GeForce 4 Ti 4200 - hvilket??
Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 04-07-02 10:28

Hey!

Jeg har besluttet mig for, at ville opgradere mit system... Første
opgradering skal være en prisbillig investering, da jeg senere - når NV30 og
R300 samt ClawHammer udkommer - vil lave en større udskiftning af mit
system! Min første indskydelse er, hvilket graffikkort jeg skal vælge? Har
set en masse tests, og Ti 4200 kortene klarer sig jo fint! Det ligger fast,
at det er et Ti 4200 kort som jeg skal have fat i, men hvilken fabrikat er
jeg ikke sikker på - er der så meget forskel på mærket?? Har set tests af Ti
4200, som clocket, kan yde ligeså meget som Ti 4600!! Følgende minimumskrav
SKAL opfyldes:
GeForce 4 Ti 4200 - 128 MB RAM - kan clockes til Ti 4200 @ Ti 4600
hastighed(!) - samt at det skal være billigt, maks 2.000 kr
Har set på et Palit Daytona Ti 4200 med 128 MB RAM, til kun 1.400 kr! Og et
Point of View til 1.600 kr. Det er jo nogle meget billge graffikkort, men
ydelsen samt kvaliteten, skal der ikke gå for meget på kompromis med. Hvad
skal jeg vælge? Hvad siger Jeres erfaringer? Begrund Jeres svar!

Med venlig hilsen

Kewin

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-07-02 10:37

Kenneth Pedersen <nemesis@tdcadsl.dk> skrev bl.a.:

[snip]
> [...]
> Ti 4200, som clocket, kan yde ligeså meget som Ti 4600!! Følgende
> minimumskrav SKAL opfyldes: GeForce 4 Ti 4200 - 128 MB RAM - kan

Der er vist noget med at modellerne med 128MB RAM, oftest bruger en type
RAM, der er langsommere end dem med 64MB. Jeg vil gætte på at 64MB
modellerne kan OC'es mere end 128'erene, men kik grundigt på
specifikationerne før du køber.

--
Lars

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 04-07-02 10:41

> [...]
> RAM, der er langsommere end dem med 64MB. Jeg vil gætte på at 64MB
> modellerne kan OC'es mere end 128'erene, men kik grundigt på

Jeg har hørt at rammene på Palit's 128 mb model skulle være lige så hurtige
som 64 mb modellen.
Men hvorfor _skal_ det være med 128 mb??

/Thomas

Fra : Kewin Pedersen

Dato : 04-07-02 11:31

Ups... Så fik jeg også rettet kontoen!

Ved godt, at rammene på 64 MB kortene er hurtigere end dem på 128 MB - da de
kører 250/500, 64 MB, og 222/444, 128 MB... Men så har de til engæld dobbelt
så meget RAM! De ekstra RAM, kan bruges i fremtidige applikationer - se
f.eks. Codecreatures benchmark'en, 128 MB er væsentligt hurtigere her - pga.
brugen af større textures! 128 MB er ved at blive standard, og snart er det
også ved at blive forældet. Matrox har jo annoceret, at deres Parhelia-512
kort, skal udkomme i en revideret udgave, som skal indeholde 256 MB RAM!!
Fremtidige spil, primært formål for mig, skal nok kunne gøre brug af den
ekstra RAM mængde, som kortet indeholder. Lyder interessant, at Palit skulle
have samme RAM type på deres 64 MB og 128 MB kort! Ved at der bruges Hynix
3.6ns RAM på 64 MB kortene, mens Samsung 4ns bruges til 128 MB versionen.
Tjeck evt. anandtech.com for artiklen ang. Ti 4200. De siger også, at 128 MB
generelt ville være et smartere valg, da det tillader brugen af større
textures. Kunne lige forestille mig, at Palits 128 MB version ville
indeholde Hynix 3.6ns RAM - det ville være nice! Har ikke selv været inde på
deres hjemmeside, for at se specifikationerne på deres Ti 4200 kort, ang.
RAM typen. Men jeg har også læst, at den medfølgende køler, ikke skulle være
så go' igen, men at TT har lavet en meget go køler, til GeForce4 kortene...

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 04-07-02 11:54

<SNIP>

Hvad jeg kan se ud af dette:
http://www.palit.com.tw/over01_ge42000.htm

Så er begge kort _ikke_ udstyret med den samme ram =(
Så det må ha' været en and

/Thomas

Fra : Tinky Winky

Dato : 04-07-02 12:13

> [...]
> RAM, der er langsommere end dem med 64MB. Jeg vil gætte på at 64MB
> modellerne kan OC'es mere end 128'erene, men kik grundigt på

En ting er hvilke RAM typer de bruger. End anden er hvad de har clocket
RAM'en til. Nvidia referancen siger at svjh. 64MB skal køre 250Mhz og 128,
222MHz.

På digitlife, er en review af forsk. Ti4200. Se hardinfo.dk, de har et link.

Fra : Kewin Pedersen

Dato : 04-07-02 13:15

Udover alt snakken om RAM type og hastighed, hvordan virker kortet så? Kører
det som det skal, hvad med blæseren - larmer den så meget som det siges??
Her tænker jeg på Palits Daytona... Hvor meget kan det OC's til - Ti 4600
hastighed?

Kewin

Fra : Trickysparrow

Dato : 04-07-02 14:41

"Kewin Pedersen" <kewin@tdcadsl.dk> wrote in message news:3d243c41$0$13937$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Udover alt snakken om RAM type og hastighed, hvordan virker kortet så? Kører
> det som det skal,

Mit køre perfekt, jeg er godt tilfreds.

> hvad med blæseren - larmer den så meget som det siges??
> Her tænker jeg på Palits Daytona...

Larmer ?? hvor har du hørt at Daytona ti4200 blæser larmer.
Min larmer ikke. Det er MSI der larmer.

Hvor meget kan det OC's til - Ti 4600 hastighed?

Så skal du nok ha et TI4400 jeg tror ikke der er ret mange TI4200 128 MB
der kan clockes til TI4600, så skal du nok over 2000 kr, du kan jo ikke få alting for ingenting vel.

Martin.

Daytona TI4200 300/530.

Fra : Thf

Dato : 04-07-02 16:02

>Mit køre perfekt, jeg er godt tilfreds.
Også her....
I med den, ind med driveren, og det kørte med det samme. (Win2000pro)

>Larmer ?? hvor har du hørt at Daytona ti4200 blæser larmer.
>Min larmer ikke. Det er MSI der larmer.
Min larmer mindre end det gamle Asus-GF2 jeg havde.

>Hvor meget kan det OC's til - Ti 4600 hastighed?
Har ikke prøvet.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S