Beep beep
Fra : Harald

Dato : 04-07-02 15:24

Hej

Hvordan får man lyd (et beep) ud af PC´ens interne højttalere, dvs. ikke via
lydkortet?

Mvh
HK

Fra : Juno

Dato : 04-07-02 17:02

> Hvordan får man lyd (et beep) ud af PC´ens interne højttalere, dvs.
ikke via
> lydkortet?

Ifølge win32.hlp:
BOOL MessageBeep( UINT uType // sound type);
uType = 0xFFFFFFFF Standard beep using the computer speaker

Så:
MessageBeep( $FFFFFFFF);
skulle producere et Beep,
men der kommer kun et lille "klik.wav" ud af min PC...

--
*/*
jUno

Fra : Harald

Dato : 04-07-02 18:50

"Juno" <bauer.juno@dinbhget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> MessageBeep( $FFFFFFFF);
> skulle producere et Beep,
> men der kommer kun et lille "klik.wav" ud af min PC...

Og ifølge Delphi Help:
The MessageBeep function plays a waveform sound. The waveform sound for each
sound type is identified by an entry in the [sounds] section of the
registry.
Value Sound
0xFFFFFFFF Standard beep using the computer speaker
MB_ICONASTERISK SystemAsterisk
MB_ICONEXCLAMATION SystemExclamation
MB_ICONHAND SystemHand
MB_ICONQUESTION SystemQuestion
MB_OK SystemDefault

Så den kan desværre ikke bruges.

Mvh
HK

Fra : Juno

Dato : 04-07-02 19:23

"Harald" skrev i meddelelse
> "Juno" skrev i meddelelse
<snip>
> Og ifølge Delphi Help:
<snip>
> Value Sound
> 0xFFFFFFFF Standard beep using the computer speaker

Jamen, så står der jo det samme

Hvilket system skal du bruge det på ?
API funktionen BEEP skulle kunne producere et, øhm bip, men kun på
NT-baserede os.
Dvs minus 95/98.

--
*/*
jUno

Fra : Harald

Dato : 04-07-02 19:38

"Juno" <bauer.juno@dinbhget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hæ, jeg læste kun til MessageBeep i din tekst og så slog jeg lige den op
Delphi help og prøvede den af, og så glemte jeg faktisk at læse resten af
hvad du skrev

Men det jeg hæftede mig ved var "The MessageBeep function plays a waveform
sound", og jeg mener da ikke at den lille kabinet højttalere kan frembringe
noget den minder ret meget om waveform sound. Men hvorfor de så skriver
"Standard beep using the computer speaker" ved jeg ikke.

> Hvilket system skal du bruge det på ?
> API funktionen BEEP skulle kunne producere et, øhm bip, men kun på
> NT-baserede os.
> Dvs minus 95/98.

Jeg bruger Windows 2000. I delphi help skriver de "Beep calls the Windows
API MessageBeep." så det, jeg har testet den og det virker ikke, dvs. der
kommer et beep men der er igennem lydkortet.

Mvh
HK

Fra : Juno

Dato : 04-07-02 20:33

"Harald" og "Juno" skrev en masse indlæg...

> Jeg bruger Windows 2000. I delphi help skriver de "Beep calls the
> Windows API MessageBeep." så det, jeg har testet den og det virker
> ikke, dvs. der kommer et beep men der er igennem lydkortet.

Mjah, forvirringen er total
Delphi har en Beep, men nu skrev jeg jo WinApi'ens Beep...

Følgende virker på 2000, men ikke på 98/95: (ER testet)

begin
Windows.Beep( 800, 2000);
end;

800=frekvens
2000=millisekunder

--
*/*
jUno

Fra : N/A

Dato : 04-07-02 21:16

Fra : N/A

Dato : 04-07-02 21:16

Fra : Juno

Dato : 04-07-02 21:16

> og så i din Beep-sløjfe lave noget á la
> windows.beep(800,500);
Du kan også bruge
Windows.Beep(Random(800)+200, Random( 500)+500);

Bare sår'n for afvekslingens skyld, hvis den skal stå og bippe i længere
tid.

--
*/*
jUno

Fra : Harald

Dato : 04-07-02 22:03

> Du kan vel lave en global Boolean á la
> var GoBeep: Boolean;
>
> og så i din Beep-sløjfe lave noget á la
> windows.beep(800,500);
> application.processmessages;
> if GoBeep = False then Exit;
>
> og så i din onKeyDn eller lignende
> GoBeep := False;
>
> og når du begynder at bippe lige sætte GoBeep til True.

Jow, men så vil programmet jo være rimeligt sløvt hvis det holder en ½
sekunds pause for hver omgang, og når der så samtidig skal foretages en
masse andet i programmet såsom at sende/modtage data på den serielle port og
sende/modtage data fra klienter via TServerSocket. Men det må komme an på en
prøve, hvis det ikke funker så laver jeg en beep tråd.

Mvh
HK

Fra : Yngve Damgaard

Dato : 05-07-02 08:10

"Harald" <swobu@kroning.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvordan får man lyd (et beep) ud af PC´ens interne højttalere, dvs. ikke
> [...]

Hej HK
Nedenstående kode er ok i win98 prøv det
Yngve

procedure Sound(Hz: Word);
var
faktor: Word;