Hvor blev disken af...?
Fra : Niels Christophersen

Dato : 04-07-02 20:31

Jeg har en kammerat, der lige har installeret OS X på sin blå iBook. Når
vi kobler sådan en USB-kortlæser til dyret, dukker den ikke op som en
disk på skrivebordet ligesom under system 9. Photoshop kan godt finde
indefra Photoshop, men som sagt ikke se den og smide den i
skraldespanden som vi plejer i system 9. Har vi gjort noget forkert?
Skulle system ikke genkende den som en slags mass storage dims?

MVH

Niels

Fra : N/A

Dato : 04-07-02 21:36

Fra : N/A

Dato : 04-07-02 21:36

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-07-02 21:36

In article <3D24A7BE.C65A9F48@os.dk>,
Niels Christophersen <nchrist@os.dk> wrote:

> Tak for det Morten!

Løste det dit problem?

> Jeg var ikke klar over at et v-card kunne bringe mennesker sådan i
> affekt....

Kan også fremkalde de små prikker, men det kan jeg seat du også har
gennemskuet

> Men det må du da meget undskylde, det er mit første forsøg
> her i gruppen

alt forladt.

Fra : Niels Christophersen

Dato : 05-07-02 00:26

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Løste det dit problem?

> Kan også fremkalde de små prikker, men det kan jeg seat du også har
> gennemskuet

> alt forladt.
>
> --
> Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>
>
> Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
> kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Hej Morten!

Jeg har ikke haft kontakt med min kammerat, der bruger sine Mac'er i
forbindelse med sit arbejde som reklamefotograf, men jeg har mailet
loesningen til ham, så jeg faar det først at vide engang i morgen. Han
er reklamefotograf, og er ved at oeve sig i OS X, - jeg har ikke selv
leget med OS X, da min kraftigste maskine er en dual USB iBook, og jeg
har paa fornemmelsen, at den ikke egner sig saa godt til OS X, men det
er maaske ikke rigtigt. Jeg har brugt Mac siden 1993, og foeler mig mest
hjemme i det »gamle system«. Jeg skal nok give lyd hvis det ikke
fungerer. Min anden mac i brug er en beige G3/233, og den kan vist slet
ikke klare OS X, men jeg ma vel til det på et eller andet tidspunkt...

MVH

Niels

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-07-02 01:11

On Fri, 05 Jul 2002 01:25:55 +0200, Niels Christophersen <nchrist@os.dk> wrote:

> This is a multi-part message in MIME format.
> --------------4385BF54D649299732E28D75

[klip]

> --------------4385BF54D649299732E28D75
>
> begin:vcard
> n:Christophersen;Niels
> tel;home:75 94 10 70
> tel;work:76 20 11 00
> x-mozilla-html:FALSE
> adr:;;;;;;
> version:2.1
> email;internet:nchrist@os.dk
> x-mozilla-cpt:;3
> fn:Niels Christophersen
> end:vcard
>
> --------------4385BF54D649299732E28D75--

Det er altså alt det her citerede som du skal slå fra!

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Niels Christophersen

Dato : 05-07-02 22:02

> [...]

> Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
> or two in a month, what's the point of living?

OK Morten, jeg lærer hele tiden, men dit råd m.h.t. finder indstillinger fungerede ikke, der var
allerede sat et flueben...

Der er tale om sådan en SanDisk læser og et 256 Mb CompactFlash kort. Det har normalt et NIKON D1X
ikon, når det har været brugt i kameraet, og det fungerer upåklageligt i system 9. Måske skal der
alligevel en driver til sådan en San Disk USB læsertingest?

PS Du skulle vel ikke tilfældigvis vide om der en speciel konference, der omhandler sådanne
Macspecifikke fotografiske problemer?

Jeg kan nok ikke læse og svare før om 14 dage, da jeg tager en tur til de svenske skove, men jeg
regner med at vende tilbage....

MVH

Niels

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-07-02 23:07

Niels Christophersen <nchrist@os.dk> wrote:

> OK Morten, jeg lærer hele tiden, men dit råd m.h.t. finder indstillinger
> fungerede ikke, der var allerede sat et flueben...

Nu skriver du ikke hvad denne SanDisk læser hedder, men på på
<http://www.sandisk.com/tech/05a.asp> kan man om "SDDR-05a ImageMate"
læse:

------

Macintosh driver installation note - OS 9 1.
Drag Removable Disk Volume to TRASH before removal or use Mac OS eject
command

Macintosh - OSX, OS 10.1 1.
May work on OSX if the reader is plugged into the computer with the card
already inserted 2. Otherwise the reader not supported on any version of
OSX; may work when booted into classic version 9.1

-----

Dvs. produktet fungerer under OS 9, men ikke stabilt under OS X.

Men som sagt så er det måske slet ikke den model læser der er tale om!?

--
Mvh Martin

Fra : Christian Bech

Dato : 05-07-02 08:25

<nchrist@os.dk> wrote:

> [...]
>fungerer. Min anden mac i brug er en beige G3/233, og den kan vist slet
>ikke klare OS X, men jeg ma vel til det på et eller andet tidspunkt...

Jeg kører selv OS X på en beige G3/266 og det kører - ikke vanvittigt
hurtigt, men nok til at den er yderst velfungerende til mit behov, men
jeg vil ikke anbefale at installere det på en tilsvarende maskine,
medmindre det er fordi man har lyst til at lege med det.

--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-07-02 08:35

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> [...]
> jeg vil ikke anbefale at installere det på en tilsvarende maskine,
> medmindre det er fordi man har lyst til at lege med det.

Hvor er flaskehalsen? Disk eller RAM?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 05-07-02 15:38

On 05 Jul 2002 09:35:17 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com>
wrote:

>Hvor er flaskehalsen? Disk eller RAM?

RAM er en store del af det, men jeg har en fornemmelse af, at
processoren koger indimellem.
--
Christian