Dyser og for fed blandning
Fra : Jon Larsen

Dato : 04-07-02 11:12

Hejsa i NG'en

Modellen ( GSX-R 250 ) køre med lidt for fed blandning, og jeg løste delvis
problemet med et par varmere tændrør. Hvad kan så bedst betale sig nu..
Varmere rør eller et par dyser der er et nummer eller 2 mindre ???
Dyserne er naturligvis det billigste, og er nok den vej jeg vil gå, men
ville lige høre om der vaqr et par kloge hoveder der havde et alternativ.
Ellers sker der jo ikke det store ved at den køre med lidt for fed
blandning, ud over dårlig bensinøkonomi og den kan sode lidt til i
udstødningsportene..

Men ud over det køre den ellers godt.. jeg har nu igen gearet den tilbage
til originaltandhjul bagpå ( 47 tænder, mod 45 tænder før ), og så kom der
liiige lidt skub i sagerne, og for-bremsen, som jeg har haft adskilt virker
også betydligt bedre nu, men kunne blive bedre hvis den tog lidt før.

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Lars Molnit

Dato : 04-07-02 11:22

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> problemet med et par varmere tændrør. Hvad kan så bedst betale sig nu..
> Varmere rør eller et par dyser der er et nummer eller 2 mindre ???

Varmere rør er nu det letteste, men også det farligste... små flotte
huller i toppen af stemplerne osv.. :)

Jeg ville gå tilbage til standard tændrør, og så dyse til i stedet...
samt husk lige at lave tændrørs test ved tomgang, max gas, og mellem.... så
du kan vudere om det er hoved dyse, tomgangs dyse, eller nål der er den
største synder... og få så stillet alle 3 ting.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi nu med monteret Sports Tun potte, så der skal dyses til
:)

Fra : Jon Larsen

Dato : 04-07-02 12:33

> [...]

> du kan vudere om det er hoved dyse, tomgangs dyse, eller nål der er den
> største synder... og få så stillet alle 3 ting.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Det er faktisk standard tændrør jeg køre med nu. ( NGK(R) CR7HSA )
Jeg har limet nålene fast med sikaflex,da jeg en gang for meget har måttet
skifte de der plastic/nylon dimser der holder det hele på plads pga slid,
hvilket resultere i at nålen i den ene side af dobbelt"krateratoren" falder
helt ned i bunde og ikke bliver hevet med op igen. Ingen har nogensinde hørt
eller set at dette skulle være et problem.. og i hvert fald ikke så tit som
jeg har oplevet det.. kunne max. køre 1 måned eller 2 efter skift hvor
problemet vendte tilbage.

Jeg skal i øvrigt lige huske at nævne at ligegyldigt hvor varmt eller koldt
det er så skal jeg bruge choker når jeg starter den efter en nats stilstand.
efter første start er det ikke længere nødvendigt med choker. Jeg vil lige
kigge choker dyser osv, efter når/hvis jeg alligevel skal skille karbs'ne
ad.

Den står fint i tomgang, så det må være enten nålen eller hoveddysen der gør
det. Når jeg køre med jævn fart uden hverken at give gas eller gasse ned, så
"prutter" eller "bobler" den ( blblblblblblblb ) og når jeg har haft den
revset helt ud og motorbremser, så skyder den. Det er svært sådan lige at
forklare med ord.. det skal næsten høres....

MVH.
Jon Larsen