_for_ god lydisolering?
Fra : Johan Myhre Andersen

Dato : 13-02-01 16:06

Jean Seeberg wrote:

> ULEMPE, ved knirk: Du kan ikke komme listende i seng, uden konen opdager
> det, når du har siddet for længe ved PCéren om natten.
>
> FORDELE, ved knirk: Du kan høre når din datter kommer hjem fra festen, eller
> hvornår kæresten tager hjem.

:)
Et spionspejl i entreen med kamera bagved var måske en løsning? Det er
jo meget oppe i tiden :)

I etage-ejendomme kan man vel næppe få for god lydisolering, men jeg har
spekuleret på om nogen har oplevet et hus, hvor der var lydisoleret for
meget. Det kunne f.eks. være at man lidt mistede følingen med, hvad der
skete i huset, eller at man i stuen/havestuen følte sig isoleret fra
fuglene i haven pga. for god lydisolering.

Er der nogen med erfaring i den retning?

Det modsatte findes der jo mange eksempler på. Og det _er_ jo rart at
kunne varme noget i mikro-oven midt om natten uden at vække nogen,
spille højt mens andre læser lektier, etc. Men kan det blive for meget
med den lydisolering? eller er det blot et spørgsmål om at lade døre stå
på klem?

Mvh
Johan