Autoskift af side
Fra : goofy

Dato : 03-07-02 19:38

Hej NG

Jeg bruger FP til at lave min hjemmeside, men jeg kan ikke finde ud af
følgende.
Jeg vil gerne have en startside, f.eks. et billed, som automatisk skifter
til side 2 efter f.eks. 10 sec.
Hvordan laver jeg det.?
Jeg ved intet om koder skript o.s.v. så hvis i kan og vil hjælpe mig så
skriv venligst hele/alle de linier jeg skal bruge eller hvis i har et link
hvor jeg kan kopiere fra.
Med venlig hilsen
Steen Vinbæk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 03-07-02 19:59

"goofy" <vinbaek@oncable.dk> skrev...
> [...]
> følgende.
> Jeg vil gerne have en startside, f.eks. et billed, som automatisk skifter

Hej Steen

Du skal bare indsætte følgende mellem <head> og </head>

10 er antallet af sekunder inden skiftet - og husk at skrive den rigtige URL
(altså den side, der skal skiftes til).
Og 10 sekunder er laaaaang tid når man sidder og venter på at noget skal
ske - så indsæt også lige et link, man kan trykke på (hvis det er 45. gang
man besøger din side og skal vente 10 sekunder hver gang....)

Mvh. Camilla

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-07-02 20:43

Wed, 3 Jul 2002 20:38:24 +0200, skrev "goofy"
<vinbaek@oncable.dk>:

>Jeg vil gerne have en startside, f.eks. et billed, som automatisk skifter
>til side 2 efter f.eks. 10 sec.

Indsæt dette i mellem <head> og </head> i htmlvisning:

<META HTTP-EQUIV="REFRESH" CONTENT="10;URL=nyside.html">

10 er antal sekunder inden siden videresendes, nyside.html skal
selvfølgelig ændres til det rigtige filnavn, som man skal videre
til.

Fra : goofy

Dato : 03-07-02 21:08

Hej
Tusind tak for svarene.
Steen Vinbæk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-07-02 21:47

Wed, 3 Jul 2002 22:07:57 +0200, skrev "goofy"
<vinbaek@oncable.dk>:

>[Indlæg + bundcitat fraklippet]

Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

Fra : kfc

Dato : 04-07-02 01:19

hejsa

bliver SQ lige nød til at sige " noget " her !!!!

> Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
> Se også min signatur.

det manden gør her er at " TAKKE " og ikke svare på noget... hvordan
kommer det ind under netiketten ???? jeg spøger bare...

> Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
> tak.

igen ingen svar kun et behagelige tak

kfc :)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-07-02 01:35

Thu, 4 Jul 2002 02:19:03 +0200, skrev "kfc"
<kfc@ofir.dk-fjerndertte>:

>det manden gør her er at " TAKKE " og ikke svare på noget... hvordan
>kommer det ind under netiketten ???? jeg spøger bare...

Ja, han takker og det er vel også et svar, men derfor behøver man
ikke at bundcitere hele det indlæg, som han takker for, incl.
signatur.

Fut: news:dk.admin.netikette

Fra : kfc

Dato : 04-07-02 01:49

> Ja, han takker og det er vel også et svar, men derfor behøver man
> ikke at bundcitere hele det indlæg, som han takker for, incl.
> signatur.

jeg vil aldrig give dig ret i at takker er " et svar " men derimod at
han/man skal skære overflødigt væk !!!

kfc :)

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-07-02 09:36

"kfc" <kfc@ofir.dk-fjerndertte> skrev i en meddelelse

> jeg vil aldrig give dig ret i at takker er " et svar " men derimod at
> han/man skal skære overflødigt væk !!!

Her må jeg give Knud ret - vel er han pedantisk, men en tak er også et
svar rent sprogligt - også selvom du ikke opfatter det sådan.
Hvis du giver folk en gave, så kan det da godt være, at du ikke får en
tak, men det er det almindeligste og du vil uden tvivl føle, du
"mangler" noget i dit svar. Med andre ord: en tak er et svar på en
forespørgsel: han kunne sagtens have sagt: jeg takker for svaret
angående......., og så vil du ikke være i tvivl om at der svares på et
udsagn.

Ikke mere om dette.

--
ahw

Fra : goofy

Dato : 04-07-02 13:55

Hej Alle

Jeg undskylder min fejl m.h.t. bundcitat en ren og skær forglemmelse kort
før min sengetid og jeg skal gøre alt hvad jeg kan for at opfylde netikette.

Steen Vinbæk