Er der nogle trådløse kort til
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 05-07-02 07:17

Jeg har overvejet at erhverve et trådløst kort til vores Main Street,
men er nu blevet usikker på om det er hip som hap, hvilket fabrikat vi
køber ?!

Det skal kunne bruges både via Airport samt på trådløse PC anlæg (altså
stadigvæk baseret på 802 standarden). Jeg har netop sat et DLink system
op i går til brug på PC, og i den forbindelse blev jeg nysgerrig om jeg
også kunne have fået Main Street'en til at koble sig på uden problemer.

Er der noget for og imod eller noget jeg bare skal være opmærksom på ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Anders Krøyer

Dato : 05-07-02 11:13

> [...]
> op i går til brug på PC, og i den forbindelse blev jeg nysgerrig om jeg
> også kunne have fået Main Street'en til at koble sig på uden problemer.

Et apple airportkort virker fint på et DLink anlæg så længe standarden
er 802, jeg har også gode erfaringer med lucent (måske stavet forkert)
som er et indstikskort , det kører lige fint på mac og pc.

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-07-02 15:18

Anders Krøyer <bassballs@mac.com> wrote:

> Et apple airportkort virker fint på et DLink anlæg så længe standarden
> er 802, jeg har også gode erfaringer med lucent (måske stavet forkert)
> som er et indstikskort , det kører lige fint på mac og pc.

Mainstreet kan ikke bruge airport kort, da den ikke har den interne port
til at sætte kortet i.

Det der må være hovedspørgsmålet er om Mac OS understøtter kortet. Her
er Luncent nok det der kommer tættest på, da det vist er dem der har
leveret indmaden til Apples Airport kort og base. Der må være en del
info om det på nettet.

På flg. link kan du læse om div. korts evner mht. rækkevide. Det er ikke
specielt for Mac (faktisk er det nok et site beregnet for PC):

http://www.practicallynetworked.com/

Martin

Fra : Esben

Dato : 05-07-02 11:56

> [...]
> også kunne have fået Main Street'en til at koble sig på uden problemer.
>
> Er der noget for og imod eller noget jeg bare skal være opmærksom på ?

Har checket Dell 1150 kort som skulle kunne køre med Orinoco på
Wallstreet, men kunne ikke få det til at virke, så et Mac-kort skal det
nok være...

vh esben