Aflytning af fastnet telefon
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-07-02 00:44

Hejsa

Min søster havde en lidt "skræmmende" telefonoplevelse i dag.
Hun blev ringet op af en af hendes venner, i sig selv ikke spor
skræmmende ;) Det der så var underligt var at de begge kunne høre
musik på linien, som om den anden hørte musik i baggrunden - dog uden
at nogen af dem hørte musik! Det lød som om der var en ekstra på
linien (og de var begge alene hjemme!).

Er der nogen herinde der kan give en ide til en evt. fejl på linien
der kan give musik på linien, eller er vores telefon måske aflyttet ?
(lyder lige lidt paranoid...).

For at gøre det lidt mere paranoid, for et par dage siden ringede
telefonen, da jeg tog den var der bare "ventemusik" som ved et
omstillingsanlæg.

Det er lidt spooky egentlig...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Kim J Jørgensen

Dato : 06-07-02 20:50

Hej

Jeg tror ikke I bliver aflyttet!! Det kan man nemlig ikke høre.
Men jeg tror mere at der er tale om em kablefejl, enten hos jer, eller hos
jeres venner. I det kabel der ligger jorden skal bare en af jers tråde rører
en anden tråd, fra en anden telekunde. Så er der overhøring mellem linierne.
Det er typpisk, hvis der er kommer vand i kabel.
Enten efter et lynnedslag, elller bare fejl på kabel.

Men meld det til din tele operatør.

Hilsen

Kim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-07-02 21:21

"Kim J Jørgensen" <kim@jensenjoergensen.dk> wrote in

> [...]
> er der overhøring mellem linierne. Det er typpisk, hvis der er
> kommer vand i kabel. Enten efter et lynnedslag, elller bare fejl

Det var også hvad vi kom frem til det måtte være - en fejl på et
kabel mellem dem og os så samtalerne "blev overført".

> Men meld det til din tele operatør.

Tjaa, det er vel det bedste så de kan få det lavet ;)