Re: Ånder
Fra : R.N.

Dato : 05-07-02 21:04

J¤mfruen skrev bl.a.:

> ...og Steen har ret - den slags knytter sig ofte til ubalancer
i dette område," og nævnte flere gange, så vidt jeg husker at
ubalance i solarplexus-chakraet kan tiltrække sådan noget som
at blive generet af ånder i sit hus.

Jeg har et par gange tænkt på at de emner som blev nævnt i
denne tråd var noget man kunne få en meget interessant "snak"
ud af.

Så derfor spørger jeg J¤mfruen: Er der andre ting du kan sige om
hvordan ublance i chakraer påvirker noge i vore omgivelser, eller
i vores hverdag eller om en sådan evt. ubalance også vil have
virkning på andre personer i vores nærhed.

Jeg har mest læst om at når vi har en eller anden sygdom så kan
man sige hvilket chakra det har relation til, eller omvendt at en
ubalance iet bestemt chakra vil give dårlig funktion i bestemte
områder af vor organisme.

Men det andet her, hvordan der er forbindelse som sådan noget
som ondartede ånder i huset og så vore chakraer har jeg ikke hørt
om før.

Så jeg vil bare høre om der er noget mere du kan sige i den
forbindelse."Tager du tråden op" om jeg så må sige, er der noget
meget ejendommeligt jeg så vil spørge om.

Med venlig hilsen Elena

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 07-07-02 07:10

"R.N." <elena@io.dk> skrev i en meddelelse
> J¤mfruen skrev bl.a.:

Hej Elena

> [...]
>
> Jeg har et par gange tænkt på at de emner som blev nævnt i
> denne tråd var noget man kunne få en meget interessant "snak"

OK

> [...]
eller
> i vores hverdag eller om en sådan evt. ubalance også vil have
> virkning på andre personer i vores nærhed.

Tjah, Ubalancer i rodchakret har med vores basale behov at gøre så
som føde, bolig, frygt ( for at miste livet) m.m.

Ubalancer i hara-chakret har at gøre med den nære familie, de
tætte kolleger, de nære venner - det kan også vise sig som
sexuelle afvigelser, harachakret kan være ude af balance i to
retninger uafhængig af hinanden.

Solar plexus har med samfundet, de " andre" stammer, hvis man har
ubalance der - kan man ofte være i konflikt med autoriteter. Hvis
man er for svag - lader man andre trampe rundt ovenpå ( inden i
hvis det er en ånd) sig og kan ikke sige fra.

> [...]
en
> ubalance iet bestemt chakra vil give dårlig funktion i bestemte

Ja.

> [...]
> forbindelse."Tager du tråden op" om jeg så må sige, er der noget
> meget ejendommeligt jeg så vil spørge om.

Venter nysgerrigt, hvad er det du ønsker at vide, så må vi se om
jeg kan belyse det.

> Med venlig hilsen Elena

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : R.N.

Dato : 07-07-02 13:17

"J¤mfruen)" skrev i en meddelelse

> OK
> Tjah, Ubalancer i rodchakret har med vores basale behov at gøre så
> som føde, bolig, frygt ( for at miste livet) m.m.

Interessant, det har jeg aldrig vidst før.

> Ubalancer i hara-chakret har at gøre med den nære familie, de
> tætte kolleger, de nære venner - det kan også vise sig som
> sexuelle afvigelser, harachakret kan være ude af balance i to
> retninger uafhængig af hinanden.

Javel, det må jo så være noget man skal læse noget mere om.

> [...]
> man er for svag - lader man andre trampe rundt ovenpå ( inden i
> hvis det er en ånd) sig og kan ikke sige fra.

Kan man måske sige det så enkelt at hvis en person som har styrke og
er i god balance i sin organisme og sit sind, så ville evt. ånder ikke kunne
påvirke ham, selvom han flyttede ind i et hus, hvor andre er blevet
terroriseret af dem? ?

> Venter nysgerrigt, hvad er det du ønsker at vide, så må vi se om
> jeg kan belyse det.

Det er noget helt helt anderledes end alt hvad jeg har hørt andre steder.
Altså ligesom da jeg havde lært om astrologi, om yoga (dog kun lidt) om
clairvoyance og pludselig hører om tallenes mystik altså numerologi, så
tænker man måske : nej nej, findes der virkelig også sådan et fænomen,
og man kan være dybt forbavset et stykke tid.

MEN dette mærkelige som jeg lige nu gerne ville vide noget mere om er at for
et par år siden sketede der det, at min veninde som boede i en stuelejliged
København kommer hjem og finder nogle næsten 10 cm lange biller i sin
vindueskarm. Hun var ved at gå ud af sit gode skind. Ingen af os har set så
store biller før. Arrd -

Nå et par uger efter sker der så det mærkelige at hendes seng pludselig var
helt fuld af bittesmå brune biller højst 1 - 2 milimeter lange. Og fy for
den lede, der var masser af dem.

Engang til et foredrag om healing og lign emner, fik jeg i pausen sagt noget
om alt det med billerne til et par mennesker som jeg tilfældigt sad og drak
the med. Den ene sagde så noget om at der fandtes en bog om, hvorfor man
pludselig kan tiltrække netop biller, hvorfor man måske kan tiltrække
sommerfugle, eller hvepse eller måske endda særlig mange fugle.

Jeg syntes det lød mææærkeligt men også meget fascinerende. Men det tænkte
jeg først rigtigt over, da jeg kom hjem. Så desværre fik jeg ikke noteret
navnet på bogen ned. Og jeg kendte jo ikke de mennesker.

Siden har jeg spurgt SÅ mange om de havde hørt noget om dette sære emne.
Men jeg kan ikke finde nogen som helst person som ved noget om det.

Derfor ville jeg spørge: har du nogensinde hørt om det??

(Og lige en anden ting. Jeg forsøgte at sætte min meddelelse, den forrige,
op, så den stod øverst i stedet for helt hernede, det lykkedes ikke, men du
fandt den jo alligevel. Så må man håbe der også er andre der finder på at
kigge
helt herned, hvis du nu ikke kan svare på mit spørgsmål)

Kærligste hilsener elena@io.dk

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 07-07-02 19:46

> Interessant, det har jeg aldrig vidst før.

Dejligt at jeg kunne berige dig med dette :)

> Javel, det må jo så være noget man skal læse noget mere om.

Ja, jeg har haft stor glæde af Birgit Kleins bog: " "Jeg er
eenhed" Den beskriver meget flot hvordan de forskellige ubalancer
giver sig udslag i forskellige personlighedstyper.

> [...]
ånder ikke kunne
> påvirke ham, selvom han flyttede ind i et hus, hvor andre er

Jeg vil tro, at sådan en person ikke vil ønske at bo sådan et sted
:) Fordi man ikke lader sig invadere af dem, kan man sagtens føle
ubehaget.

> [...]
> tænker man måske : nej nej, findes der virkelig også sådan et
fænomen,
> og man kan være dybt forbavset et stykke tid.

Ja, jeg blev også selv grebet af nummoroligi - finder det meget
mere omfattende end astrologi. Selv om jeg ikke har sat mig så
grundigt ind i det, har mest kun interesseret mig for mit eget
nummer i forhold til min nære familie og vores hus ( det har
nummer 23)

> MEN dette mærkelige som jeg lige nu gerne ville vide noget mere
om er at for
> et par år siden sketede der det, at min veninde som boede i en
stuelejliged
(snip en masse om billerne i venindens lejlighed)

> [...]
det.

> Derfor ville jeg spørge: har du nogensinde hørt om det??

Nej, beklager. Men hvis du mailer mig direkte - kan jeg sætte dig
i forbindelse med andre spirituelt interesserede som har en anden
viden end jeg - måske kan du der få hjælp.

Så kan du jo altid fortælle her om hvad du finder ud af ;)

> [...]
finder på at
> kigge
> helt herned, hvis du nu ikke kan svare på mit spørgsmål)

Smiler - så skal du starte en helt ny tråd, hvis den skal stå
øverst.

Fra : R.N.

Dato : 07-07-02 21:56

> eenhed" Den beskriver meget flot hvordan de forskellige ubalancer
> giver sig udslag i forskellige personlighedstyper.

Det var sjovt nok at du skulle nævne hende her i denne forbindelse.
For meget længe siden var jeg ude for noget som i mildere grad
minde om det som Jesper G. Poulsen har været ude for.

Jeg blev da af selveste Jonna Strube henvist til Birgit Klein, men hun
var i gang med at skrive sin første bog på det tidspunkt, så hun havde
ikke mulighed for at tale med mig. Så vil det da glæde mig at læse
den bog du nævner her - at læse den lige nu.

Hun - Birgit Klein henviste mig så den gang til Gertrud Berlon, hvilket
jeg blev meget glad for.

> [...]
>
> Jeg vil tro, at sådan en person ikke vil ønske at bo sådan et sted
> :) Fordi man ikke lader sig invadere af dem, kan man sagtens føle

JAVEL - nå ja det kan han vel. Jeg havde ikke lige tænkt i de baner.

> [...]
> grundigt ind i det, har mest kun interesseret mig for mit eget
> nummer i forhold til min nære familie og vores hus ( det har

Osse et sjovt sammenfald lige her og nu, for tværsummen af 23 er jo 5,
som er mit lykketal, og jeg er også født den 5.

Jeg synes også at familie og nære venner er rigtig gode sammenlignings-
grundlag for at forstå både numerologi og astrologi.

> [...]
> viden end jeg - måske kan du der få hjælp.
>
> Så kan du jo altid fortælle her om hvad du finder ud af ;)

Det lyder godt, så skal jeg udforske det mærkelige emne!
Tak for forslaget om at sende dig en mail. Det vil jeg så gøre.

> [...]
spørgsmål)

> Smiler - så skal du starte en helt ny tråd, hvis den skal stå

Jeg kan godt forstå, du smiler. Men altså jeg troede jeg kunne flytte een
af dine meddelelser op, så jeg svarede på den oppe øverst -
det ser jeg andre gøre i andre grupper. Men jeg fik det altså gjort forkert.

Men så sender jeg en mail hjem til dig.

Kærligste hilsener Elena

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 08-07-02 08:41

> Det var sjovt nok at du skulle nævne hende her i denne
forbindelse.
> For meget længe siden var jeg ude for noget som i mildere grad
> minde om det som Jesper G. Poulsen har været ude for.

Vi købte dette hus for ca 6 år siden, og der har siden vi satte
stakit rundt om gårdhaven rigtigt mange gange været åbnet for de
to låger om morgenen, selv om vi alle har vidst at de blev lukket
om aftenen - og vi bor på landet, så der kommer ikke " bare lige
nogen forbi" som åbner dem *GG*
For nogen tid siden, begyndet "det" så at rumstere så heftigt, at
min nattesøvn blev forstyrret gentagne gange - det skete vel at
mærke samtidig med at jeg havde en samtale med barnebarnet til de
ældre mennesker der boede her i huset, og Pludselig gik det op for
mig at det var HAM, der ikke ville ha stakittet *GG* Bad ham om at
gå derhen hvor han hørte hjemme og lade mig få min " skønhedssøvn"
så siden har der ikke været noget "larm"

> [...]
> ikke mulighed for at tale med mig. Så vil det da glæde mig at
læse
> den bog du nævner her - at læse den lige nu.

Jeg kan varmt anbefale dig at læse ALLE dem hun har skrevet - jeg
ejer selv de 4 *S*

> JAVEL - nå ja det kan han vel. Jeg havde ikke lige tænkt i de
baner.

Oki.

> Osse et sjovt sammenfald lige her og nu, for tværsummen af 23 er
jo 5,
> som er mit lykketal, og jeg er også født den 5.

Men lige med husnumre - skal man ikke tælle sammen på tværs, hvert
nummer har en betydning - og nummer 23 er et glædesnummer hvortil
overflod vil strømme ( husker ikke lige den nøjagtige tekst jeg
læste)

> Jeg synes også at familie og nære venner er rigtig gode
sammenlignings-
> grundlag for at forstå både numerologi og astrologi.

Jeg mener så ikke man kan tillade sig at kigge så dybt i venner og
familie - det jeg snakker om er min mand og mine børn, hvordan de
er i forhold til mig, vi påvirker jo hinanden meget: Jeg -1 Min
mand -7 Min datter -9 og min søn -6

> [...]
> af dine meddelelser op, så jeg svarede på den oppe øverst -

> det ser jeg andre gøre i andre grupper. Men jeg fik det altså

OoooOOO Det er jeg altså ikke bekendt med at man kan*S*

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : R.N.

Dato : 08-07-02 21:01

> [...]
> gå derhen hvor han hørte hjemme og lade mig få min " skønhedssøvn"
> så siden har der ikke været noget "larm"

Jamen så har du helt klart en styrke, som ikke alle andre har, når du bare
sådan lige kunne få det til at stoppe.

> [...]
> læse den bog du nævner her - at læse den lige nu.
>
> Jeg kan varmt anbefale dig at læse ALLE dem hun har skrevet - jeg

Så må det jo virkelig have givet dig oget at læse de første.

> sted :) Fordi man ikke lader sig invadere af dem, kan man sagtens
> føle ubehaget.

> baner.

> Oki.

Øh ja - jeg har et par ting mere at sige om netop dét, men det vil jeg så
gøre i en privat mail.

Men først skriver jeg een til her.

Kærligste hilsener Elena

Fra : R.N.

Dato : 08-07-02 21:56

> [...]

> nummer har en betydning - og nummer 23 er et glædesnummer hvortil
> overflod vil strømme ( husker ikke lige den nøjagtige tekst jeg

Det lyder da dejligt. Mærkeligt nok mener jeg at vi på det korte kursus
jeg gik på lærte op til tallet 22 som er et magisk tal. Og det er 11 også.

> sammenlignings-
>
> Jeg mener så ikke man kan tillade sig at kigge så dybt i venner og
> familie - det jeg snakker om er min mand og mine børn, hvordan de
> er i forhold til mig,

Nåe - men jeg mener heller ikke det behøver at være det allerdybeste i
deres private liv. Jeg mener bare at mens jeg har lært mig fx astrologi,
har hver ny ting jeg lærte kunnet ses tydeligt, når jeg tænkte på een jeg
kendte rigtig godt, som havde de eller de aspekter.

Det jeg mener er snarere noget i retning af at når jeg lærte at det at have
Saturn i Vædderen betyder noget med masser af energi og handlekraft samt
noget med at lære om at opretholde en god fysik, jah så var det heldigt for
mig at een af mine brødre netop har Saturn i Vædderen og at jeg dermed bedre
forstod det i alle betydninger, når jeg havde een så nær i familien, som en
bror jeg er vokset op sammen med. Når jeg tænkte på alle hans
reaktionsmønstre
på hvilke sygdomme han har haft o.s.v. - o.s.v. så kom jeg nemt til at få
et
godt indblik i astrologien. - Syntes jeg da selv

Jeg behøvede slet ikke at forsøge at trænge ind i deres inderste for at lære
noget jeg kunne bruge.

vi påvirker jo hinanden meget: Jeg -1 Min
> mand -7 Min datter -9 og min søn -6

Orv det er lidt ejendommeligt. Arbejder man udfra tallene op til 11, det
gjorde vi mest dér hvor jeg gik, så er der jo ike så mange at vælge imellem,
men
det er alligevel nogle helt andre tal, du viser frem her end hos mig, hvor
mine forældre begge er født den 3. min søster 21, som vel skal ses som 3 (
? )
Jeg har ikke selv børn, men mind brødre har og jeg har haft enormt meget med
dem at gøre og allermest med min søsters børn.

Dem skal du lige høre. Min søster og svoger blev gift den 11. nov. kl. 11.
altså vi plejer at side den 11. i 11. kl. 11. og det så ud til at de ikke
ville få børn, først da de havde været gift i 11 år fik de en dreng, som
blev født den 11. juni og 3 år efter endnu en dreng som blev født den 11.
juli.

Det er et underligt mønster - ikke?

OG til dette vil jeg så også sige at jeg en gang i bladet "Stjernerne" så at
en astrolog søgte nogen som ville og kunne fortælle ham og bedsteforældres
og oldeforældres fødselsdage.

Nu hvor jeg selv har dyrket slægtsforskning, har jeg set at så mange
førselsdatoer går igen hos SÅ mange oldeforældre og op til
tip-tip-oldeforældre som er fundet i Sverige. Der er jo masser af muligheder
for andre datoer, så det er underligt atbestemte tal går meget igen i alle
generationerne. fx min oldemor på min morfars side er født den 31. januar
1852.
Og een af mine brødre er født den 31. januar 1952. Der er nøjagtig 100 år
imellem dem. Et til fælde magen til harjeg fundet på datoen den 16.
oktober -
her er der en tipoldefar, nøjagtig 130 år ældre.

Derudover går tallene 3 og 4 samt 11 og 12 enormt meget igen.

Men det kan selvfølgelig ikke bruges til noget, når det er nogen som har
levet flere generationer tidligere end os.

Har du lært det sådan at man lægger tallene sammen, når det drejer sig om
fødselsdatoen? Hvis den nu er oppe på 23 el. lign??

Da jeg ikke rigtig har nogen med 6 og 7-tallet kan jeg ikke rigtig huske,
hvad de tal står for.

Men det er en spændende verden at få indblik i.

Kærligste hilsener Elena

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 09-07-02 08:30

> Det lyder da dejligt. Mærkeligt nok mener jeg at vi på det korte
kursus
> jeg gik på lærte op til tallet 22 som er et magisk tal. Og det
er 11 også.

Det er også rigtigt det du har lært - men når du går op til 11 så
er det den meget gamle nummorologi, mange idag arbejder kun til
9 - sådan at alle tallene lægges sammen sidelæns. Blot ikke med
husnumre............ssss Tror det var en bog af Lone Hertz jeg
fandt det i.

> [...]
til at få
> et
> godt indblik i astrologien. - Syntes jeg da selv

Det har du fuldstændig ret i, men det kræver så også at du kender
hans horoskob for at ha den viden, og hvis ikke han har givet dig
lov til at se det - eller beregne det, så mener jeg bestemt ikke
at det er ok *S* hvis du forstår.

Men du har fuldstændigt ret i at vi kan lære meget af vores
nærmeste. Men vi skal stadig huske at spørge om det er ok.

> Jeg behøvede slet ikke at forsøge at trænge ind i deres inderste
for at lære
> noget jeg kunne bruge.

Smiler - nej jeg forstår at du havde hans horoskob.

> [...]
dreng, som
> blev født den 11. juni og 3 år efter endnu en dreng som blev

Det var dog ejendommeligt *S*

> [...]
"Stjernerne" så at
> en astrolog søgte nogen som ville og kunne fortælle ham og

Vi inkarnerer også i familier, det er ofte sådan at man fødes igen
i de samme familier, nogle generationer senere.

> [...]
16.
> oktober -
> her er der en tipoldefar, nøjagtig 130 år ældre.

Det lyder utroligt spændende.

> Har du lært det sådan at man lægger tallene sammen, når det
drejer sig om
> fødselsdatoen? Hvis den nu er oppe på 23 el. lign??

ja, men i forhold til de gamle nummorologier hvor 11 er højest så
findes der beskrivelser på hvad de højere fødselsdatoer betyder,
men man lægger dem alligevel sammen bagefter.

> Da jeg ikke rigtig har nogen med 6 og 7-tallet kan jeg ikke
rigtig huske,
> hvad de tal står for.

6 - er en rigtig hyggefætter og 7 er læreren ( Mesteren - den der
lærer os om livet)

> Men det er en spændende verden at få indblik i.

Ja absolut.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : R.N.

Dato : 14-07-02 14:50

> Det er også rigtigt det du har lært - men når du går op til 11 så
> er det den meget gamle nummorologi,

Det har du ret i. Da jeg meldte mit til at aftenskolehold var jeg så heldig
at jeg helt tilfældigt fik en lærer som underviste i Phytagoras' lære. Det
var kun et kortvarigt kursus, hvor man lige fik snust til emnet, og vi
fik da en del litteratur med hjem. men jeg var glad for at jeg netop kom
til at starte med den oprindelige lære.

Jeg var lige så heldig, da jeg begyndte at gå til astrologi. Jeg løb ind i
en lærer som læste middelalderlatin og middelalderfransk, så han kunne
læse, hvad fx Thycho Brahe havde skrevet, og hvad forskellige astrologer
før ham havde skrevet i middelalderen. Derfor fik jeg nogle ret interessante
'brugsmetoder' med, som man ikke ville komme til at lære af andre.

[klip]

> [...]
> hans horoskob for at ha den viden, og hvis ikke han har givet dig
> lov til at se det - eller beregne det, så mener jeg bestemt ikke

Jamen det er da fint at du har den indstilling. Sådan en problematik har
nu slet ikke været inde i billedet. Jeg sagde til ham at jeg var begyndt at
gå til astrologi, og at gerne ville udregne hans horoskop. han mumlede eet
eller
andet om at det kune jeg jo bare gøre, og var ikke særlig interesseret i
resultatet.

Og fx min farmor som døde for over 30 år siden, men havde gennemlevet en
temmelig rædsom skæbne - hm ja jeg kunne ikke undgå at lære en
masse af netop hendes horoskop, og hvis hun vidste det tror jeg ikke
hun ville have haft noget imod det.

> Men du har fuldstændigt ret i at vi kan lære meget af vores
> nærmeste. Men vi skal stadig huske at spørge om det er ok.

> for at lære
>
> Smiler - nej jeg forstår at du havde hans horoskob.

Ja og at han som sagt havde givet mig lov.

> Vi inkarnerer også i familier, det er ofte sådan at man fødes igen
> i de samme familier, nogle generationer senere.

Hvis det forholder sig sådan, vil det nok ikke være svært at finde
noget astrologisk som man kan bruge i den forbindelse.

> mange
> af muligheder
> igen i alle
> 31. januar
> nøjagtig 100 år
> 16.
>
> Det lyder utroligt spændende.

Ja, der kommer nogle store perspektiver ind på måde.

> drejer sig om
>
> ja, men i forhold til de gamle nummorologier hvor 11 er højest så
> findes der beskrivelser på hvad de højere fødselsdatoer betyder,
> men man lægger dem alligevel sammen bagefter.

Det var nok noget af det jeg læste i Cheiros bog, som jeg næsten ikke kan
huske mere. Den er vist blevet genoptrykt og nem at få fat i nu.

> rigtig huske,
>
> 6 - er en rigtig hyggefætter og 7 er læreren ( Mesteren - den der
> lærer os om livet)

Åh ja, jeg kommer i tanker om en pige i 13-årsalderen, som er født den 7.
hendes mor blev nødt til at lære sig noget, hun nok aldrig ville have lært,
hvis ikke det var sådan at pigen lige fra hun var ganske lille kunne se
folks
aura.

Så længe pigen gik i børnehave tog alle det for noget sjovt 'snak' hun kom
med. Hun kunne f.eksempel sige: Mor har du set nogle flotte lys mormor
har over hovedet. eller ham den nye nabo har vel nok meget grønt omkring
sig o.s.v.

Det fik hendes mor en masse problemer med, pigen kom i skole. Men mor'ens
helt faste overbevisning om at hendes pige var dygtig og fornuftig, gjorde
at
de kunne holde stand mod alt det som man pludselig ville sætte i scene med
den pige.

Mht 6-tallet at det skulle være en hyggefætter, så er det da ærgeligt, jeg
ikke kender så mange af dem.

Nåee jo, to på den 6. marts (ikke samme år). sjovt nok ville jeg aldrig
selv have fundet på at kalde een af dem for 'hyggefætter', men du har nu
fået mig til at se en alligevel ret fremtrædende del af deres karakter. I
begges liv
er der meget der forhindrer dem i lange perioder af netop hygge og ro.

Men så er det godt at jeg nu bedre kan se, hvad man kan glæde dem med.
Og det er efter min mening, noget af det man bør bruge både astrologien og
numerologien til - at forstå og at gøre nogen glade.

Med venlig hilsen elena@io.dk