GSX R 250 - forskellige modeller?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 05-07-02 12:28

Hej,

I håb om at tråden denne gang ikke udvikler sig til en diskussion om noget
helt andet, vil jeg gerne spørge om flg.:

Er der stor forskel mellem 1988 og 1992-modellen af en GSX R 250, med andre
ord, kan spec. på http://www.skydiver.dk/gsx-r/techinfo/ også siges at gælde
for 1988-modellen?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 05-07-02 14:47

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> helt andet, vil jeg gerne spørge om flg.:
>
> Er der stor forskel mellem 1988 og 1992-modellen af en GSX R 250, med

Ja det kan du godt regne med. Så vidt jeg har læst mig til blev der tilbudt
ca. 320 gsx-r250 til Europa og de gik vist alle til den danske importør. Det
var modeller fra 88 og 89 der havde stået på lager indtil de invaderede
Europa i starten af 1991. Dermed vil så godt som alle modeller i DK være fra
88/89. Der kan dog være enkelte privatindførte modeller fra andre år.
At man så ser dem annonceret som både 91, 92, 93 og 94'er skal ses som året
hvor de blev indregistreret første gang.

Allan Bojesen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 06-07-02 17:52

"Allan Bojesen" <aboje@SLETpost9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fra
> 88/89. Der kan dog være enkelte privatindførte modeller fra andre år.

Hvorfra?? mig bekendt er microgixxerne kun solgt i australien, new zea land
og Danmark.. eller har jeg misset noget?

> At man så ser dem annonceret som både 91, 92, 93 og 94'er skal ses som
året
> hvor de blev indregistreret første gang.

Det burde jo være til at læse ud fra stel nr.!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie

Fra : Allan Bojesen

Dato : 06-07-02 19:22

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfra?? mig bekendt er microgixxerne kun solgt i australien, new zea
land
> og Danmark.. eller har jeg misset noget?

De kunne tænkes være indført fra NZ eller Japan. Endvidere suser der flere
rundt i USA, England og andre steder.

> året
>
> Det burde jo være til at læse ud fra stel nr.!

Overhovedet ikke. Stelnummeret angiver jo netop at de er produceret i 88
eller 89, det fortæller ikke hvornår cyklen er indregistreret 1. gang. Men
det er måske også det du mener

Allan Bojesen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 07-07-02 12:13

> [...]
> land
>
> De kunne tænkes være indført fra NZ eller Japan. Endvidere suser der flere

USA og england.. hmm jeg troede det var en special model til dk, australien
og NZ.. hmm, længe leve DFM, man lærer hver dag ;)

> Overhovedet ikke. Stelnummeret angiver jo netop at de er produceret i 88
> eller 89, det fortæller ikke hvornår cyklen er indregistreret 1. gang. Men
> det er måske også det du mener

Præcis det jeg mener, så kan man se om det er en gammel model man har fat i
eller den virkelig er nyere..

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-07-02 19:39

Michael Frederiksen wrote:

> USA og england.. hmm jeg troede det var en special model til dk,
> australien og NZ..

Det er det egentlig også, den er dog eller ikke officielt importeret til
Oz. Alle dem der kører i Oz, USA og England er 'grey imports'

> hmm, længe leve DFM, man lærer hver dag ;)

Ja!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Johannes S. Nielsen

Dato : 08-07-02 15:14

For lige at få et ord med :)

Der kom først 200 til DK som "Grey Import" ja...og senere 150 fordi den var
populær = 350.
Ang. stelnumre kan jeg ikke tyde hvordan man ser hvilket år nummeret hører
til (hjælp)...men har fundet ud af at de også kan variere i længde :/

Så vi kan vel fastslå at de eneste lande den er "solgt" i, er Japan og NZ.
Resten er importerede.

Jazzy
Privat importeret GSXR250

Fra : Armand

Dato : 08-07-02 22:35

Johannes S. Nielsen <jazzy@mail.dk> skrev i en

> Der kom først 200 til DK som "Grey Import" ja...og senere 150 fordi
den var
> populær = 350.

"Grå" er importerede udenom den officielle importør!
De to byger af GSX R 250'ere var begge hjemtaget af den danske
Suzuki-importør, som netop ofte benytter sig af fiffet med at hjemtage
oversøiske restlagre!

> Så vi kan vel fastslå at de eneste lande den er "solgt" i, er Japan og
> NZ. Resten er importerede.

- - - - Derved kommer DK også med på "solgt i -listen"

--
Armand.
(der forøvrigt lige undrer sig over forekomsten af højrevendt

Fra : Armand

Dato : 08-07-02 15:30

> "Allan Bojesen" <aboje@SLETpost9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> USA og england.. hmm jeg troede det var en special model til dk,
australien
> og NZ.. hmm, længe leve DFM, man lærer hver dag ;)

Det med USA og (især) England(*), skal nok læses som privat-importerede
:-/

gang.
> Præcis det jeg mener, så kan man se om det er en gammel model man har
fat i
> eller den virkelig er nyere..

Der findes alligevel ikke forskellige årgangs-modeller af
mikro-Gix'eren - Uanset årgang er det 100% den samme model!

--
Armand.

(*):
Egnlænderne er glade for at privatimportere direkte fra Japan, p.g.a. at
japanske modeller også er beregnet for venstrekørsel (à: forlygtens
asymmetri)!

Fra : Johannes S. Nielsen

Dato : 08-07-02 19:27

> [...]

> Der findes alligevel ikke forskellige årgangs-modeller af
> mikro-Gix'eren - Uanset årgang er det 100% den samme model!

Passer ikke helt, der findes en GSX250RR som har lidt ekstra gejl som Alu
stel "nøøøj!" :)

Johannes
GSX250R

Fra : Armand

Dato : 08-07-02 22:34

Johannes S. Nielsen <jazzy@mail.dk> skrev i en

> Passer ikke helt, der findes en GSX250RR som har lidt ekstra gejl som
Alu
> stel "nøøøj!" :)

- - - - men ikke én deraf herhjemme, vel!?

--
Armand.

Fra : Johannes S. Nielsen

Dato : 09-07-02 00:05

> Johannes S. Nielsen <jazzy@mail.dk> skrev i en

> Alu
>
> - - - - men ikke én deraf herhjemme, vel!?
>
> --
> Armand.

Hej Armand

Nej, der er dog enkelt til salg herhjemme, så vidt jeg ved, men den må være
privat importeret.

Min MC er privat importeret fra Japan med højrevendt forlys...jeg ved så
ikke hvordan DET er sket, men højrevendt er det nu engang :)

Johannes
GSX250R

Fra : Johannes S. Nielsen

Dato : 08-07-02 19:33

Ouh, glemte at nævne jeg ligger inde med over 150 billeder af GSX250R i
alverdens lakeringer, både originale + speciel lavede.

Hvis det kunne interessere nogle :)

Johannes
GSX250R

Fra : Jon Larsen

Dato : 17-07-02 15:11

> Ouh, glemte at nævne jeg ligger inde med over 150 billeder af GSX250R i
> alverdens lakeringer, både originale + speciel lavede.

> [...]
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ja tak...... Og mens jeg lige skriver.....
Hvordan laver man bedst/billigst en afstøbning af sin originale kåbe ???

Hvis jeg kan lave glasfiberkåber til min, så kan kæresten male og designe,
og så kan jeg skifte kåbe efter vejret ))))

Nej.. skal bruges som en sikkerhed, istedet for at smadre den original..
kunne jeg jo sætte en glasfiber på i stedet, men med kærestens design

--
Jon Larsen
Gixxer 250