Dysning eller ikke dysning?????
Fra : Jack Jensen

Dato : 05-07-02 09:46

Hej

Kan jeg få nogle gode råd om ovenstående? - Please
Hvis jeg monterer nogle potter (strippet for indmad) på min Honda vfr750 og
et KN-filter.
Skal jeg så få den dyset om eller er det kun nødvendigt hvis jeg sætter
andre forrør på?

Jeg vil sætte stor pris på Jeres hjælp.
Så på forhånd tak.

Mvh
Jack

Fra : Peter J

Dato : 05-07-02 19:05

Jack Jensen <jij@stibo-ds.com> skrev i en
> [...]
og
> et KN-filter.
> Skal jeg så få den dyset om eller er det kun nødvendigt hvis jeg sætter

Hej igen Jack

Ja, du skal have modellen dysset om !
Ved at monterer KN-luftfilter giver du motoren mere luft end normalt, og det
giver en for mager blanding = forhøjet temp. i brandkammeret.
At skifte potten (potterne) ud med noget uden indmad vil ændre på modtrykket
i cylindrene, så her skal der også dyses om.
Det skal dog siges at ved et skift til potter uden indmad kan medfører et
negativt moment og HK ydelse !

P.S. Jeg kan ikke se nogen grund til at omdyse ved skift at forrør,
medmindre man ændre fra 4 i 2 til 4 i 1 eller omvendt.

Peter, fra tirsdagsturen Randers --> Nødager campingplads.
CBR 1000 F nu med Devil potte.

Fra : Armand

Dato : 06-07-02 09:12

Peter J <Peter_Laila@@Get2net.dk> skrev i en

> [...]
> i cylindrene, så her skal der også dyses om.
> Det skal dog siges at ved et skift til potter uden indmad kan medfører

- - - Og det mest klare svar såvel omkring dysning, som effekt(tab),kan
man få ved at bruge omkring 500,- på en rullefelts-måling incl. CO test.
Skal den dyses ordentlig skal den alligevel forbi samme mekaniker, så
hvorfor ikke lade ham afgøre tilstanden!?

--
Armand.

Fra : RasmusZX9R

Dato : 07-08-02 08:14

> [...]
vfr750 og
> et KN-filter.
> Skal jeg så få den dyset om eller er det kun nødvendigt hvis jeg

Højst sandsynligt, skal du dysse.
Det kommer lidt an på hvad der sidder i dine karburatorer i forvejen.
HVis det er standart dyserne kommer du ikke uden om en dysning.
Mvh
Rasmus ZX9R-C

http://www.kandu.dk/