Kørekort i usa
Fra : izeqb

Dato : 04-07-02 00:08

Hejsa...
Har lige et spørgsmål.

Hvis jeg (som ikke har kørekort) tager til USA og tager et kørekort,
kommer tilbage til DK, kan jeg så bruge det Kørekort fra USA.

Det skal vel lige laves om, og koster det noget, og skal man op til
køreprøve i DK?

MVH
Hjalte

Fra : Jens A.

Dato : 04-07-02 00:19

"izeqb" <isak@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer tilbage til DK, kan jeg så bruge det Kørekort fra USA.
> Det skal vel lige laves om, og koster det noget, og skal man op til

Det har været oppe og vende i dk.fritid.bil
Du skal ha´været i USA i min. 3måneder, og det er ikke alle stater som man
bare godtager i DK.
Det koster, vist nok 150,- eller hvad et
kørekort+sagsbehandlingsomkostninger nu render op i
Mere erindrer jeg ikke... men det er det jeg mener man fandt frem til. Tjek
evt. selv gruppen.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-07-02 01:40

In article <ldv6iu0s5c77801knqg3rmmb5lr7i5s6vs@4ax.com>,
izeqb <isak@city.dk> wrote:

> [...]
> kommer tilbage til DK, kan jeg så bruge det Kørekort fra USA.
>
> Det skal vel lige laves om, og koster det noget, og skal man op til

Jeg ved ikkke med USA, men jeg ved at andre lande skal man have været i
6 mdr, og have haft kørekort i 6 mdr for at få det overført. Altså
typisk for en udlandsdansker der kommer hjem.

Fra : Den hjælpsomme

Dato : 04-07-02 06:03

"izeqb" <isak@city.dk> wrote in message
> [...]
> kommer tilbage til DK, kan jeg så bruge det Kørekort fra USA.
>
> Det skal vel lige laves om, og koster det noget, og skal man op til

Ja, du må godt tage til USA og få dig et billigt kørerkort. Og ja du må
gerne bruge det i danmark.... Når du bliver 18 år.
Loven siger at man skal have et kørekort og være 18 år. Og ikke at man skal
have et kørekort og det kan man få når man er 18 år.

Så ligegyldigt hvad, så kommer du ikke til at kører lovligt i danmark før du
bliver 18. Basta.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 04-07-02 09:39

Hejsa,

> [...]
> skal have et kørekort og det kan man få når man er 18 år.
> Så ligegyldigt hvad, så kommer du ikke til at kører lovligt i danmark

Hvor skriver Bjalte egentlig noget om sin alder?

** Lars

Fra : Henning

Dato : 04-07-02 09:44

>Ja, du må godt tage til USA og få dig et billigt kørerkort. Og ja du må
>gerne bruge det i danmark.... Når du bliver 18 år.

Nope - du skal som dansker have et _dansk_ kørekort. Kommer du med et
kort fra USA skal det konverteres, svjv. via teori- og køreprøve.

Fra : Sander

Dato : 04-07-02 10:12

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Nope - du skal som dansker have et _dansk_ kørekort. Kommer du med et
> kort fra USA skal det konverteres, svjv. via teori- og køreprøve.

Snakkede sidste år med en politimand, om, at tage kørekort i Australien. Man
skal betale de 250 kr.(mener at det var det beløb ), det koster, at få det
konverted, til et dansk kørekort. Man skal ikke til yderligere teori-eller
køreprøve i DK. Selvfølgelig er der nok andre regler, hvis man er under 18,
og har et kørekort fra USA.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-07-02 14:53

On Thu, 4 Jul 2002 11:11:39 +0200, "Sander" <Sander@tjekmig.dk> wrote:

>Man skal ikke til yderligere teori-eller
>køreprøve i DK

Er det ikke afhænigt af hvor man har sit kørekort fra, er der ikke
noget om at hvis der er for store forskælle på færselsreglerne, så
skal man til danske prøver?

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Sander

Dato : 07-07-02 16:03

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke afhænigt af hvor man har sit kørekort fra, er der ikke
> noget om at hvis der er for store forskælle på færselsreglerne, så
> skal man til danske prøver?

Hvis man tager kørekort i Australien, skal man bare have det konverted. Det
er til trods for, at de har venstrekørsel. Ved ikke så meget, om andre
lande.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : izeqb

Dato : 04-07-02 11:20

On Thu, 4 Jul 2002 07:03:27 +0200, "Den hjælpsomme"
<denhjælpsomme@nospamforfanden.dk> wrote:

>Så ligegyldigt hvad, så kommer du ikke til at kører lovligt i danmark før du
>bliver 18. Basta.

Jeg er 21 år gammel

// Hjalte

Fra : Herold³

Dato : 04-07-02 09:47

> [...]
> kommer tilbage til DK, kan jeg så bruge det Kørekort fra USA.
>
> Det skal vel lige laves om, og koster det noget, og skal man op til

Jeg har hørt at efter den 11. september, er det blevet meget sværere for
udenlandske statsborgere at tage kørekort i USA.

Fra : Jens A.

Dato : 04-07-02 13:31

"Herold³" <jacob@spammerswillbeshotboomtown.net> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt at efter den 11. september, er det blevet meget sværere for
> udenlandske statsborgere at tage kørekort i USA.

....var det flyvlicens / "fly-kørekort" så kunne jeg forstå det, men kørekort
til bil.... argh, det kan vel for fa´en ik passe.... eller hur?

Fra : Morten

Dato : 04-07-02 10:09

> Hvis jeg (som ikke har kørekort) tager til USA og tager et kørekort,
> kommer tilbage til DK, kan jeg så bruge det Kørekort fra USA.

Du kan læse et journalistindlæg her:
http://www.chilinet.dk/content/article.asp?articleId=2212

Artiklen er dog 2 år gammel.
I øvrigt er ombytningsreglerne en anelse komplicerede, så jeg vil klart råde
dig til at kontakte dit lokale motorkontor. Blandt andet er der vist noget med,
at USA-kortet skal være erhvervet under omtrent samme betingelser, man
opnår kørekort under i Danmark. Hvordan man fx sikrer sig bevis for det, vil
de kunne hjælpe dig med.
Og jo, der kan være mange penge at spare ved at tage kørekort i udlandet, men
lad nu være med at vælge en discountudgave, både for din egen, dine med-
passagerers og ikke mindst dine medtrafikanters skyld

God tur,
mvh.
Morten

Fra : Lars Knudsen

Dato : 04-07-02 13:09

Hejsa,

"Morten" <morten789@hotmail.com> wrote in news:ag13a8$opu$1@sunsite.dk:

> Og jo, der kan være mange penge at spare ved at tage kørekort i
> udlandet, men lad nu være med at vælge en discountudgave, både for din
> egen, dine med- passagerers og ikke mindst dine medtrafikanters skyld

Jo-tak.. Og mange penge - tjoeh - hvis man ser på hvad det samlet set koster
at købe bil, forsikre den, køre i den, osv så er udgiften til selve
kørekortet vel trods alt til at overse.

** Lars

Fra : N/A

Dato : 04-07-02 15:06

Fra : Lars Knudsen

Dato : 04-07-02 15:06

Hey Morten,

> Men nu var det jo blot pappet, tråden omhandler, ikk' - og den udgift
> ligger her og nu

Jow.. Du har ret Det slog mig bare - har lige siddet og lavet budget
nemlig...

** Lars

Fra : Morten

Dato : 04-07-02 15:55

> Jow.. Du har ret Det slog mig bare - har lige siddet og lavet budget
> nemlig...

Uha uha - lad endelig være med det. Pludselig opdager man, hvor meget
man egentlig kan køre i taxa for de samme penge

Mvh.
Morten

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-07-02 22:23

> Uha uha - lad endelig være med det. Pludselig opdager man, hvor
> meget man egentlig kan køre i taxa for de samme penge

Ikke ret meget set i forhold til at kortet holder til du er 70 hvis
du ikke dummer dig ;) (for os der tog det som 18 årige er det 50 år!)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Morten

Dato : 04-07-02 23:21

> Ikke ret meget set i forhold til at kortet holder til du er 70 hvis
> du ikke dummer dig ;) (for os der tog det som 18 årige er det 50 år!)

Det var nu disse udgifter jeg tænkte på, og som jeg tror, Lars lagde
budget over:

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-07-02 00:47

> Det var nu disse udgifter jeg tænkte på, og som jeg tror, Lars
> lagde budget over:

min fejl...

Fra : Jens Juul

Dato : 04-07-02 13:47

Hej

Jeg fik mit kørekort i USA for 13 år siden og fik det ombyttet da jeg kom
hjem efter halvandet år. Jeg skulle ikke op til køreprøve eller andet -
men tilgengæld betale nogle hundrede kroner i gebyr samt dokumentere at
jeg vitterligt havde været der (og haft kørekortet) i halvandet år.

Jeg tog kørekortet i Florida i min egen bil - og det var så simpelt at det
burde være forbudt. Det hele foregik på under en time. Jeg udfyldte en
skriftlig teoriprøve med 20 multichoice regelspørgsmål og 20 multichoice
skiltespørgsmål og jeg måtte have 5 fejl i hver. Herefter tog vi min bil
og kørte rundt om husblokken hvor jeg demostrerede at jeg kunne bringe
bilen til stop i et kryds, blinke til den rigtige side og lave en baglæns
parkering. Herefter gik jeg med den rare mand ind på motorkontoret,
betalte 16 dollar og fik mit kørekort med ud.

Om det stadig er så nemt ved jeg ikke .......

God tur.

Mvh Jens

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-07-02 15:54

"Jens Juul" <x-mas@net.dialog.dk> wrote in

> [...]
> parkering. Herefter gik jeg med den rare mand ind på
> motorkontoret, betalte 16 dollar og fik mit kørekort med ud.

Var det muligt at dumpe den køreprøve overhovedet ? ;)

Fra : Neslein

Dato : 04-07-02 20:28

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> wrote in message
> "Jens Juul" <x-mas@net.dialog.dk> wrote in

> Var det muligt at dumpe den køreprøve overhovedet ? ;)

Man kunne jo vaere ondskabsfuld og svare jo, det er muligt - for
amerikanere...

Og dog - det skal siges at jeg havde praecis samme oplevelse da jeg tog mit
koerekort her i Ontario, Canada, for 10 aar siden.

Og saa sent som den forgangne weekend var jeg til den nu obligatoriske
teoriproeve for foerere af lystbaade her i provinsen. Proeven var igen en
multiple choice test (36 spoergsmaal, 9 forkerte tilladt) med spoergsmaal
som

Hvis du dit lystfartoej havarerer, saa er det foerste du goer:

1) Tager billeder af fartoejet for forsikringen.
2) Sikrer vidner til en eventuel retssag over ansvaret for ulykken.
n) Finder ud af hvor alle de, der var ombord, er og hvilken tilstand de er
i.

Det maa vaere et nordamerikansk faenomen.

MVH

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-07-02 15:00

On 4 Jul 2002 14:28:18 -0500, "Neslein" <neslein@hotmail.com> wrote:

> [...]
>i.
>
>Det maa vaere et nordamerikansk faenomen.

Det er da for let at svare på (for en Armikaner), når det er listet i
rette prioterings rækefølge,,,