En speciel lyd ved koldstart
Fra : Johannes S. Nielsen

Dato : 05-07-02 21:24

Hej

Min Suzuki GSX250R fra 90' har en mærkelig lav "slidende" lyd ved koldstart.
Så snart jeg har kørt lidt holder den op...det er lidt svært at forklare
hvordan det lyder, men lidt som hvis man forestillede sig at en ting som fx.
svinghjulet kørte "træg", eller imod noget ..noget i den stil i hvert fald
:)

Lasse Leegaard skriver om hans Honda siger klikkelyde som nok er ventilerne,
men jeg har hørt når ventiler klapper og det er slet ikke noget i den stil
jeg har, så meget ved jeg da.

Anyway, alle skøre ideer er velkomne !

Det skal siges at motoren faktisk er næsten ny, den har kørt 2000 altså 1000
fra 1000km-eftersynet. Der blev ventilerne IKKE chekket som de ellers skal
(det følte vi næsten var for meet at gøre ud af det), nogen som vender sig i
stolen over det, så sig til, så bliver de chekket snarest! (Ja, en teknisk
nybegynder ved jo ikke hvad der KAN ske ved det :/ )

Johannes
GSX250R

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 05-07-02 22:27

"Johannes S. Nielsen" <jazzy@mail.dk> wrote in message
> [...]
ventilerne,
> men jeg har hørt når ventiler klapper og det er slet ikke noget i den stil

Hov - den glemte jeg vidst at følge op på...

*ehem* jeg havde glemt at smøre kæden (skamme sig) Den nåede at køre ca
2500 km fra jeg fik den til den blev smurt...
De klikkende lyde holdt op da kædesprayen havde fundet vej ind i de inderste
kroge af kæden - og hvad der ellers må være forbundet til den...

--
-Lasse-
Med en CB500 der [nu] spinder som en kat *Miav*

Fra : N/A

Dato : 05-07-02 22:44

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 05-07-02 22:44

"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hejsa

> Hmmm.... sikken en lille forseelse...... :) 2500km, er da MEGET!

Den begyndte jo også at brokke sig....... :/

--
Lasse
Der er begyndt at smøre ret ofte - og overvejer en scottoiler

Fra : Armand

Dato : 06-07-02 09:44

Johannes S. Nielsen <jazzy@mail.dk> skrev i en

> [...]
fald
> Det skal siges at motoren faktisk er næsten ny, den har kørt 2000

- - - - Som du selv udførte??

Lige netop forkerte lyde er næsten umuligt at håndtere i et medie som
dette.
Der ligger dels en stor forskel på folks opfattelse af normant/unormalt,
samtidig med at det er svært at samstemme sine egne beskrivelser af
lyden med læserens opfattelse

Det letteste var at køre forbi den nærmeste mekaniker og lade ham lytte
(kræver dog en overnatning dér så den kan koldtstartes i nærheden af
mandens ører!)!!

--
Armand.

Fra : Johannes S. Nielsen

Dato : 06-07-02 14:01

Nej, jeg stod ikke selv for 1000km eftersynet. Den mekaniker som satte min
nye motor på gjorde det, (privat). Men du har nok ret i at jeg burde kører
forbi en makaniker med lyden.

Johannes