GA 628 Ericsson..?
Fra : Olsen

Dato : 05-07-02 20:51

Jeg har købt en GA628 Ericsson for prisen af 1 Cheeseburger-menu.

Hvad er jeres dom over denne (simple) telefon mht
kvalitet, lydkvalitet, følsomhed, batterilevetid mv. ??

Hvor køber man et nyt batteri, da det gamle
kun holder 15 minutter...

Hvilket abonnement anbefales ?
Det skal være MEGET billigt da
jeg kun vi bruge den i bilen på langture osv...

Fra : Deaster

Dato : 05-07-02 22:28

Olsen wrote:
> [...]
>
> Hvilket abonnement anbefales ?
> Det skal være MEGET billigt da
> jeg kun vi bruge den i bilen på langture osv...

Hvis du skal ud og bruge penge på et nyt batteri, ville jeg sgu hellere købe
en ny mobil istedet.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Fischer

Dato : 06-07-02 07:51

> Hvis du skal ud og bruge penge på et nyt batteri, ville jeg sgu
> hellere købe en ny mobil istedet.

Hvad er den logiske begrundelse for dette???

*Fischer

Fra : Deaster

Dato : 06-07-02 11:04

Fischer wrote:

> Hvad er den logiske begrundelse for dette???

At hvis man skal ud og bruge 300 kr. på et nyt batteri, ville jeg hellere
bruge 300 kr. på en ny telefon.

Fra : Fischer

Dato : 06-07-02 12:11

> At hvis man skal ud og bruge 300 kr. på et nyt batteri, ville jeg hellere
> bruge 300 kr. på en ny telefon.

Ja, men din sammenligning holder ikke.
For det første koster et batteri til en Ericsson 6xx ikke 300 kr.
For det andet kan du ikke få en ny telefon til 300 kr. uden at binde dig til
et abonnement, hvilket forøger den reelle pris væsentligt (med typisk 500 -
700 kr.).

*Fischer

Fra : Deaster

Dato : 06-07-02 13:29

Fischer wrote:

> Ja, men din sammenligning holder ikke.
> For det første koster et batteri til en Ericsson 6xx ikke 300 kr.

Hmm, det plejer da ellers at være standard pris.

> For det andet kan du ikke få en ny telefon til 300 kr. uden at binde
> dig til et abonnement, hvilket forøger den reelle pris væsentligt
> (med typisk 500 - 700 kr.).

Tjaa, hos Telekæden har en 3310 til 99 kr. + 6*40 kr. i abonnement. Det
giver knap og nap 350 kr. og så ved jeg godt hvad jeg helst ville have af
mobil, også selvom der kan findes et batteri til måske 200 kr.

Fra : Fischer

Dato : 06-07-02 14:24

> Tjaa, hos Telekæden har en 3310 til 99 kr. + 6*40 kr. i abonnement. Det
> giver knap og nap 350 kr. og så ved jeg godt hvad jeg helst ville have af
> mobil, også selvom der kan findes et batteri til måske 200 kr.

Jeg tror sagtens du kan finde et batteri til en hund.

Og selv om du kan få en 3310 til 350,- kr. så står du også med alt bøvlet
med at huske at opsige abonnementet, alle de forkerte regninger o.s.v. Plus
evt. oplåsning hvis man vil bruge et taletidskort i stedet.

Handelsprisen for en ny 3310 er væsentlig højere end de 350,- (måske det
dobbelte) og det er den pris du må sammenligne med.
Alle de tilbudspriser der er på de enkelte modeller kan ikke bruges til ret
meget. Man bliver nødt til at se på den reelle handelsværdi.

Og hvis du så lige går tilbage til starten af denne tråd og ser at spørgeren
har brug for et telefon til bilen der kun skal bruges i få tilfælde.
Så hvad du ville gøre - sikkert for at dække dine egne behov, er måske ikke
så interessant. No offence.

*Fischer

Fra : Olsen

Dato : 06-07-02 22:56

"Deaster" <nospam@linuxplanet.nu> skrev i en meddelelse

> Hvis du skal ud og bruge penge på et nyt batteri, ville jeg sgu hellere
købe
> en ny mobil istedet.

Jeg fandt ud af, vedkommende som har haft den før mig,
kun havde opladet den 10 minutter...derfor den korte levetid.:,o)))

Nu kører batteriet bare...lang levetid størrelsen taget i betragtning,
og telefonen virker ganske solid uden "knirketendenser" mv.

Den er ret lille, og antenne er der jo også på de nyeste modeller.
Og en grundig rengøring gør, den faktisk er som ny.

Abonnementet blir' Sonofon's taletids-kort.
Taksten med et Startkit er kr. 2,50 pr. minut og afsendelse af almindelige
tekst-beskeder er kr. 0,75.

Tilsvarende fra TDC koster vanvittige 5 kroner/minut...

Fra : Deaster

Dato : 06-07-02 23:42

Olsen wrote:
> [...]
> almindelige tekst-beskeder er kr. 0,75.
>
> Tilsvarende fra TDC koster vanvittige 5 kroner/minut...

Hmm, hvorfor ikke Telmore, jeg ved godt at man officielt skal snakke for
min. 25 kr. op måneden, ellers bliver man bonnet for 15 kr. pr. måned, men
er endnu ikke stødt på nogen som det er trådt i kraft overfor.

Fra : Fischer

Dato : 07-07-02 08:09

> Hmm, hvorfor ikke Telmore, jeg ved godt at man officielt skal snakke
> for min. 25 kr. op måneden, ellers bliver man bonnet for 15 kr. pr. måned,
> men er endnu ikke stødt på nogen som det er trådt i kraft overfor.

Nej, det er vist en sikkerhedsventil mod nummerparkering i større stil.
Jeg har selv et ekstranummer hos Telmore hvor der langt fra er opnået
mindsteforbrug, men det har ikke medført nogen afgift endnu.

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 07-07-02 08:06

> Abonnementet blir' Sonofon's taletids-kort.
> Taksten med et Startkit er kr. 2,50 pr. minut og afsendelse af almindelige
> tekst-beskeder er kr. 0,75.
> Tilsvarende fra TDC koster vanvittige 5 kroner/minut...

Jo, men med Sonofons taletidskort kræver det at du indsætter 99,- kr. hver
3. måned.
Og hvis dit forbrug er så højt, så vil du som Jesper (Deaster) skriver, få
det meget billigere hos selskaber som Telmore eller ClubBlahBlah.

Fordelen med TDC's kort er, at der nærmest ikke kræves noget forbrug (50
kr./år). Og de 5,- kr. pr. minut er kun i dagtimerne. Aften og weekend er
det også 2,50 kr.

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 06-07-02 07:51

> Jeg har købt en GA628 Ericsson for prisen af 1 Cheeseburger-menu.
> Hvad er jeres dom over denne (simple) telefon mht
> kvalitet, lydkvalitet, følsomhed, batterilevetid mv. ??

En ganske udmærket telefon hvis du skal bruge den til at snakke telefon i.
Batterilevetiden er et af de svage punkter. Jeg vil tro den er på ca. 70
timers standby.
Men hvis du kun skal bruge den i bilen, kan du købe en 12V lader - evt.
holder/lader, så er du altid sikker på at have strøm på den.

> Hvor køber man et nyt batteri, da det gamle
> kun holder 15 minutter...

Hvis du leder lidt, kan du sikkert støve et billigt batteri op. Det er ikke
et der sælges ret meget af mere.
Men du kan også prøve at op- og af-lade det gamle batteri nogle gange. Du
kan sagtens være heldig, at der pludselig kommer meget mere liv i batteriet.

> Hvilket abonnement anbefales ?
> Det skal være MEGET billigt da
> jeg kun vi bruge den i bilen på langture osv...

Hvis du ikke skal bruge den ret meget, vil jeg anbefale TDC Mobiltid. Det
skal du kun påfylde 50,- kr. om året for at holde i "live".
Et egentligt abonnement koster måske 25,- kr. om måneden + forbrug.

Så er der Telmore som opfyldes via Internettet, men her skal du tale for
mindst 75,- kr. / kvartal for at undgå abonnementsopkrævning.

*Fischer

Fra : Torbenth

Dato : 06-07-02 21:17

Olsen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>kvalitet, lydkvalitet, følsomhed, batterilevetid mv. ??
>
>Hvor køber man et nyt batteri, da det gamle

En rigtig god og solid telefon. Har haft min i 4 år nu. Aldrig problemer.
Nyt batteri kan købes ved bl.a. www.thansen.dk

Mvh.
Torben