Gratis udviklingsmiljøer til Java?
Fra : Dorrit Smedsgaard

Dato : 03-07-02 20:47

Jeg sidder lige og mangler et gratis udviklingsmiljø a la JBuilder. Er
der nogen som ved hvor sådan et findes?

vh

Dorrit Smedsgård

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 03-07-02 21:29

"Dorrit Smedsgaard" <smedsgaard@hotmail.com> wrote in message
> Jeg sidder lige og mangler et gratis udviklingsmiljø a la JBuilder. Er
> der nogen som ved hvor sådan et findes?

Det bedste er efter min mening Forte fra sun, som nu åbenbart hedder 'Sun
One'.

Jeg kan personligt bedre lide det end JBuilder og andre kommercielle
produkter.

Du kan hente den gratis Community Edition lige her:
http://wwws.sun.com/software/sundev/jde/buy/index.html

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Peter Lind

Dato : 03-07-02 21:58

"Dorrit Smedsgaard" <smedsgaard@hotmail.com>
> Jeg sidder lige og mangler et gratis udviklingsmiljø a la JBuilder. Er
> der nogen som ved hvor sådan et findes?

www.borland.com kan man så vidt jeg kan se downloade JBuilder Personal
Edition, uden at betale en krone. Man skal dog registrere sig, men det skal
man vist også med Forte, eller hvad den efterhånden hedder.

Ellers er der også www.netbeans.org som har samme grundstamme som Forte.

mvh
Peter Lind

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 03-07-02 22:20

Dorrit Smedsgaard wrote:
> Jeg sidder lige og mangler et gratis udviklingsmiljø a la JBuilder. Er
> der nogen som ved hvor sådan et findes?
>
> vh
>
> Dorrit Smedsgård

www.eclipse.org er det bedste du kan få. Version 2.0 er lige kommet.

Ulf Holm Nielsen

Fra : Janus Noname

Dato : 06-08-02 12:04

"Ulf Holm Nielsen" <doktor@dyregod.dk> wrote in message

> www.eclipse.org er det bedste du kan få. Version 2.0 er lige kommet.

jeg kunne forestille mig, at det der er ude efter, er noget med GUI
udvikling. Det har Eclipse så vidt jeg husker ikke, men måske kommer det
en dag?
Vh Janus

Fra : Jakob Schmidt

Dato : 06-08-02 13:32

"Janus Noname" <mailbox@worldonline.dk> writes:

> [...]
>
> jeg kunne forestille mig, at det der er ude efter, er noget med GUI
> udvikling. Det har Eclipse så vidt jeg husker ikke, men måske kommer det

Det har til gengæld Suns eget IDE, som er gratis i Community Edition:

http://forte.sun.com

Jeg ved ikke, om det generelt er anbefalelsesværdigt, men det ser da ikke
helt tosset ud (hvis man kan leve med Java VM performance).

--
Jakob

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-07-02 22:36

smedsgaard@hotmail.com (Dorrit Smedsgaard) writes:

> Jeg sidder lige og mangler et gratis udviklingsmiljø a la JBuilder. Er
> der nogen som ved hvor sådan et findes?

Du kan hente JBuilder Personal fra borland. Den er udmærket.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Bjørn Grønbæk

Dato : 09-07-02 00:09

smedsgaard@hotmail.com (Dorrit Smedsgaard) wrote in

> Jeg sidder lige og mangler et gratis udviklingsmiljø a la JBuilder. Er
> der nogen som ved hvor sådan et findes?
>
> vh
>
> Dorrit Smedsgård

Eller JCreator fra www.jcreator.com
Det er et udemærket program det er lide lettere at danse med end Forte

Bjørn Grønbæk
www.gronbaek.net