knastaksel reparation på en honda vf1100
Fra : BL

Dato : 05-07-02 20:02

Honda`s V-4 motorer er kendt for knastproblemer og min VF1100 magna er ingen
undtagelse, på toppen af alle knaster er der små huller ind i metallet. Jeg
har talt med et firma der siger at hvis skaderne ikke er for dybe så kan de
slibe knasterne så disse huller forsvinder.

Jeg er nu i tvivl om man kan tage knastakslerne ud, få dem sleben og så
sætte dem tilbage uden de helt store problemer...
Jeg forestiller mig at jeg mærker knastakslernes samt knastkæde position,
hvorefter jeg fjerner knastakslerne. Når de er blevet sleben vil jeg lægge
dem tilbage på den samme position ud fra de mærker jeg satte tidligere,
(motoren må selvfølgelig, efter at knasterne er fjernet, ikke drejes). Er
det fremgangsmåden i store træk eller har jeg overset noget?

MVH BL

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 05-07-02 23:01

Hej

Uden at vide det, så gætter jeg faktisk på at der er sådan nogle mærker hvor
tingene passer allerede...
Jeg mener at have læst i min Haynes (til min GPZ'er) at der er nogle mærker
på knasterne der skal passe.

Mvh
Kristoffer

Fra : Lars Nielsen

Dato : 06-07-02 16:22

l>
> "BL" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> ingen
> Jeg
> de

Midtjydsk cylinder service i viborg bla. kan reparere slidte knaster, ved at
læge ny metal på, slibe og hærde op igen og så videre...
Meen, ved DavidSilverSpares.com i england er nye knaster faktisk ikke
voldsomt dyre...
Og skifte dem burde ikke være voldsomt besværligt...