Hvordan finder man ud af om en by er en go~
Fra : Rasmus

Dato : 04-07-02 22:08

Vi er iøjeblikket i markedet for at købe en villa i det nordlige Århus. Men
hvordan pokker finde man ud af om f.eks. Lystrup eller Hinderup er bedst ?

nogle ideér ?

/rasmus

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-07-02 22:36

"Rasmus" <nospam@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:mO2V8.8346$r52.340307@news000.worldonline.dk...
> Vi er iøjeblikket i markedet for at købe en villa i det nordlige Århus. Men
> hvordan pokker finde man ud af om f.eks. Lystrup eller Hinderup er bedst ?

Det finder man ud af når man har boet der nogle år.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-07-02 22:40

On Thu, 4 Jul 2002 23:07:54 +0200, "Rasmus" <nospam@post.tele.dk> wrote:

>Vi er iøjeblikket i markedet for at købe en villa i det nordlige Århus. Men
>hvordan pokker finde man ud af om f.eks. Lystrup eller Hinderup er bedst ?
>
>nogle ideér ?

Start med at definere 'god'.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-02 06:39

Men

> Start med at definere 'god'.

Ja, også mit bud. Hvad er det I forlanger og forventer af jeres lokalområde?
Hvad er det I prioriterer højest? Og så undersøg hvilket af steder der
umiddelbart lever bedst op til dette.

Carina

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-07-02 07:25

On Thu, 4 Jul 2002 23:07:54 +0200, Rasmus wrote:

>Vi er iøjeblikket i markedet for at købe en villa i det nordlige Århus. Men
>hvordan pokker finde man ud af om f.eks. Lystrup eller Hinderup er bedst ?
>
>nogle ideér ?

Her i huset spøger vi med den kendte formulering fra boligannoncerne
"Centralt beliggende" - underforstået i forhold til børnehaver,
indkøbsmuligheder m.m.

Vi synes selv vores ejendom er meget centralt beliggende, nemlig helt
ude på Lars Tyndskids mark med langt til DagligBrugs, koncertsale og
andet gøgl, men kun 2-300 meter fra øde strand, skov, endeløse marker,
rådyr, fasaner og levende hegn, hvor man kan skære sig en ny vandrekæp
hver dag, hvis det skulle være.

Altså: start med at lave en prioritering. Hvad definerer I selv som
godt.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-07-02 08:38

> [...]
Men
> hvordan pokker finde man ud af om f.eks. Lystrup eller Hinderup er bedst ?

- Transport til arbjede
- Daginst.
- Indkøb
- Bil / bus ?
- etc.

Jeg bor i Hinnerup, og er meget glad for det, men kender også folk der bor i
Lystrup. De er også glade for det.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 05-07-02 12:54

Ved at kigge under politiets døgnrapporter, i en uges tid !!! Jeg tror nok
jeg ville vælge Hinnerup. Bor selv ved Hammel.

Thorleif.

Fra : SB

Dato : 05-07-02 23:14

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Ved at kigge under politiets døgnrapporter, i en uges tid !!! Jeg tror
nok
> jeg ville vælge Hinnerup. Bor selv ved Hammel.
>
> Thorleif.

Som Thorleif skriver, ville jeg nok vælge Hinnerup, ud fra den kriminelle
stattestik for de to byer.
I Lystrup bor mange "arbejdsløse" i.f.t. Hinnerup, og de keder sig åbenbart
ind imellem

Søren

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 05-07-02 18:05

> [...]
Men
> hvordan pokker finde man ud af om f.eks. Lystrup eller Hinderup er bedst ?

Rasmus, jeg stiller lige et par spørgsmål:

1. Hvor gammel er du?
2. Har du en tolerant kone?
3. Hvor mange børn har I?
4. Hvor gamle er de?
osv.

Hugo Børge vil højst have 100 m til McDonalds
Svend Bent vil have nattero, og bliver sur, hvis køleskabet larmer.
Karen Margrethe kan ikke leve uden en gågade, hvor hun kan vise sig frem.
Finn Viggo kan bare ikke eksistere uden kabelTV.
Sofie Katrine KAN altså ikke klare, at der er mere end 250 m til frisøren.
Kurt vil bo på Lars Tyndskids mark, .........- me too

--eller,-
er det måske postnummeret, der er afgørende....?

Venligst
Poul F. Andersen

PS: Kun til dig Rasmus:
Er der en have, hvor du skal slå græs hveranden dag?
Trænger huset til en såkaldt "Kærlig Hånd"?
Er det nogen trælse naboer, der absolut VIL drikke en enkelt pilsner
hver lørdag formiddag?
)

Fra : Rasmus

Dato : 06-07-02 11:24

Mange tak for de mange kommentare og meninger. Jeg tror umiddelbart at vi
hælder mest til Hinnerup - pga.de meget bedre indkøbsmuligheder, og de gode
muligheder for at få passet børn i alle aldre.

Men så er der jo problemet med huspriserne, det syntes at man kan spare
nogle procet ved at købe hus i Lystrup - men kan gør det hvis det er en skod
by at bo i.

Er der nogle oplagt byer vu helt har overset ?

Vores kriterier er:

- tæt på gode/varierede indkøbsmuligheder
- gode børnepasningsmuligheder
- god og ofte kollektiv trafik til århus

På forhånd tak

/rasmus

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 06-07-02 13:59

Ja, jeg mener i har overset Hammel, busser til Århus hver ½ time, og til
Silkeborg og Randers og Hadsten, Virklig et knudepunkt. Gode
indkøbsmuligheder (bedre end Hinnerup), fin børnepasning. Lidt billigere
huspriser end i Hinnerup.

Thorleif.

Fra : Marlene

Dato : 06-07-02 17:29

Rasmus <nospam@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:byzV8.6062$I52.177340@news010.worldonline.dk...
> Men så er der jo problemet med huspriserne, det syntes at man kan spare
> nogle procet ved at købe hus i Lystrup - men kan gør det hvis det er en
skod
> by at bo i.

Nu er der jo også dejlige steder _ved_ Lystrup (men nok ikke _i_ Lystrup),
men det kommer naturligvis også an på, hvilken type hus I foretrækker.
Hinnerup er, efter min mening, en kedelig by - og den ligger alt for langt
væk fra vandet. Men igen, det kommer jo an på, hvilke kriterier man
har.........

> Er der nogle oplagt byer vu helt har overset ?

Ja, Mårslet (hvor jeg selv bor - men desværre skal flytte fra!). Men her er
prisniveauet nok lidt højere........

Med venlig hilsen

Marlene.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-07-02 09:21

> [...]
gode
> muligheder for at få passet børn i alle aldre.

Der er ikke vuggestuer i Hinnerup kommune, kun dagplejere.
Der er SFO'ere og børnehave.

> Er der nogle oplagt byer vu helt har overset ?

Som "Gitte & Thorleif" skriver er der Hammel, der er også Hadsten, men så
kommer man lidt længere væk fra Århus.
Der er også Løgten / Skødstrup.

> Vores kriterier er:
>
> - tæt på gode/varierede indkøbsmuligheder
> - gode børnepasningsmuligheder
> - god og ofte kollektiv trafik til århus

Disse krav er opfyldt i Hinnerup (jeg bor der, så jeg taler af erfaring)

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Hanne Pedersen

Dato : 08-07-02 15:26

> [...]
skod
> by at bo i.
>
> Er der nogle oplagt byer vu helt har overset ?

Hvad med Trige ?? Det er midt mellem Lystrup & Hinnerup.
Jeg er selv flyttet hertil for lidt over 1 år siden, og vi er blevet taget
vældig godt imod. Så hvis du kan lide at bo i en by hvor alle kender alle,
er det absolut ikke af vejen.
Her er både en lokal brugs og en masse offentlige transportmidler til Århus.
Da jeg ikke har børn har jeg ingen anelse om, hvordan det ligger med
pasning, men jeg har da set et par børnehaver el. lign. i byen.
Desuden er huspriserne MEGET fornuftige i forhold til f.eks. Hinnerup.
Mvh.
Hanne Pedersen

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 09-07-02 08:55

> [...]

> - tæt på gode/varierede indkøbsmuligheder
> - gode børnepasningsmuligheder
> - god og ofte kollektiv trafik til århus

Må jeg i al ydmyghed anbefale Rønde og Rønde Kommune?

Her er dine krav også tilgodeset, foruden, at vi har noget af Danmarks
smukkeste natur, og der er heller ikke langt til børnevenlig strand.

De venligste hilsner
Lars Pedersen
Tåstrup, 8410 Rønde

Fra : Marlene

Dato : 10-07-02 08:01

Lars M. Pedersen <lars@tyf.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d2a959c$0$54727$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Rasmus" <nospam@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Må jeg i al ydmyghed anbefale Rønde og Rønde Kommune?

Der er priserne på husene steget voldsomt det sidste år, så det er faktisk
blevet dyrere at bo i Rønde end i Hinnerup eller Lystrup (prisen var vist
også det afgørende for Rasmus.......).

Mvh. Marlene.