Webrowser: Gemme "IE.document.images(1)" t~
Fra : xxx

Dato : 13-02-01 13:18

Hvordan gør jeg det??? (Har brugt _mange_ timer på nettet og i msdn
Library......... Tekst er nemt - men billeder....)

IE.document.images(1) (som er det første billede på websiden) er ikke
type-kompatibel med VB's Picture-object (Desværre - ellers havde jeg jo
brugt SavePicture SomePicture).

Det jeg gerne vil, er at gemme (nogle) billeder fra websiden på min HD
(iøvrigt uden diverse dialogbokse - men altså "lige på og hårdt")

Jeg _vil_ undgå at skulle dl billederne igen (kunne bryge async til at dl
billedet da jeg jo har IE.document.images(i).URL/href/src).

Der må for pokker da være en måde at gøre noget i retning af
IE.document.images(i).SAVETOFILE SomeFileName - snøft

Den løsning jeg helst så, var en mulighed for at "konvertere"
IE.document.images(i) til et Picture object - hvorefter resten ville være
"piece of cake". (eller endnu bedre - gemme IE.document.images(i) direkte)

Michael

Nedenstående to linier kopieret fra "Watch'en" i VB 6.0

IE.document.images(1) : "[object]" : Variant/Object/HTMLImg
somePic : 12110 : Variant/Object/Picture

------- ekstra info (ikke så relevant for problemstillingen)

En ting der undrer mig er, at hvis man markerer et billede på en webside og
så bruger CTRL+C, så bliver der tilsyneladende _ikke_ kopieret noget til
Clipboard (ihvertfald ikke så jeg kan Paste til f.eks. PaintShop). For at
kunne dette skal der højreklikkes på billedet, hvorefter man fra menuen kan
vælge Kopier billede (eller suk - Gem billede som......).
Kommentarer/forklaring til dette?
Dette synes jeg indikerer, at det ikke er "bare lige" at få fat i
web-billedet????

Når jeg engang får fundet ud af hvordan jeg får gemt billedet, skulle det
gerne ende med, at det skal være muligt at vælge (markere) et antal billeder
på web-siden og derefter trykke på en dertil indrettet knap, hvorefter de
markerede billeder bliver gemt til HD.