selv som

ja men det er ogås meget godt alt sammen - men på rigs dansk der er
her danse kysse piger nu altså hvad man kalder for en narre fisse di
tror sgu da for alvor ikke der en mand der danser fordi han synes det
er rart ?

> [...]
>
>LOL Bo, så langt ud kommer jeg aldrig. Sex er simpelthen ikke
>vigtigt nok til at jeg ville gå på kompromis med mig selv på den

Nå jow men spille reglerne er da de samme ?

> [...]
>svært ved at forbinde det at være sammen med et andet menneske
>som prestigefyldt og graduere det derefter.

du skirver da lige at de godt må være well sognierte og well klædte =
hule værdier , så kan der da ikke være andet i det ind prestige og
hæder

> [...]
>men efter min mening er det faktisk det som det at gå i byen
>handler om for rigtig mange og jeg synes så bare, at man lige så

jamen det er vi da enige om - det er et kød marked og jeg siger dig
dte var godt i 80 erne det har sikkert været ennu bedre i 70 erne -
hvis det var sex og bekræftigelse man gik eftrer...om det er sjovt det
er så en definations sag - jeg var mere til at side ved et ege træs
bord og ævle med mine venner - men der var så mange piger tilknyttet
det så det var ikke nødvendigt at rende rundt på danse steder for at
score - vi gjorde det når der var doubel op eller gratis fadøl.

> [...]
>oftere. Samtidig har jeg når jeg har været i byen mest været det
>sammen med mandlige venner og så er stemningen lidt en anden en

klart - det kan jeg da godt huske vi havde da også piger der var med
som venner og der var nix pille - af jeg kan ikke huske hvorfor men
man gjorde det bare ikke !

> [...]
>fandme om han ikke har benyttet sig af det selvom han blev nægtet
>fisse. Det har jeg godt nok aldrig oplevet fra en dansk mand,

du kommer de forkerte steder
og frem for alt så møder du de forkerte mennesker !

> [...]
>har ikke meget at sammenligne med. At han så taler så dårligt
>dansk, at det næsten var umuligt at føre en samtale i telefonen

Nå men hwa fan det er tanken der tæller !

> [...]
>rent fysisk. Endvidere er der jo så det her som folk kalder
>udstråling og som jeg bedst kan beskrive som noget i blikket og

jow men det kommer da af sig selv i en oprigtig med menskelig relation
?

> [...]
>som bare osede af at syntes så godt om sig selv, at de slet ikke
>havde brug for at andre også syntes godt om dem, så det lov vi

ok

>Jeg fatter så ikke det der med prestigen. For mig er den
>ligegyldig.

jamen det er den ikke for mænd - en hver kvinde han føre sit lem ind i
er et trofæ til evigt eje og pral

> Men hvis jeg skal mere end bare at danse med en gut,
>så skal jeg altså finde ham tiltrækkende og i byen betyder det,
>at jeg synes han ser dejlig ud. Sex har for mig pt ikke ret
>meget med det at gøre,

det er klart det er jo netop kvindens opgave at være sammen med så få
som muligt - men få al glasnen fra bejleren uden af skulle honorer ham
med samleje !

> [...]
>anden tilfældig gut klokken lort om morgenen bliver sjældent til
>god sex i mine øjne, da jeg simpelthen er for træt og ugidelig

det behøves du sgu heller ikke det er alt rigeligt at man har været
der om det så bare er i 30 sekunder - det at man har haft penis vagina
kontakt så er det en registret scoring !

>en
>komando !
>
>Jamen det behøver jo netop ikke føre til samleje. Det gjorde det
>ikke for mig,

nej det heder at manden har fåed et horn og dem for man
uvilkårligt nogen af - hvis man scorede hevr gang man prøvede så ville
man jo ikke ku lave andet ind at kneppe og få behandled køns sygdomme!

> [...]
>gang hun møder en gut. Ville du også smile som en flækket roe,
>hvis det bare førte til at du flirtede og kyssede lidt?

af gjort nej ! det ville jo være spild af tid !
med mindre det selvfølig var en jeg ku li eller faldt tiltalene ...
men hvordan greb jeg det an ? jeg kan ikke huske det det er MEGET
LÆNGE SIDEN !

>synes
>against
>
>Ja det ved jeg, men det må så være fordi du ikke ser noget til
>mig. Jeg ser knald godt ud med kort hår *G*.

ja ok !

>Og det er det heller ikke for mig, når jeg ser en mand som jeg
>føler mig tiltrukket af rent fysisk.
>Men har jeg tid og lyst, så nyder jeg at flirte med ham og måske
>også kysse lidt med ham.

Ok så perosnleigt tager jeg ikke en hårdvægst så jeg vil sætte mig til
at kysse
med en fremmed !

>Det er jeg så ikke *S*. Jeg synes det er skæg ind i mellem.

ja men jeg er også ligesom mener jeg 8-10 år ældre ind dig....

> [...]
>et smil eller lytte lidt til hvad de har at sige. Og jeg gider
>det godt. Kald det bare en slags hobby *S*.

ja ok ...men det er frodi vi definere ud fra 2 vidt forskelige liv og
værdier - jeg har f.eks FORØSGT at tage toget til jylland nu i 14 dage
- men bare tanken om at skulle side og kede mig i et tog eller endnu
være skulle snake med nogen er mig vederstykelig - jeg skal sgu ha en
bærebar - ku man bare side og se et par film bang så er man jo fremme
2 film efter !

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Puk

Dato : 09-07-02 07:49

"Chokmah" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse

Hej Bo

> ja det er nu godt nok længe siden vi havde de her 80 er - i det
> store hele gik min succes op igene 90 erne på bordel verdnen og
> der er vi alle lige

Selvom det er længe siden, så er det jo noget du husker og glædes
ved kan jeg se. Du skriver jo tit om det. Minder er nu også
dejlige *S*.

> Nå men det er også fair nok du er ung - også er det hvad det
er!

Fair eller ej sådan er det bare *S*.

> [...]
> er her danse kysse piger nu altså hvad man kalder for en narre
> fisse di tror sgu da for alvor ikke der en mand der danser

Folk kan sgu kalde det hvad de vil. Og jo jeg tror faktisk, at
der er mænd som danser og flirter fordi de synes det er sjov.
Hvis de ikke synes det er sjov og udelukkende gør det for at få
noget fisse, så er de godt dumme og det er iøvrigt ikke mit
problem, hvis de ikke får det. Jeg gør som jeg gerne vil og
regner så med at de gør det samme.

> Nå jow men spille reglerne er da de samme ?

Jeg kan ikke kende dine spilleregler *S*.

> du skirver da lige at de godt må være well sognierte og well
> klædte = hule værdier , så kan der da ikke være andet i det ind
> prestige og hæder

Nej det handler ikke om prestige og hæder. Det handler om at
more sig lidt med en mand, som jeg finder fysisk tiltrækkende.
Det kan godt være, at det er hule værdier, men nu leder jeg jo så
heller ikke efter den helt store oplysende oplevelse.

> [...]
> mange piger tilknyttet det så det var ikke nødvendigt at rende
> rundt på danse steder for at score - vi gjorde det når der var

Jeg nyder bestemt også at sidde og hygge med nogle venner og få
en god sludder. Men nogle gange har jeg mere lyst til at komme
ud og lave noget andet end at knævre natten lang. For mig at se
udelukker det ene ikke det andet.

> klart - det kan jeg da godt huske vi havde da også piger der
var
> med som venner og der var nix pille - af jeg kan ikke huske
> hvorfor men man gjorde det bare ikke !

Jeg boller jo altså heller ikke med mine mandlige venner og kunne
ikke drømme om det.

> du kommer de forkerte steder
> og frem for alt så møder du de forkerte mennesker !

Det gør jeg sikkert. Men det bekymrer mig ikke i ret stort
omfang for tiden.

> Nå men hwa fan det er tanken der tæller !

Ja det var da mægtig sødt af ham *S*.

> jow men det kommer da af sig selv i en oprigtig med menskelig
> relation ?

Nu var jeg jo altså ikke ude efter en oprigtig menneskelig
relation.
Jeg morede mig bare. Oprigtige menneskelige relationer har jeg
til mine venner *S*.

> jamen det er den ikke for mænd - en hver kvinde han føre sit
lem
> ind i er et trofæ til evigt eje og pral

Så er mænd sgu for dumme *G*.

> det er klart det er jo netop kvindens opgave at være sammen med
> så få som muligt - men få al glasnen fra bejleren uden af
skulle
> honorer ham med samleje !

Jeg ser det ikke som min opgave at være sammen med så få som
muligt. Jeg er bare ikke til falds for hvad som helst. Og hvis
jeg skal dyrke sex, så skal der altså være en rimelig chance for
at det bliver god sex i mine øjne ellers er der ingen pointe med
det.

> det behøves du sgu heller ikke det er alt rigeligt at man har
> været der om det så bare er i 30 sekunder - det at man har haft
> penis vagina kontakt så er det en registret scoring !

LOL du bliver ved med at tro, at det handler om hvad gutten gerne
vil have og det gør det overhovedet ikke. Det er ren og skær
egoisme fra min side ligesom jeg er sikker på, at det er det fra
hans side.
Det er ikke ham jeg tænker på, når jeg siger, at jeg ikke gider
gøre noget ud af det kl. lort om morgenen, når jeg er træt. Det
er mig. På det tidspunkt kunne jeg da ikke være mere ligeglad
med, hvad han får ud af det. Men 30 sekunder med en pik er ikke
nok til at jeg synes, det er god sex og så gider jeg ærlig talt
ikke gå igang med det.

> nej det heder at manden har fåed et horn og dem for man
> uvilkårligt nogen af - hvis man scorede hevr gang man prøvede

> ville man jo ikke ku lave andet ind at kneppe og få behandled
> køns sygdomme!

Og igen er jeg ligeglad med, hvad det hedder eller betyder for
manden. Hans oplevelse af det hele er ret sekundær i forhold til
min egen. Jeg er der ikke for at glæde ham men for at glæde mig
selv.

> af gjort nej ! det ville jo være spild af tid !
> med mindre det selvfølig var en jeg ku li eller faldt tiltalene
> ... men hvordan greb jeg det an ? jeg kan ikke huske det det er
> MEGET LÆNGE SIDEN !

Sådan er det jo bare. Jeg synes det er skæg og hvis gutterne
synes det er spild af tid, så er det deres problem og noget de må
gøre noget ved. Det er ikke min opgave at passe godt på dem, det
må de selv klare.

> ja ok !

LOL

> Ok så perosnleigt tager jeg ikke en hårdvægst så jeg vil sætte
> mig til at kysse
> med en fremmed !

Det er jo ligegyldigt hvem han er, hvis jeg har lyst til at kysse
med ham.
Han kan være nok så fremmed eller nok så kendt, det er
underordnet for det handler ikke om ham.

> ja men jeg er også ligesom mener jeg 8-10 år ældre ind dig....

Jep og så har jeg en formodning om, at vi nok ikke ligner
hinanden så meget *G*.

> [...]
vederstykelig -
> jeg skal sgu ha en bærebar - ku man bare side og se et par film

Og for mig ville togturen være ret underordnet, hvis jeg rejste
mod noget som jeg glædede mig til at opleve.

Mange hilsner
Puk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-07-02 02:05

"Puk" <powder"fjernmig"@worldonline"fjernmig".dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vores eksemplar, og jeg vil da godt forsøge at forklare, hvad en
> perker er, der hvor jeg pt. kommer, når jeg går ud *S*.

Du har vist ikke ikke forstået min oprindelige definition af begrebet?

Dèt, DU beskriver er de få højtuddannede indvandrere.

Dèt, JEG beskriver, er til gengæld den småkriminelle gadegangster, der meget
gerne starter slagsmål og som ikke har problemer med højrøstet at kalde
danske piger for "ludere".

Anders Peter Johnsen

Fra : Puk

Dato : 08-07-02 07:11

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3d28e54d$0$12692$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

> Du har vist ikke ikke forstået min oprindelige definition af
> begrebet?

Hvad har din oprindelige definition af begrebet at gøre med Søs'
spørgsmål?
Hun spurgte, hvad en perker er og jeg gav mit bud.

> Dèt, DU beskriver er de få højtuddannede indvandrere.

Nogle af dem jeg møder er ganske rigtigt højtuddannede eller
igang med at uddanne sig, men det er da langt fra de fleste.
Ikke desto mindre er de alle sammen mægtig flinke og
imødekommende.

> Dèt, JEG beskriver, er til gengæld den småkriminelle
> gadegangster, der meget gerne starter slagsmål og som ikke har
> problemer med højrøstet at kalde danske piger for "ludere".

Det er bare ikke det, jeg forstår ved en perker.
Som du beskriver det her kommer jeg lige så vel til at tænke på
flokke af danske drenge og unge mænd, der render rundt og tror de
er seje. Den eneste forskel er, at det ikke kun er de danske
piger, som de kalder for ludere men kvinder helt generelt.

Mange hilsner
Puk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-07-02 11:37

> [...]
> spørgsmål?
> Hun spurgte, hvad en perker er og jeg gav mit bud.

Dordi hun reagerede på min definition af begrebet.

Hun misforstod min definition ligesom du her gør.

> Nogle af dem jeg møder er ganske rigtigt højtuddannede eller
> igang med at uddanne sig, men det er da langt fra de fleste.
> Ikke desto mindre er de alle sammen mægtig flinke og
> imødekommende.

Nå.

> [...]
> er seje. Den eneste forskel er, at det ikke kun er de danske
> piger, som de kalder for ludere men kvinder helt generelt.

Hvis du nu prøvede at læse resten af tråden, så ville du også vide, at det
var sådan jeg anvendte ordet og at det ikke var ment nedsættende om de
lovlydige indvandrere med høj uddannelse, men de lavtuddannede
gadekriminelle, som spiller på deres gangster-psykopat-image.

Har du virkelig aldrig mødt sådan nogen?

Anders Peter Johnsen

Fra : Puk

Dato : 08-07-02 14:37

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3d296b4f$0$63575$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

> Dordi hun reagerede på min definition af begrebet.
>
> Hun misforstod min definition ligesom du her gør.

Jeg har overhovedet ikke reageret på din definition af ordet
perker nogen steder, så hvor faen kan du vide fra om jeg har
misforstået den?

> Nå.

Er det alt hvad du har at sige til, at uddannelelsesniveauet
altså ikke er afgørende for, hvordan en indvandrer opfører sig?
Du lader ellers til at hænge dig ret meget i det.

> [...]
> nedsættende om de lovlydige indvandrere med høj uddannelse, men
> de lavtuddannede gadekriminelle, som spiller på deres gangster-

Jeg *har* faktisk læst resten af tråden. Men hvis du vitterlig
mente lavtuddannede gadekriminelle som spiller på et
psykopat-image, hvorfor så bruge et ord der ellers specifikt
plejer at referere til mørklødede invandrere? Hvis du havde ment
at det også galt danskere, så havde du vil ikke brugt et udtryk
der nok i manges øjne udelukker danskere som værende dem du
referer til.

> Har du virkelig aldrig mødt sådan nogen?

På stående fod kan jeg faktisk ikke komme på at jeg nogen sinde
har mødt den slags indvandrere. Men jeg er også notorisk blandt
vennerne for ikke rigtig at få lagt så meget mærke til hudfarve
og den slags, så det er muligt at jeg har mødt bøller uden reelt
at have hæftet mig ved hvilken herkomst de måtte have.

Mange hilsner
Puk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-07-02 07:55

> [...]
>
> Jeg har overhovedet ikke reageret på din definition af ordet
> perker nogen steder, så hvor faen kan du vide fra om jeg har

Fordi du konsekvent skriver det modsatte af det, jeg ville pointere?

> Er det alt hvad du har at sige til, at uddannelelsesniveauet
> altså ikke er afgørende for, hvordan en indvandrer opfører sig?
> Du lader ellers til at hænge dig ret meget i det.

Ud over et par enkelte forvirrede izb-ut-Tahrir-fjolder, så er det vist
almindeligt kendt at lav uddannelse og fanatiske sort-hvide holdninger
hænger sammen.
Hvad enten det er hos DF eller hos muslimske indvandrere.

> [...]
> at det også galt danskere, så havde du vil ikke brugt et udtryk
> der nok i manges øjne udelukker danskere som værende dem du

Jeg tog et eksempel. Jeg kunne helt sikkert have fundet tilsvarende
eksempler på kvinder der hænger ud hos rockere eller bare "almindelige"
kvinder der har det med at finde sig i tæsk fra deres respektive stoddere og
ikke tør gå fra dem.

Den rige borgelige kvinde med tyk sminke og solbriller, der har det med
ustandseligt at "falde ned af trappen" eller "gå ind i en dør", du ved.

> På stående fod kan jeg faktisk ikke komme på at jeg nogen sinde
> har mødt den slags indvandrere.

Hvor bor du henne? Jeg overvejer at flytte dertil!

> [...]
> og den slags,
så det er muligt at jeg har mødt bøller uden reelt
> at have hæftet mig ved hvilken herkomst de måtte have.

Okay.

Du er altså aldrig blevet chikaneret af bemeldte gruppe?

Anders Peter Johnsen

Fra : Puk

Dato : 09-07-02 08:58

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3d2a88c8$0$63543$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

> Fordi du konsekvent skriver det modsatte af det, jeg ville
> pointere?

Jeg har slet ikke beskæftiget mig med, hvad du ville pointere.
Jeg reagerede på Søs' spørgsmål. IKKE på dit indlæg.

> Ud over et par enkelte forvirrede izb-ut-Tahrir-fjolder, så er
> det vist almindeligt kendt at lav uddannelse og fanatiske sort-
> hvide holdninger hænger sammen.

Det kan de da klart gøre, men jeg mener så absolut ikke at det er
hugget i sten.
Eksempler som "Ikke uden min datter" viser da rimelig tydeligt at
selv højtuddannede mennesker sagtens kan være fanatiske og en del
af de indvandrere som jeg har kendskam til eksemplificerer at en
lavere uddannelse ikke behøver betyde at man er fanatisk.

> Hvad enten det er hos DF eller hos muslimske indvandrere.

Jeg tror snarere det er frygt som gør folk fanatiske. Er
Glistrup iøvrigt ikke forholdsvis højt uddannet?

> [...]
> bare "almindelige" kvinder der har det med at finde sig i tæsk
> fra deres respektive stoddere og ikke tør gå fra dem.

Jep det kunne du sikkert.

> Den rige borgelige kvinde med tyk sminke og solbriller, der har
> det med ustandseligt at "falde ned af trappen" eller "gå ind i
en
> dør", du ved.

Sådan nogle kender jeg ikke.

> Hvor bor du henne? Jeg overvejer at flytte dertil!

Lidt nord for Kbh.

> Du er altså aldrig blevet chikaneret af bemeldte gruppe?

Nej ikke det jeg kan huske og hvis jeg var blevet decideret
chikaneret, så tror jeg faktisk at jeg ville huske det. Men jeg
kan ikke udelukke, at nogen har råbt noget efter mig eller sagt
noget til mig, som jeg så bare ikke har hæftet mig synderligt
ved. Altså at jeg bare ikke har følt mig chikaneret af noget som
andre måske ville betegne som chikane og derfor ikke har husket
det.

Mange hilsner
Puk

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 07-07-02 22:33

> Hvad er en perker?
> Tyrkisk, pakistansk, japansk, svensk, grønlandsk?
> Fattig, dum, billig, uuddannet?

Hejsa søs og i andre

Bare lige for at klargøre lidt...

"Perker" betyder i bund og grund "en person der kommer fra Persien" -
som så vidt jeg husker er et gammelt landområde som dækker det nuværende
Iran og lidt af nabolandende...

Pia

Fra : Chokmah

Dato : 07-07-02 23:17

On Sun, 07 Jul 2002 23:33:02 +0200, Pia Klit Larholm <pia@larholm.dk>
wrote:

> [...]
>
>"Perker" betyder i bund og grund "en person der kommer fra Persien" -
>som så vidt jeg husker er et gammelt landområde som dækker det nuværende

det her leksikon er godt nok helt til grin - en gang maxsistik
leninistisk pladder.... men lidt fakta er der da og ENDNU MERE VRØVL :
http://www.leksikon.org/html/dk/iran.htm

det er umidelbart svært at finde noget andet på nettet....
men det persiske rige var da så vidt jeg ved enormt da det havde SIN
storhedes tid - hvorfor ordet perker egentligt er misvejledene som ...
skældsord - jeg tror faktisk til overflod vi kan takke dem for vi har
historie og litteratur fra før midelalderen da det ellers blev brændt
der

FUT :dk.snak.snik

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-07-02 02:09

"Pia Klit Larholm" <pia@larholm.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

"Perker" betyder i bund og grund "en person der kommer fra Persien" -
som så vidt jeg husker er et gammelt landområde som dækker det nuværende

------------------------------

Dét er forkert.

Du taler om "perser" - med "s", altså en iraner, der formodentlig taler
farsi.

"Perker" er vistnok oprindeligt en sammentrækninger af "perser" og
"pakistaner" og er siden blevet anvendt nedladende i mangel af et mere
dækkende ord.

Anders Peter Johnsen

Fra : Tomas O.

Dato : 08-07-02 06:50

Anders Peter Johnsen skrev:

SNIP
> [...]
> "perser" og "pakistaner" og er siden blevet anvendt
> nedladende i mangel af et mere dækkende ord.

"Perker" er vist ovenikøbet opfundet af dem selv? Det synes jeg at
have hørt i en radioudsendelse hvor en pakistaner blev
intereviewet for år tilbage.

Fra : hxtyv@eudoramail.com

Dato : 07-07-02 21:23

"Sott" <sott_s@hotmail.com> wrote in message news:<3d268584$0$12700$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Her sidsstilles "mørklødede unge herrer med anden etnisk bagggrund"
> med "kriminelle perkere".

Nej. Du sidestiller dem han gjorde ikke.

Tag sætningen: "Geparder er plettede dyr i Kenya"

Det er ikke det samme som "plettede dyr i Kenya er Geparder"

Ligeledes er "de mørklødede unge herrer med anden etnisk baggrund"
ikke det samme som "kriminelle perkere". Men "kriminelle perkere" er
det samme som "de mørklødede unge herrer med anden etnisk baggrund" -
ihvertefald ifølge den "gamle" definition af "perkere". Jeg skal ikke
kunne sige om ordet nu om stunder betyder folk med lys hud osse, det
er ikke et ord jeg normalt bruger.

> Det er:

Hm.. der burde osse stå noget om udseende der... hvis man altså tror
man kan lovgive folks følelser og tanker.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-07-02 06:30

> [...]
> faengsel indtil 2 aar. "
>
> - Peter S. Winding & Co. goer det endnu kortere:

Jaja, politisk korrekthed er en dejlig ting...det gør bare ikke en hujende
skid ved at der jo altså rent faktisk er tøser derude, der netop falder for
den type som jeg er lige ved at beskrive med "p-ordet" på fuldstændig samme
måde som andre minoriteter netop bruger det mest nedladende ord om de af
hinanden, som desværre lever LIDT for godt op til fordommene...

Jeg ved ikke om du er klar ovar at du lever i et land, hvor politikere fra
DF slipper godt fra at sige ting, der er VÆSENTLIG mere "ærekrænkende"
(Wollah!) end det jeg skriver her om en bestemt type indvandrere.

Det næste bliver vel at man ikke må skrive negativt om de "staaaaaaaakkels"
rockere? Dèt er sgu' da for fjollet?

Anders Peter Johnsen

Fra : Chokmah

Dato : 06-07-02 21:33

On Sat, 6 Jul 2002 07:29:55 +0200, "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@post.tele.dk> wrote:

>Jaja, politisk korrekthed er en dejlig ting...det gør bare ikke en hujende
>skid ved at der jo altså rent faktisk er tøser derude, der netop falder for
>den type som jeg er lige ved at beskrive med "p-ordet"

jamen det er sgu da også anfægteligt at gøre en hel gruppe at
angiveligt vidt forskelige mennesker til - nogen ondsinded satner og
som du læser med rette rent faktisk også straf bart !

>Jeg ved ikke om du er klar ovar at du lever i et land, hvor politikere fra
>DF slipper godt fra at sige ting, der er VÆSENTLIG mere "ærekrænkende"

Øhh ja og nej ....DF i al sin afskyelighed siger mangt og meget der er
nedladene om indvandre men desideret æres krænkene begreber har jeg nu
arldirg hørt brugt - hvad er DF ? det er dansk whit trash med en
begavelse et godt stykke under midel - der ikke har forudsætninger for
at forholde sig neuanceret til noget - hvorfor de heller må hade nogen
og det er jo lidt svært at indrømme man med rette hader sig selv - så
tager vi nogen vi kan se der er anledes ...som f.eks mahmedøøøøenerne
som Glistrup siger

>(Wollah!) end det jeg skriver her om en bestemt type indvandrere.

du fejlede i din oprindelige postning at skrive at det var et udsnit
af disse og ikke dem alle og der er en verden til forskeld !
selvføligt er der nogen røder i mellem anden generations invandrene -
men der er sgu ikke flere ind der er statistisk set på den ringer del
af amager og i Ishøj i mellem *rigtige hvide dansker* fra socialt
belastede gettoer ...

>Det næste bliver vel at man ikke må skrive negativt om de "staaaaaaaakkels"
>rockere?

Nahh det gør man well næppe ?? jeg tror nu heller ikke rockerne
ville være så stolte af det ???? men alt taget i betragtning så for de
da en helt urigemelig behandling i det store hele IMHO ... de gør jo
ikke nogen noget som ikke har noget med dem at gøre - hvad kan man
mere ønske sig ? jeg har kendt flere medlemmer af tidliger
nordstjernen i Århus i 80 erne som er blevet HA flinke folk - man
skulle selvfølig ikke lægge sig ud med dem - men det forkom meget
naturligt at lade være med.

at jønke kan aktivt deltage i endnu et mord jeg tror faktisk det er nr
3 da d eblev stiftet der slog de en af derres egne ihjel selvfølig
arldirg bevidst - men han skulle ha været et ualmindeligt dumt svin
der havde skudt ½ delen af hovetde på sin hund som overlevde i nogen
dage - jeg tror sgu ikke en gang tandlægen ku identifisere noeg
præcist på tænderne - men hwa fan en der kan finde på at gøre dte ved
en hund fortjener sgu heller ikke bedre Hmmfff.....
nå men så var der det i årlborg - og der ikke er nogen der tør vidne -
hvorfor han nærmets slipper med en betinget det er jo lidt sært
uhensigtsmæsigt .... nu ved jeg selvfølig ikke hvad han havde gjort ?

men hvor om alting er så findes der pysopatisk mænd og neorotiske
kvinder og der findes simepelthænd ellers sunde og fornuftige
mennesker der tiltrægges af den karekter - rent faktisk tror jeg der
er større søgning på dem ind en øl glad formidagsblads læsene sid`er
MvH
Bo M Mogensen

fut :dk.snak.snik