> Hvad med trafiksikkerhed vs. dykkersikkerhed. Dem som snakker så meget om
> øget sikkerhed inden for dykning overskrider selvfølgelig aldrig
hastigheden
> på vejene og ønsker at max. hastighedsgrænserne var lavere.
Hvad har hastigheden med sikkerheden at gøre? Dør man automatisk fordi man
køre 100 hvor man må køre 50? eller omsat til dykning: omkommer man
automatisk hvis man dykker til 100 meter hvor alle anbefaler at man kun
dykker til max. 50 meter?
Som med alt andet her i livet er det ikke så meget det man gør, men MÅDEN
man gør det på!
Hvis man abolut SKAL køre 100 km/t, så sørg for at gøre det i en bil der er
velegnet til formålet, efterset, sørg for selv at være ordentlig
uddannet/trænet og regn med at alle andre er upålidlige - hvilket ofte ikke
er helt ved siden af...
Det samme med dykning: anvend udstyr der er velegnet til formålet, anvend
det korrekt, sørg for en ordentlig uddannelse og antag at din makker er
upålidlig - hvilket heller ikke altid er helt fejl...
Så skal det nok gå.
> De kører vel også rundt i en bil som har fået 5 stjerner i Euro NCAP
> crashtest, Mercedes C-klasse eller Renault Laguna.
> Forhåbentlig ikke en 10 år gammel rustbunke.
Du har helt ret: jeg køre i en Renault - hvor vidste du det fra...?
>
> Er det værre at komme galt af sted under et dyk end i trafikken ?
Næh - det er da lige tåbeligt...?! Men hvorfor er det nu lige at man SKAL
komme galt afsted enten det ene eller det andet sted? Hvorfor kan man ikke
bare uddanne sig ordentligt og anvende det rigtige værktøj (korrekt) og så
bruge indersiden af hovedet en gang imellem?
Bare en tanke...
Didrik
The JEDI master