Køreferie til NordItalien
Fra : Jacob Olsen

Dato : 04-07-02 21:40

Nu skal I høre.! Vi er 5 gutter der tager en bil og kører til en
campingplads til norditalien.!

Da vi ikke har prøvet det før, vil vi meget meget gerne høre om råd til hvad
vi skal forholde os til på vej derned.!

Er det noget med at man skal sørge for at købe noget klistermærke noget til
vejene i østrig for at må køre der og sådan nogle ting.!!

Fra : Kenneth T

Dato : 05-07-02 14:39

Hejsa

Hvis i skal køre motorvej i Østrig skal i have et klistermærker, der hedder
en "vignette" den giver ret til at køre motorvej i nogle dage, eks7.
...mener 3 dages vignette til bil ligger i ca 60dkkr, eller var det mon en
7dages?.
Vignetten kan købes på den sidste tankstation langs den tyske motorvej,
eller den første inde i Østrig, men så kører i jo allerede ulovligt.
Tro mig det er dyrt hvis i bliver snuppet på Østrigsk motorvej uden, på mc
forrige år måtte jeg slippe ca 600dkkr (og det er dyrer med bil)

Derudover koster bestemte vejstrækninger ekstre, eks ca 60dkkr for at krydse
brennerpasset.

På Italjenske mororveje får man en lap papir af en automat (som har en bom),
når man kører ind på motorvejen, denne aflevere man så når man forlader
motorvejen igen (til en dame i et lille glasbur), hvorefter man bliver
bonnet for det nødvendige.

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Swansie

Dato : 05-07-02 22:30

Hejsa

Prisen på ca. dkr. 60 for en vigette er for 10 dage, hvis du køber den
gennem FDM.

Over salzburg koster div. tunneler ca. 10 EUR og IT motorveje til venedig
ca. 8EUR

mvh
Lars

Fra : Bent

Dato : 06-07-02 12:25

> [...]
> Tro mig det er dyrt hvis i bliver snuppet på Østrigsk motorvej uden, på mc
> forrige år måtte jeg slippe ca 600dkkr (og det er dyrer med bil)
Hej
Køb vignetter hjemmefra ved FDM. Så slipper i for at stå i kø på den sidste
tankstation sammen med alle de andre der skal have købt en. FDM kan også
fortælle om andre steder der kræver klistermærker!
www.fdm.dk

Mvh.

Bent

Fra : Jacob Olsen

Dato : 06-07-02 14:19

Jeg kan ikke finde hvor på siden man kan købe disse billetter......

Fra : Bent

Dato : 06-07-02 18:57

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke finde hvor på siden man kan købe disse billetter......
Det må du undskylde, men du skal altså bevæge dig ned til en FDM-butik og
købe sagerne!

Hilsen

Bent

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-07-02 21:32

> "Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det må du undskylde, men du skal altså bevæge dig ned til en FDM-butik
> [...]

Ja, det er sq hårde tider for et moderne menneske! )

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Birthe og Bent

Dato : 07-07-02 13:34