Hjælp Nyt Grafikkort m/tv-out
Fra : Martin Jensen

Dato : 04-07-02 23:11

Hej

Jeg står og skal købe nyt grafikkort med tv-out, men jeg er løbet ind i
nogle problemmer.....
Jeg vil have et kort hvor man kan se film både på monitoren og tvet.....
hvilken type kort kan gøre det?
Min prisklasse ligger i max 1500.-.

Mvh
Martin

Fra : N/A

Dato : 04-07-02 23:50

Fra : Martin Jensen

Dato : 04-07-02 23:50

Hej Igen

Mange tak for det hurtige svar.

Men mit problem er hvordan ved jeg at kortet kan køre på begge skærme
samtidig? (monitor + tv)
Jeg købte en geforce 2 Ti m/tv-out i sommers det kunne kun køre på tvet med
sort billede på monitoren.
Det ville være noget lort et købe et kort der ikke kan køre monitor og tv.
igen

Mvh
Martin

Fra : Mogens

Dato : 05-07-02 00:39

On Fri, 5 Jul 2002 00:50:07 +0200, "Martin Jensen" <fisdan@pc.dk>
wrote:

> [...]
>samtidig? (monitor + tv)
>Jeg købte en geforce 2 Ti m/tv-out i sommers det kunne kun køre på tvet med

Hej

Jeg har lige købt et ATI Radeon 7500 kort og det kan
sagtens køre film på TV'et og afvikle andre programmer
på monitoren samtidigt. Ja, jeg kan endda se to forskellige
film på hver sin skærm hvis det skal være, men det bliver
vist lidt forvirrende med lyden.
Det har også 2 monitor udgange hvis man har en ekstra
at sætte op ved siden af.

Et Radeon 7500 kort behøver desuden ikke koste mere
end 850,- hvilket var hvad jeg betalte hos Midtdata

Og så er det endda rigtigt godt til spil også

mvh Mogens

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 05-07-02 00:02

> Det her er vist det billigste:
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364848023

Nu ved jeg ikke om min go'e ven har været uheldig med at mandagskort eller
om Inno er et mærke man skal holde sig fra. Men fakta er at kortet (GF2MX)
performer rimeligt dårligt ift mit Asus V7100. Ca. ½ så mange point i
3DMark2001SE og generelt sløvere i spil osv.
Er der nogen der har bedre erfaringer?

Eller vil jeg anbefale dig et MSI eller Palit GF4 Ti4200. Det er begge kort
der rykker =)

/Thomas

Fra : Klitgaard

Dato : 05-07-02 10:01

"Thomas Worm Madsen" <ormen@ormens.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> performer rimeligt dårligt ift mit Asus V7100. Ca. ½ så mange point i
> 3DMark2001SE og generelt sløvere i spil osv.

GF2MX er jo også det GF2-kort der har den dårligste ydelse. Om det er
Innovision eller Palit er underordnet. Det er altså ikke pga. mærket at
GF2MX får dårlige benchmarks..

--
....Klitgaard

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 05-07-02 12:32

> GF2MX er jo også det GF2-kort der har den dårligste ydelse. Om det er
> Innovision eller Palit er underordnet. Det er altså ikke pga. mærket at
> GF2MX får dårlige benchmarks..

Enig.. men når mit GF2MX (Asus) scorer 2800 point og hans GF2MX (Inno)
scorer 1600 point, så må der da være noget galt..! Jeg spørger så om det er
kvaliteten af kortet der er så svingende eller om det er et mandagskort...

/THomas

Fra : Tinky Winky

Dato : 05-07-02 12:59

> [...]
er
> kvaliteten af kortet der er så svingende eller om det er et mandagskort...

Det er selvfølgelig testet på samme computer og styresystem, ikke? Samme
drivere fra Nvidia?

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 05-07-02 17:40

> Det er selvfølgelig testet på samme computer og styresystem, ikke? Samme
> drivere fra Nvidia?

Det er testet på den samme maskine. Jeg har brugt Nvidia's drivere
(v.29.60). Først kørte jeg med det ene kort, derefter tog jeg det ud, satte
det andet i og testede.. så jeg vil mene at den skulle være god nok =)

/Thomas