Hvordan er loven vdr. salg af tundele til ~
Fra : Klaus G.

Dato : 05-07-02 12:59

Hej.

Jeg ved ikke om det her er den rigtige gruppe, men jeg prøver anyway.

Jeg har hørt at det skulle være ulovligt at sælge tun til scootere her i DK,
selv om man oplyser at det _ikke_ må bruges på offentlig vej. Dvs. _kun_ til
banekørsel. Andre siger så at det må man gerne. Hvad skal jeg tro på? Jeg
håber der er en som vil gøre mig, og vennerne, klogere.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : TGD

Dato : 05-07-02 20:57

> Hej.
>
> Jeg ved ikke om det her er den rigtige gruppe, men jeg prøver anyway.
<KLIP>
Det er det

Umiddelbart finders der ingen lov der forbyder salg af tun dele, vi kan jo
sammenligne det med piratkort, kortne er lovlige og det er brænderne også.

Tundelene kan bruges lovligt el ulovligt det kan kortne og brænderne også.

Så det er ikke ulovligt!

Fra : Klaus G.

Dato : 05-07-02 23:44

> [...]
>
> Tundelene kan bruges lovligt el ulovligt det kan kortne og brænderne også.

Er det noget du er helt sikker på? For en af mine kammerater har haft en
snak med policen ang. noget scooter-træf, de kom også ind på at man ikke
måtte sælge tun dele til scootere/knallerter i DK. Han fik endda vist loven
så han selv kunne læse den. Jeg kan da lige prøve at få afvide hvad paragraf
det var, hvis han kan huske det.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-02 09:18

Klaus G. wrote:
> [...]
> så han selv kunne læse den. Jeg kan da lige prøve at få afvide hvad paragraf

Jeg går ud fra at loven om en max forøgelse af motor effekten max må
være 20% mere end det den er solgt med også gælder for scootere og andet
motoriseret køretøj. Hvis dette gælder, er der ikke noget uloveligt i at
sælge tun udstyr, men derimod i at bruge det til at tune sin scooter til
over de 20%. Men dette bunder ikke i nogen paragraf, men bare ren antagelse.

René Madsen --- reneZZXQ@schultzconsult.com remove ZZXQ
Schultz Consult --- http://www.schultzconsult.com
Din IT Leverandør --- tlf. 64 73 35 45

Fra : Frank Bech

Dato : 06-07-02 09:38

Underordnet hvad så findes der et dansk firma i Sverige som leverer tunsæt
og dele til så og sige alle modeller fra dag til dag med posten og der har
aldrig været nogen problemer med at få de ting udlev. Oven i købet til
billigere priser end de danske importører kan få det hjem til.

Der er myndighed som kan blande sig i hvad du sætter på af tun på din
scooter hvis blot du bruger den på et lukket område hvor færdselsloven ikke
gælder.!!!!

/Frank Bech.
"Schultz Consult - [René Madsen]" <rene@schultzconsult.com> skrev i en
meddelelse news:3D26A7C1.1020202@schultzconsult.com...

Fra : Frank Bech

Dato : 06-07-02 09:40

Rettelse.: Der er ingen myndighed som kan blande sig,-

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-02 09:49

Frank Bech wrote:
> Rettelse.: Der er ingen myndighed som kan blande sig,-

Ikke for at være flueknepper, men kan du ikke tage et kig på
http://www.usenet.dk/netikette/
og skrive under det du svare på.

Fra : Frank Bech

Dato : 06-07-02 10:01

Vi kan alle lave fejl "Hr. flueknepper" Sorry.!!!!!

Med venlig hilsen.

Frank Bech

oz9fb@mail.dk

"Schultz Consult - [René Madsen]" <rene@schultzconsult.com> skrev i en
meddelelse news:3D26AF17.9070704@schultzconsult.com...

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 08-07-02 07:35

"Frank Bech" <oz9fb@mail.dk> wrote in message
> Vi kan alle lave fejl "Hr. flueknepper" Sorry.!!!!!

Det var tilsyneladende ikke en fejl (du gentager den jo). - Har du
bemærket, René's smiley?

\Mandal

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 08-07-02 07:34

"Schultz Consult - [René Madsen]" <rene@schultzconsult.com> wrote in
message news:3D26A7C1.1020202@schultzconsult.com...
> [...]
til
> over de 20%. Men dette bunder ikke i nogen paragraf, men bare ren

Gælder vel ikke, når der er tale om tuning af den originale motor? Mener
20% reglen gælder ved ilægning af en anden motor, mens det er tilladt at
tune så meget man vil på orignalmotoren (blot man overholder
emissionskrav og bremser/undervogn kan "følge med").

\Mandal