D5 - fejl i komponentpalette
Fra : Jan [JPSoft DK]

Dato : 13-02-01 17:03

Hej.
Startede lige D5 her til morgen, men eneste synlige i komponentpaletten
var "Standard". Og under denne kun TFrames. RET irriterende.
En der har en løsning udover at geninstallere ALT.

-Jan

Fra : Kurt Bilde

Dato : 13-02-01 17:19

Hej Jan!

"Jan [JPSoft DK]" wrote:

> En der har en løsning udover at geninstallere ALT.

Du kan lave en "geninstallering", hvor du kun installere regnøgler - prøv
lige at køre den !

-Kurt

Fra : Jan [JPSoft DK]

Dato : 13-02-01 17:24

Hej.

"Kurt Bilde" <kub@sam.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jan!

> Du kan lave en "geninstallering", hvor du kun installere regnøgler - prøv
> lige at køre den !
>
> -Kurt
Ja, det er korrekt, den havde jeg glemt.
(Men det ville jo heller ikke installere mine .bpl'er, OCX'er etc.)
..
..
..
Løste det heller ikke.
-Jan

Fra : Kurt Bilde

Dato : 13-02-01 18:40

Hej Jan !

"Jan [JPSoft DK]" wrote:

> Ja, det er korrekt, den havde jeg glemt.
> (Men det ville jo heller ikke installere mine .bpl'er, OCX'er etc.)

Nej, men paletten ligge i reggen...

> Løste det heller ikke.

Hvad har du dog installeret i går???? Nå men jeg mente at jeg havde læst noget
om sub. og fordig jeg selv har S3 grafikkort, fandt jeg lige Jeff Overcashs
svar, som jeg har sendt til dig !

-Kurt

Fra : Jan [JPSoft DK]

Dato : 13-02-01 22:36

Hej.
> Hej Jan !
Noget tyder på at D5 lige pludselig ikke kan få lov til at skrive
i reg. under ..\Software\Borland\Delphi\5.0.
Prøvede selv manuelt i reg. uden held.
Slettede nøglen 5.0. Oprettede den igen og kunne kortvarigt...

-Jan

Fra : Thomas Schulz

Dato : 14-02-01 12:45

> Noget tyder på at D5 lige pludselig ikke kan få lov til at skrive
> i reg. under ..\Software\Borland\Delphi\5.0.
> Prøvede selv manuelt i reg. uden held.
> Slettede nøglen 5.0. Oprettede den igen og kunne kortvarigt...

Du er logget ind som administrator?

Thomas

Fra : Jan [JPSoft DK]

Dato : 14-02-01 18:25

Hej.
"Thomas Schulz" <dk_sz@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du er logget ind som administrator?
>
> Thomas

Yep.

En reinstallation fik det til at virke, selvom jeg afskyr reinstallationer
hvis
ikke forinden årsagen er fundet...

Fra : Jan [JPSoft DK]

Dato : 14-02-01 18:23

Hej Thomas...
"Thomas Schulz" <dk_sz@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du er logget ind som administrator?
>
> Thomas

Yes.

Well, en reinstallation fik det til at virke igen.
Og nu er det jo så dejligt nemt med D5 at geninstallere sine bpl'er.

-hader reinstallationer, da årsagen som regel aldrig findes...