Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Trådløse telefoner?
Fra : Joergen Ramskov

Dato : 13-02-01 12:52

Jeg har kigget lidt på B&O's Beocom 6000 som jeg synes har et meget
lækkert design (og en knap så lækker pris...), men jeg har ingen
forstand på trådløse telefoner, og søger derfor lidt hjælp i
forbindelse med et evt. køb.

Grunden til et evt. køb er at jeg flytter ind i en større lejlighed,
hvor der kun er 1 tlf. stik, derfor vil det være væsentligt nemmere
med en trådløs telefon i stedet for at skulle til at trække kabler.

Umiddelbart har jeg ikke behov for mere end 2 telefoner, men
muligheden for at føje flere til senere vil da være rart at have.

- Hvad skal man kigge efter hvis/når man investerer i en trådløs
telefon?

- Hvilke telefoner (eller mærker) kan anbefales?

- Hvilke telefoner (eller mærker) skal man holde sig væk fra?

- Hvad med oplading - hvis man har 2 telefoner, så skal man vel også
næsten have 2 opladere, eller?

/Jørgen Ramskov

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 13-02-01 17:37

Joergen Ramskov <t74fdbg001@sneakemail.com> wrote:

> [...]
>muligheden for at føje flere til senere vil da være rart at have.

>- Hvad med oplading - hvis man har 2 telefoner, så skal man vel også

Hvis du vælger DECT ( digital ) telefon kan du til mange fabrikater
købe ekstra telefoner med kun en holder/lader.
DECT telefoner kan håndtere mindst 6 telefoner på samme base.

Ove Kjeldgaard

Fra : Karsten Jensen

Dato : 13-02-01 21:03

On Tue, 13 Feb 2001 12:51:54 +0100, Joergen Ramskov
> [...]

>lækkert design (og en knap så lækker pris...), men jeg har ingen
>forstand på trådløse telefoner, og søger derfor lidt hjælp i

Den er klart at foretrække frem for andre billigere modeller.
Lydkvaliteten er kanon-god i modsætning til evt. Siemens. Og så er det
rart den har indbygget nummerviser.
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : J. S.

Dato : 13-02-01 23:27

"Joergen Ramskov" <t74fdbg001@sneakemail.com> wrote in message
> [...]
>
> - Hvilke telefoner (eller mærker) skal man holde sig væk fra?
>
> - Hvad med oplading - hvis man har 2 telefoner, så skal man vel også

B&O'en er et fint køb men jeg forstår godt at du synes at prisen er lidt
høj. Der er flere gode alternativer, men under alle omstændigheder bør du
holde dig til digitale (DECT) telefoner som også er GAP kompatible. GAP
standarden sikrer at du kan bruge DECT/GAP håndsæt fra andre producenter,
hvilket kan være smart. Det kunne jo være at du ville have et design håndsæt
(f.eks. fra B&O) i stuen, men at du godt kan nøjes med andet i resten af
huset.

Personligt kan jeg anbefale Siemens som jeg har gode erfaringer med. Dette
gælder f.eks. lyden som har været rigtig god i de Gigaset jeg har haft
indtil nu. P.t. har jeg en ISDN model (3070) med et 3000 Micro håndsæt og et
2000 Comfort håndsæt (fra min gamle 2015) koblet til. Det virker rigtig
godt - specielt glad er jeg for Micro håndsættet, hvor jeg også købt
øresnegl til. Endelig har jeg lige investeret i en Gigaset Repeater som
giver udvidet dækningsområde - men jeg bor også i en stor "suger-DECT
og det er DECT signaler ikke glade for. Men Repeateren er det god ikke
længere noget problem.

Men nu til dine spørgsmål.

1. Hvad skal man kigge efter hvis/når man investerer i en trådløs telefon?
Kvalitet er efter min mening vigtigt i bred forstand - det gælder både i
lyd, software og produktkvalitet. Jeg ville dog spørge mig selv hvad jeg
egentlig har brug for? Er der behov for telefonsvarer, stor telefonbog,
bredt tilbehørsprogram, ISDN o.s.v.

2. Hvilke telefoner (eller mærker) kan anbefales?
Stort set alle Europæiske mærker burde være okay, men Panasonic laver vist
også seriøse DECT-telefoner. Plastkvaliteten falder ikke alle smag, men
holdbarheden skulle være okay.

3. Hvilke telefoner (eller mærker) skal man holde sig væk fra?
Hold dig fra de billige Taiwan-telefoner - pris og kvalitet plejer at følges
nogenlunde ad (designtelefoner er dog en undtagelse...her betaler man
forholdsmæssig meget for det flotte design).

4. Hvad med oplading - hvis man har 2 telefoner, så skal man vel også næsten
have 2 opladere, eller?

Normalt kan du sætte op til 6 håndsæt til en DECT/GAP telefon. Er
håndsættene af samme fabrikat kan du normalt lade alle i basestationen, men
det kan være upraktisk. Ekstra ladere er til at få for en ordentlig penge.

Held og lykke med det!

Fra : Jimmi

Dato : 18-04-01 21:46

Beocom6000`eren er en meget meget god trådløs, jeg har prøvet næsten alle
slags der findes på markedet, endten er de besværlige at bruge eller også
bare generelt elendige.
Beocom6000 er "så vidt jeg ved" også den eneste der kan tåle at stå i
laderen hele tiden uden at ødelægge batterierne.Men den er også meget
kostbar.
her er lige et billede af min med blåt lys:
http://www.tronik.dk/big_pics/Beocom6000.JPG

mvh
Jimmi

Fra : Søren Kjærsgaard