OT:Kørekortklasser
Fra : Bjørn S

Dato : 03-07-02 19:21

Hej.

Nu må i gerne hjælpe en uvidende indvandrer lidt

Jeg tog mc-kortet for ca. 3 uger siden og fik mit nye credit-card (øv, bare
det var så vel :) i posten i dag.

I forvejen havde jeg et norsk kørekort med følgende betegnelser og gyldighed
(i Norge - som også ifølge internationale regler skal gælde her):

BE = Bil > 3500 kg + anhænger

CE = Bus + Anhænger

DE= Lastbil + anhænger

Rimelig simpelt system, E står for anhænger (eller heder det tilhænger) Mc =
A - også i Norge.

Efter endt køreprøve studerer sagkyndige mit kørekort og spørg til
gyldighedsområde, hvilket jeg fortæller, det gælder for alt - motorcykel som
jeg jo nu skulle ha.

Han påfører så Astor+B+C+D+C/E på mit midlertidige kørekort, og beholder mit
norske.

I dag åbner jeg så spændt konvolutten og der står der A-B-C-BE-CE
........................ hvor er DE blevet af ? Og må de egentlig beholde mit
norske kort, (jo selvfølgelig hvis jeg har overtrådt færdselsloven, men jeg
har jo kun gået til køreprøve og bestået:) jeg havde jo ikke bedt om nogen
konvertering af kortet, kun et nyt kort for MC, og troede jeg ville beholde
mit norske som før.

Sjovt nok måtte jeg anskaffe legeerklæring, for som de sagde på
motorkontoret " vi har intet på data af dig", alligevel kan de uden videre
udstede kørekortklasser som jeg har erhvervet i Norge, de har de da heller
ikke på "data" ? Men ok, det har da også tydeligvis kostet en kørekortklasse

Hmmmmmm, jeg syntes jeg er begyndt at få negativt syn på det offentlige her
på det sidste.........AHA ! Udlændingepakken, bare spark ben for dem, hugger
vore piger, stjæler vores sol (hovsa, hvor er den forøvrigt blevet af),
drikker vore bajere

/Bjørn
- og beklager hvis beskeden dukker op 2 ganger, den første så ikke ud til at
komme igennem

Fra : N/A

Dato : 04-07-02 14:53

Fra : Bjørn S

Dato : 04-07-02 14:53

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Men det er en fejl at dit D og DE ikke er kommet med. Henvend dig hurtigst
> muligt til dit lokale motorkontor.

Det har jeg så gjort i dag, nu sku de lige finde mit gamle, men måske var
det allerede sendt til Norge..... damen lovet at ringe mig op, men der gik
lige nogle dager.... nok bedst at holde dem i ørene inde på politigården
:->

/Bjørn

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 08-07-02 12:23

Bjørn S <bjosko@ReMoVeyahoo.com> skrev i en

> [...]
> CE = Bus + Anhænger
> DE= Lastbil + anhænger
> Han påfører så Astor+B+C+D+C/E på mit midlertidige kørekort, og beholder

( Efter min mening er C = lastbil. )
Derudover er det vel logisk nok at du ikke må have 2 kørekort.
I yderste konsekvens kan de konfiskere det ene og så har du stadigt det
andet til brug ved "rutinekontrol"
Men at du stadigt mangler D+ DE er da tydeligvis en fejl. Ring og hør hvor
det er gået galt. Ellers må de jo tage kontakt til den norske politikreds
hvor det gamle er udstedt.
Menneskelige fejl vil jo ske...

Mvh
Mads Kristiansen