Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
forskel på gf2mx og gf2ti ???
Fra : Tinus

Dato : 05-07-02 02:50

Kan nogen fortælle mig hvad forskellen er på gf2mx og gf2ti ????
Mit kort er et geforce 2 mx 400 (IBM) er det et okay kort ??? Jeg er nemlig
ikke den vilde spiller.
Hvordan slutter jeg egentlig min pc til mit tv ??? hvilket stik ??

Fra : Øistein wind

Dato : 05-07-02 09:36

Tinus wrote:
> Kan nogen fortælle mig hvad forskellen er på gf2mx og gf2ti ????
> Mit kort er et geforce 2 mx 400 (IBM) er det et okay kort ???

Forskellen er, at ram'ene på ti/pro/gts serien er hurtigere end mx. jeg
har selv et Ti-kort, og synes det kører udemærket...ike vildt hurtigt,
men heller ikke langsomt.

> Hvordan slutter jeg egentlig min pc til mit tv ??? hvilket stik ??

Hvis der er tv-out på dit kort, kan du fx bruge svhs udgangen, ellers så
brug avout,
og derefter en omformer til scart stik..

Håber det hjalp
Hilsen Øistein

Fra : Martin K

Dato : 05-07-02 09:41

Øistein wind wrote:

> Forskellen er, at ram'ene på ti/pro/gts serien er hurtigere end mx.
> jeg har selv et Ti-kort, og synes det kører udemærket...ike vildt
> hurtigt, men heller ikke langsomt.

Jeg har også et GF2TI, og jeg har ikke oplevet at det hakkede på min
XP1700+. Og har altid kunnet køre med alle detaljer, gode opløsninger og
mange farver. Bestemt et godt kort, der ikke koster det store...

Men skulle jeg have et nyt kort idag ville jeg vælge et GF3Ti200. Herligt
kort til ca. en tusse...

--
Martin K

Fra : Søren

Dato : 06-07-02 06:38

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message

> Jeg har også et GF2TI, og jeg har ikke oplevet at det hakkede på min
> XP1700+. Og har altid kunnet køre med alle detaljer, gode opløsninger og
> mange farver. Bestemt et godt kort, der ikke koster det store...

ER helt enig GF2TI er et godt kort, det er absolut hurtigere end mx400, men
for at få fuldt udnytte af det skal man som Martin have en rimelig hurtig
processor.

Søren.

Fra : Søren

Dato : 06-07-02 06:40

> [...]
men
> for at få fuldt udnytte af det skal man som Martin have en rimelig hurtig

Mener selfølgelig ikke at du nødvendigvis skal have 1700+ eller højere, det
kan køre fint med 1000 mhz

Søren.

Fra : Martin K

Dato : 06-07-02 10:42

Søren wrote:
> Mener selfølgelig ikke at du nødvendigvis skal have 1700+ eller
> højere, det kan køre fint med 1000 mhz

Nej da, det rigtige gfx-kort valg til min processor ville nok være et af
kortene i GeForce 4 Ti-serien, men er jeg sq for nærig! Jeg vil max
1000-1200 for et grafikkort, og der er GF4Ti-chippen slet ikke endnu. Derfor
synes jeg det optimale valg er et GF3Ti200...

--
Martin K