/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tætning af tank
Fra : Brian Luckow


Dato : 05-07-02 20:52

Er der ikke nogle der har erfaringer med det?

Under min tank er der svejset/loddet et beslag fast (så tanken kan vippes
op, ligesom motorhjelmen på en bil), mellem det beslag og selve tanken siver
der benzin ud. Hvad er der af muligheder for at tætne den?

Tanken er kun knap 1½ gammel, at den så pludselig bliver utæt når den ikke
er ældre end det, er ikke noget jeg lige havde forventet. :(

Kan jeg forlange at få den byttet, pga. det måske er en konstruktionsfejl,
eller skal jeg selv bide i det sure æble?


Mvh., Brian Luckow




 
 
Ukendt (05-07-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-07-02 21:26

On Fri, 5 Jul 2002 21:51:48 +0200, "Brian Luckow" <luckowb@grafisk.dk>
wrote:

Hej Brian.

>Er der ikke nogle der har erfaringer med det?
>
Ikke direkte.

>Under min tank er der svejset/loddet et beslag fast (så tanken kan vippes
>op, ligesom motorhjelmen på en bil), mellem det beslag og selve tanken siver
>der benzin ud. Hvad er der af muligheder for at tætne den?
>
Hvis den er revnet ved et beslag, er det sikkert pga. vibrationer.
Det kan nok kun repareres ved at svejse det.
Det skal du nok ikke binde af med selv.
Snak med en der er specialist i svejsning og helst en der kender til
svejsning af tanke.
Udskylning osv.

>Tanken er kun knap 1½ gammel, at den så pludselig bliver utæt når den ikke
>er ældre end det, er ikke noget jeg lige havde forventet. :(
>
Det lyder heller ikke ret godt.

>Kan jeg forlange at få den byttet, pga. det måske er en konstruktionsfejl,
>eller skal jeg selv bide i det sure æble?
>
Prøv lige at snakke med FI om det.
Jeg tror ikke de har det ret godt med en gang negativ reklame på den
konto.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Brian Luckow (05-07-2002)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 05-07-02 21:55

Hej Steen!

> Hvis den er revnet ved et beslag, er det sikkert pga. vibrationer.
> Det kan nok kun repareres ved at svejse det.
> Det skal du nok ikke binde af med selv.
> Snak med en der er specialist i svejsning og helst en der kender til
> svejsning af tanke.
> Udskylning osv.

Jeg kan ikke se at den er revnet. Beslaget sidder på en plade, som så er
svejset på tanken, det er fra under den plade benzinen siver ud.

> >Kan jeg forlange at få den byttet, pga. det måske er en
konstruktionsfejl,
> >eller skal jeg selv bide i det sure æble?

Det må være en konstruktions fejl, for jeg har netop lige søgt på 'leak' i
Ducati Monster List'en, og der fandt jeg fire episoder utæte tanke, selv fra
den nyeste Monster S4. Alle fire var utæte ved beslaget.

> Prøv lige at snakke med FI om det.
> Jeg tror ikke de har det ret godt med en gang negativ reklame på den
> konto.

Ja det er nok en go' ide, havde dog tænkt mig at tage en snak med Tom Haasum
om det, men det er nu nok bedre at gå direkte til importøren. Tror sgu jeg
printer de mails ud fra de andre med samme problem.


Mvh., Brian Luckow



Armand (07-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-07-02 00:35


Brian Luckow <luckowb@grafisk.dk> skrev i en
news:ag510a$68n$1@news.cybercity.dk...
>
> > >Kan jeg forlange at få den byttet, pga. det måske er en
> > > konstruktionsfejl, eller skal jeg selv bide i det sure æble?
> Det må være en konstruktions fejl, for jeg har netop lige søgt på
'leak' i
> Ducati Monster List'en, og der fandt jeg fire episoder utæte tanke,
selv fra
> den nyeste Monster S4. Alle fire var utæte ved beslaget.
> > Prøv lige at snakke med FI om det.
> > Jeg tror ikke de har det ret godt med en gang negativ reklame på den
> > konto.
> Ja det er nok en go' ide, havde dog tænkt mig at tage en snak med Tom
Haasum
> om det, men det er nu nok bedre at gå direkte til importøren. Tror sgu
jeg
> printer de mails ud fra de andre med samme problem.

Prøv lige først at nærlæse din instruktionsbog!
Ducati er tilsyneladende så opmærksom på problemet at de gør opmærksom
på at man skal være forsigtig under "opklapning" af tanken, og
overhovedet ikke må tippe den længere bagud en "krogen" tillader!
Endvidere må man paradoksalt nok kun vippe tanken op med max. ½-fuld
tank!

I mine øjne en fejlkonstruktion; men du kommer nok ingen vegne med sagen


--
Armand.
(der lige troede at han kunne mobbe sin svoger, som dog havde svar på
tiltale)




Brian Luckow (07-07-2002)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 07-07-02 23:03

> Prøv lige først at nærlæse din instruktionsbog!

Det var dog utrolig så negativ du tit er når du svarer på mine indlæg!

Men den er skam nærlæst op til flere gange!

> Ducati er tilsyneladende så opmærksom på problemet at de gør opmærksom
> på at man skal være forsigtig under "opklapning" af tanken, og
> overhovedet ikke må tippe den længere bagud en "krogen" tillader!

Det står der dog ikke noget om i min instruktionsbog. Men selvfølgelig er
jeg forsigtig når jeg vipper den op. Godt nok hedder jeg Brian, men jeg
mishandler bestemt ikke min cykel, tværtimod, så bliver den passet og
plejet. Men det ville også være en meget dum idé at tippe den for langt
bagover, for så støder tanken på to bolte.

> Endvidere må man paradoksalt nok kun vippe tanken op med max. ½-fuld
> tank!

Eh, paradoksalt?? Det er jo logisk nok, for som de skriver i
instruktionsbogen, så ville benzinen løbe ud af udluftningshullet i
tankdækslet.

> I mine øjne en fejlkonstruktion; men du kommer nok ingen vegne med sagen


Det kan godt være, men hvis Finn ikke vil røre ved den, så giver jeg ikke op
på grund af det. Har før fået postitiv hjælp fra Ducati Italien.

Så vidt jeg har fået at vide, så er det fra '99 årgangen og frem, at fejlene
er opstået på, og det gælder på Monster og SS'erne, samt S4.
Min cykel er godt nok fra '98, men fik jo en ny tank sidste år, som vist nok
er en Y2K årgang.

I mine øjne er det ikke blot en fejlkonstruktion, men en fatal og farlig
fejlkonstruktion, som jeg ikke synes de blot kan ignorerer blot fordi
garantiperioden lige er overskrevet.


Mvh., Brian Luckow



Armand (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-07-02 17:05


Brian Luckow <luckowb@grafisk.dk> skrev i en
news:agadq1$97v$1@news.cybercity.dk...
> > Prøv lige først at nærlæse din instruktionsbog!
> Det var dog utrolig så negativ du tit er når du svarer på mine indlæg!

Det var nu ikke så negativt ment denne gang; snarere et forsøg på at
være grundigt bagklog
Forøvrigt er det jo mest Ducati at jeg nyder at revse

> > Ducati er tilsyneladende så opmærksom på problemet at de gør
opmærksom
> > på at man skal være forsigtig under "opklapning" af tanken, og
> > overhovedet ikke må tippe den længere bagud en "krogen" tillader!
> Men den er skam nærlæst op til flere gange!
> Det står der dog ikke noget om i min instruktionsbog. Men selvfølgelig
er
> jeg forsigtig når jeg vipper den op.
> > Endvidere må man paradoksalt nok kun vippe tanken op med max. ½-fuld
> > tank!
> Eh, paradoksalt?? Det er jo logisk nok, for som de skriver i
> instruktionsbogen, så ville benzinen løbe ud af udluftningshullet i
> tankdækslet.

Paradoksalt, derved at Ducati derved markerer at de ikke tror at man kan
have brug for at komme under tanken imens den er fyldt :-|

> > I mine øjne en fejlkonstruktion; men du kommer nok ingen vegne med
sagen
>
> Det kan godt være, men hvis Finn ikke vil røre ved den, så giver jeg
ikke op
> på grund af det. Har før fået postitiv hjælp fra Ducati Italien.
> Så vidt jeg har fået at vide, så er det fra '99 årgangen og frem, at
fejlene
> er opstået på, og det gælder på Monster og SS'erne, samt S4.
> Min cykel er godt nok fra '98, men fik jo en ny tank sidste år, som
vist nok
> er en Y2K årgang.

Jeg har, som antydet, ordene fra min svoger, der siger at det har været
nævnt på alle hans tra Duc's!

> I mine øjne er det ikke blot en fejlkonstruktion, men en fatal og
farlig
> fejlkonstruktion, som jeg ikke synes de blot kan ignorerer blot fordi
> garantiperioden lige er overskrevet.

Jup!
Beslaget holder jo også tanken fæstnet under kørsel - Hvilket i
realiteten også vil sige under et styrt. Og en afrevet tank med et
motherfucker-hul i bunden er ikke en ønskværdig ting i en
styrts-situation :-|

--
Armand.




Brian Luckow (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 09-07-02 00:28

> Det var nu ikke så negativt ment denne gang; snarere et forsøg på at
> være grundigt bagklog

Denne gange... hmm... ;) Newsgroups, e-mail, sms osv. er fede og brugebare
ting, men det er bare alt for nemt at blive misforstået, fordi det er så
upersonligt når det blot er tegn på en skærn man udveksler.

> Forøvrigt er det jo mest Ducati at jeg nyder at revse

Nå da, det har jeg da aldrig bemærket! ;)

> Paradoksalt, derved at Ducati derved markerer at de ikke tror at man kan
> have brug for at komme under tanken imens den er fyldt :-|

Det har du helt ret i...

> Jeg har, som antydet, ordene fra min svoger, der siger at det har været
> nævnt på alle hans tra Duc's!

Du har før nævnt en M750 og en 748'er, men hvilken en har han da mere haft??

> Beslaget holder jo også tanken fæstnet under kørsel - Hvilket i
> realiteten også vil sige under et styrt. Og en afrevet tank med et
> motherfucker-hul i bunden er ikke en ønskværdig ting i en
> styrts-situation :-|

Yep, så det beslag skal holde til en hel del! Når man kører, bare vejen er
en lille smule ujævn, så "hopper" tanken, så der er konstant stærke
vibrationer der forplanter sig i beslaget. Men, det er nu heller ikke fordi
beslaget er ved at falde af, der er bare et eller andet inde bag ved der ikk
er helt tæt mere.

Men Finn har selvfølgelig ferie i denne uge. :( Men snakken om det med
Haasum var dog postiv, han mente at den bliver udskifet på garantien, man
kan ikke sige noget fast før Finn kommer tilbage. Det er bare lige det, at
tanken er custom lakeret, og jeg tvivler på at jeg kan få præcis den samme
igen uden at skulle vente på den i 7 mdr. Dejligt at man snart har ferie og
skal til Bornholm på MC eller... trædecykel. :(

Det er ting som denne, der virkelig får en til at overveje, om man ikke
skulle sparke jernhesten tilbage til støvlelandet. Men jeg har en lidt
usædvanlig smag for MC'er, så jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skulle købe
i stedet for... en Mazda måske(?)


Mvh., Brian Luckow



Armand (09-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-07-02 16:34


Brian Luckow <luckowb@grafisk.dk> skrev i en
news:agd75q$23bu$1@news.cybercity.dk...
> > Det var nu ikke så negativt ment denne gang; ...........
> Denne gange... hmm... ;)

Ja! J.v.f. din opfattelse deraf!

> > Jeg har, som antydet, ordene fra min svoger, der siger at det har
været
> > nævnt på alle hans tra Duc's!
> Du har før nævnt en M750 og en 748'er, men hvilken en har han da mere
haft??

Nu er det en 750SS ie AKA "sorte slyngel"


--
Armand.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste