BarcodeScanner uden stopkode.?
Fra : Per

Dato : 13-02-01 16:32

flg kode er fra : Tomas Christiansen

//*

Private Const NytFeltIndikator As Byte = 13
Private Const IngenBeepTak As Byte = 0

Private Sub TextBox_KeyPress(Index As Integer, KeyAscii As Integer)
If KeyAscii = NytFeltIndikator Then
If Index < TextBox.Count - 1 Then
KeyAscii = IngenBeepTak
TextBox(Index + 1).SetFocus
Else
'Vi er nået til den sidste tekstbox
End If
End If
End Sub

//*

Den blev skrevet under forudsætning at stopkoden var chr(13).
Nu viser det sig at min stregkodelæser slet ikke genererer stopkode. Den
er forbundet til mit keyboard.
Er der nogen som har et forslag til hvor jeg kommer videre.
Har 8 textboxe på en form som udfyldes via stregkodelæseren. Den skal
springe automatisk til næste felt. !

mvh pjl

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-02-01 18:17

"Per" <fam.pjlarsen@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> er forbundet til mit keyboard.
> Er der nogen som har et forslag til hvor jeg kommer videre.

AfterUpdate?

mvh/Peter Lykekgaard

Fra : Per

Dato : 13-02-01 20:46

Hej..

Jeg er ikke klar over hvad du mener.
Stregkodelæseren sender en textstreng til textboxen. Helt fint.
Men da den ikke har nogen stopkode, (jeg mente det var chr(13)) så har jeg
svært ved at
se hvordan jeg får den til at springe til næste felt. Læseren er af typen
"Quickscan" håndholdt.
Den er købt brugt i en rodebutik. Kender ikke meget til barkodeteknologien i
øvrigt.

mvh pjl

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 13-02-01 22:46

Per skrev:
> Nu viser det sig at min stregkodelæser slet ikke genererer stopkode.

Okay! Nu ved jeg ikke meget (læs: intet) om stregkodelæsere.

Men er det sådan at stregkoderne (som du bruger) altid har en bestemt
længde - dvs. at der altid sendes samme mængde tegn når en stregkode læses
alternativt at der altid sendes samme mængde tegn til SAMME tekstfelt?

Du kan nok gennemskue at det så vil være let at gøre noget i retning af:

If Len(TextBox.Index) = XXX Then
TextBox(Index + 1).SetFocus
Else

-------
Tomas

Fra : Per

Dato : 13-02-01 22:57

Tak for dit svar og interessen.
Jeg ved heller ikke selv meget om stregkodelæsere.
Textstrengen den skal overføre til textboxen er af forskellig længde.
Så du har ret i at hvis det var en parameter jeg kunne måle på, så ville det
være nemt.
Det eneste er vel at måle på en stopcharakte'r. Nyere stregkoder bruger
chr(13).

mvh per

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 13-02-01 23:41

Per skrev:
> Textstrengen den skal overføre til textboxen er af forskellig længde.

Dvs. at der i den første tekstboks ikke altid overføres samme mængde tegn
hver gang...

> Det eneste er vel at måle på en stopcharakte'r. Nyere stregkoder bruger
> chr(13).

Der er også en anden løsning: Tag tid hver gang et tegn modtages. Når der så
er gået X millisekunder, hvor intet er modtaget, må feltet betragtes som
afsluttet.
Det burde kunne implementeres ved hjælp af en timer, som disables og
derefter enables hver gang et tegn modtages. I timer-eventet skal timeren
disables og fokus skal blot flyttes til næste tekstbox. Timeren kan f.eks.
sættes til 200 millisekunder. Man er nok ikke i stand til at påbegynde
scanning af et nyt felt allerede efter 1/5 sekund (plus den tid det tager at
overføre koden til PC'en).

-------
Tomas

Fra : Per

Dato : 14-02-01 20:41

Jo tak, jeg havde tænkt på noget tilsvarende, men af en eller anden grund
syntes jeg det er en tumbet løsning. Det kan godt være at det ende op med det
alligevel, selvom
jeg har tænkt på at indføre en specialkarakter efter varenummret eks. en (*).
Denne kan strippes når data overføres til print eller i database. Jeg har
forøvrigt et mindre problem.
Er vant til at code i Clipper og måden til at finde og udskifte en karakter i VB
er, syntes jeg omstændelig.
Lad os sige at barcoden sender en textstreng der består af et antal +. Dem vil
jeg have udskiftet med -
i stedet for.
Hvordan ser koden ud for at checkke og konvertet et + til minus når textfeltet
får lostfocus. ?

mvh pjl

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-02-01 21:51

> Hvordan ser koden ud for at checkke og konvertet et + til minus når
textfeltet
> får lostfocus. ?

Kik på Replace

mvh/Peter Lykkegaard