Udstødning til SV650
Fra : EMIL AUCKBUR

Dato : 03-07-02 19:31

Jeg leder efter et nyt komplet udstødnings anlæg til min SV650. Er der nogen
der har erfaring med henholdsvis Arrow, Akrapovic og Micron?
Jeg tænker på effekt og lyd. Micron er den billigste af de tre, men jeg
synes den er for støjende.

På forhånd tak.
Emil

Fra : Jacob Michaelsen

Dato : 04-07-02 01:00

"EMIL AUCKBUR" <auckbur@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> der har erfaring med henholdsvis Arrow, Akrapovic og Micron?
> Jeg tænker på effekt og lyd. Micron er den billigste af de tre, men jeg

Jeg har selv en Micron + jet kit på min SV og synes det lyder ret godt (men
hver sin smag angående hvor meget det skal "sige" selvfølgelig). Det gav kun
3 HK på toppen og så ellers et lidt bedre mellemområde. Så man skal
ihvertfald ikke købe for effektens skyld, kun for lyden hvis du spørg mig.
Men der skulle generelt ikke være noget videre at hente ligegyldig hvilken
mærke man køber.

Af de andre mærker du nævner har jeg hørt Akrapovicen og støjniveauet er ca
det samme så vidt jeg kan huske.

--
Jacob Michaelsen
SV650S

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 04-07-02 07:30

"Jacob Michaelsen" <loke@lokes.dk> wrote in message
> [...]
> mærke man køber.
>
> Af de andre mærker du nævner har jeg hørt Akrapovicen og støjniveauet er

Jeg har også hørt Jacobs Micron auspufff.

Efter min mening er det noget af den fedeste lyd jeg har hørt. Der er
virkelig meget BattleOfTwin over det, dyb og meget lækker.

Kenneth
R1

Fra : T

Dato : 04-07-02 07:27

"EMIL AUCKBUR" <auckbur@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der har erfaring med henholdsvis Arrow, Akrapovic og Micron?
> Jeg tænker på effekt og lyd. Micron er den billigste af de tre, men jeg

Hej
jeg har monteret en komplet Arrow titanium og efter indysning gav det ca 8
hk samt en rigtig "fed lyd" , men er jo ikke den billigste..

mvh Tommy (SV650S)

Fra : Jakob Viggo Hansen

Dato : 04-07-02 22:23

> [...]
> der har erfaring med henholdsvis Arrow, Akrapovic og Micron?
> Jeg tænker på effekt og lyd. Micron er den billigste af de tre, men jeg

Hej Emil. Jeg har følgende erfaring at dele ud af:

Min SV650SY ( 2000 ) har i sin levetid været monteret med 3 forskellige
udstødssystemer, og 4 potter. Den har kørt 42.400 km siden juni 2000.

Et par måneder efter jeg købte den, fik jeg monteret Jetkit, K&N luftfilter,
og et TWO Brothers komplet system m. carbon potte. Selvfølgelig også en
inddysning på rullefelt.

Effekten ( HK) blev ikke mærkbart højere. Den største forskel kraft-mæssigt
var udjævningen af det effekthul, som SV'eren er født med, omkr. 4.500
omdr/m. Generelt gik maskinen meget bedre, og mere "flydende". Benzin
forbruget steg markant, fra . 19 km/l til 13 km/l. Den bedste forskel var
LYDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! for fanden, det var
bedre!
TWOBrothers lyder rigtigt godt og MEGET HØJT

Desværre døde carbonen efter 3 md. Eller rettere, potten røg simpelthen af
under motervejskørsel, og er aldrig set siden.
Som erstatning blev et komplet Akrapovic system monteret. Knap så larmende,
men meget dybere, mere bas. Dejligt!
Desværre døde carbonen efter 4 md.
Som konsekvens af min erfaring med SV'ere og Carbon, blev potten erstattet
med en titaniumsudgave. Samme gode lyd, og lidt federe look.

Fra starten af denne sæson, har min SV'er gået lidt skidt. Den har udvist
symptomer på dårlig karburering. Dvs. gik dårligt under 5000 omdr, tøvede og
hostede ved igangsætning, brugte en helvedes masse benzin.
Et besøg hos Heinrich på Lydmuren i Stenløse ( Sj. ) kurerede den dog
næsten! Og dette næsten er interessant. Fordi:

Heinrich bekræftede hvad jeg efterhånden har hørt mange steder: Jetkit på en
SV'er SUCKS. Karburatorerne giver alt for meget benzin i det nedre register,
og det er vanskeligt at justere dem til at gå rent. H. havde gjort mirakler
for mig, men var ikke selv tilfreds. Han ville gerne have haft de originale
dyser og nåle på/i, for at kunne få motoren til at gå helt rent.

Den samme viden er at finde på både www.svrider.com og www.sv650.org
Jetkittet er ikke pengene værd. Det er meget bedre at justere karburatorerne
ind med de ab fabrik monterede dyser og nåle. Og hvis man ønsker mere effekt
er det bedste at skifte hele udstødnings systemet, ikke bare potten. En
vigtig faktor er vist nok diameteren på afgangsrøret fra cylinderen, og
denne øges jo kun med et passende nyt system.

I dag yder min SV650S 70 HK på Lydmurens rullefelt ( type: MJP Engineering )

God fornøjelse

Jakob Viggo

PS de omtalte websites er rigtig gode!

Fra : Steen Schmidt

Dato : 04-07-02 23:15

> [...]
> vigtig faktor er vist nok diameteren på afgangsrøret fra cylinderen, og
> denne øges jo kun med et passende nyt system.

Præcis og stort set komplet information. Det har jeg prøvet at fortælle
mange folk, men de fleste finder det svært at tro på

Mvh
Steen