Meninger om børn, sætter pis i kog
Fra : Bo Warming

Dato : 03-07-02 21:06

Meninger om børn, sætter pis i kog

Da Glistrup besvarede mine spørgsmål om pædofili og voldtægt, og overraskede
mig ved en extrem ligegladhed med ære/stolthed/folkelig-forargelse,
tilføjede han også, at vedr denne del af sex-frigørelsen, er udviklingen på
skinner , , og det er at stikke hånden i en hvepserede at debattere om
adskillelse af moral og politik, på dette betændte område.

Debat om skat og indvandring er selvfølgelig langt vigtigere. Men det hele
hænger sammen, under et frihedssyn.

Da jeg elsker ord-pingpong, og finder debatten gavnlig, hvis Z og andre skal
træde i karakter, har jeg alligevel kastet mig ud i at argumentere for hans
sunde synspunkter - der er jo intet at tabe vedr et af systemet smadret
parti som Z, og vedr anden internetdebat, finder jeg det folkeoplysende - og
udfordrende - og jeg vil godt forstå, hvorfor folk er så strafliderlige og
tror, at man kan bekæmpe sex-overgreb ved at forlænge fængselsstraffe.

En vigtig pointe, som mange har givet mig ret i, er at MENINGER SÅRER MINDRE
END PAPIRKUGLER, hvis da ikke en sårbar debattør har rod i sit eget mentale
bagland, og derfor elsker at føle sig såret og oprørt og hadsk, fordi nogen
har en for ham anstødelig mening.

Nogle bliver høje af at fordømme. Dem om det.

Selvfølgelig er jeg ikke mere positiv for sådanne forbrydelser end en
forsvarsadvokat er positiv for politimord - men de, der har evnen til at se
en sag fra to sider, har et kald til at argumentere for den forkætrede side.

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Henning Lund