Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ekstra hukommelse til Ixus V2
Fra : Jacob Olsen

Dato : 05-07-02 10:55

Jeg skal bruge 2 x 32MB hukommelse til mit ixus kamera...

2 x 32mb og ikke 1x64 fordi muligheden for at miste billeder er mindre.

Nogen siger at der er meget forskel på access tiden på de kort man kan få
og det ikke altid er de dyre som er de bedste.

Jeg skal købe et par kort idag, hvem kan sige hvilket kort jeg skal købe ?
det vil sige et hurtigt kort....

Fra : Thomas Rybak

Dato : 05-07-02 11:44

Har du talt med nogen som har erfaring med at miste deres billeder ? Jeg har
haft et 128MB Apacer kort i 2 år som har været med overalt, og jeg har
aldrig mistet ét billede. Man kan dog godt mærke at det er lidt langsommere
end det medfølgende 8MB kort. Om det så er pga. kapaciteten er uvidst.

Mvh Thomas

Fra : Jacob Olsen

Dato : 05-07-02 11:49

Kan ikke lige huske hvilket indlæg der var for noget tid siden, men det er
bare for at være på den sikre side..

Fra : Thomas Rybak

Dato : 05-07-02 11:59

Okay, jeg syntes ellers personligt at jo større jo bedre så skal man ikke
skifte hele tiden. Som en ekstra bonus slipper man også for at stå fx. ude i
naturen på ferien og åbne indtil kameraets følsomme dele.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 05-07-02 13:36

Thomas Rybak wrote:
> Har du talt med nogen som har erfaring med at miste deres billeder ? Jeg har
> haft et 128MB Apacer kort i 2 år som har været med overalt, og jeg har
> aldrig mistet ét billede.

Jeg er helt enig - det var ganske vist Niels Ebbesen som fremførte idéen
om at det er sikrere at fordele sine billeder på flere kort for at ikke
alt røg hvis der skete noget med kortet - men - jeg kører heller ikke
med 4 harddiske for at sikre mine data i tilfælde af nedbrud, eller (for
at sammenligne med noget relevant) med 24-billeders 35mm film (bla.
netop fordi det _tager_tid_ at skifte film/kort)...

Jeg har aldrig hørt om folk som mistede billeder på flash-ram kort - er
der nogen der selv har prøvet dette?

> Man kan dog godt mærke at det er lidt langsommere
> end det medfølgende 8MB kort. Om det så er pga. kapaciteten er uvidst.

Jeg har samme oplevelse (dog vil jeg snarere sige "en anelse" end
"lidt"), men må så også konstatere at mit 8mb kort er originalt
Canon/Sandata, mens mit 128 kort er Performance, så jeg kan heller ikke
sige noget om om det er størrelsen eller andre faktorer der spiller ind.

Jeg har ikke oplevet nogen særligt stor forskel på access-tiden i mit
kamera til trods for at jeg har prøvet kammeraters RiData, Noname og
DataRam/MMC 128-kort udover mit eget.

Jeg må indrømme at prisen havde en indflydelse på at jeg valgte
Performance (506 kr pp.), sammen med det faktum at der var 10 års
garanti på i modsætning det mange af de væsentligt dyrere kort som jeg
kiggede på...

venligst

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Thomas Rybak

Dato : 05-07-02 15:12

Hej

> [...]
> at sammenligne med noget relevant) med 24-billeders 35mm film (bla.
> netop fordi det _tager_tid_ at skifte film/kort)...

Jeg sørger bare for altid at brænde mine billeder ned på en CD inden jeg
sletter dem fra kameraet. Jeg har nemlig prøvet at harddisken gik ned og så
røg alle billederne. Men jeg fik dem heldigvis recoveret.

> Jeg har ikke oplevet nogen særligt stor forskel på access-tiden i mit
> kamera til trods for at jeg har prøvet kammeraters RiData, Noname og
> DataRam/MMC 128-kort udover mit eget.

Jeg syntes at når jeg har prøvet med min kamerats 128MB PQI kort så går det
lidt hurtigere, men det er måske bare noget jeg tror...

Der er ikke så meget fokus på hastigheden, men her kommer et par links. Der
er også en forklaring på hvorfor der ikke er 128MB kapacitet når man sætter
kortet i kameraet:

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare
http://www.digitalfilm.com/digfilm/index.html
http://www.robgalbraith.com/media/compactflash/