Navigationspanel med dansk tekst
Fra : Rune Lauesen

Dato : 13-02-01 12:35

I Frontpage 2000 (dansk udgave) har jeg oprettet en navigationsstruktur over
mit web-site. Problemet er nu, at når jeg vha. et tema vil have
navigationsknapperne og overskriften til at være grafiske (dvs. f.eks. en
knap med teksten "næste") i stedet for ren tekst, forsvinder de danske tegn.
"Næste" bliver til "naste", "ø" bliver til "o" osv.

Grafikken genereres jo løbende vha. tekst + temaets gif-fil, og denne proces
forstår åbenbart ikke dansk.

Kan det virkelig være rigtigt, at temaer på denne måde i virkeligheden er
komplet ubrugelige, eller findes der en løsning?

Rune Lauesen

Fra : Tonny Franke

Dato : 01-03-01 17:25

Hvis du har åbnet et Web-sted i FP2000 kan du i Funktioner -> Indstillinger
for WEB-sted -> Navigation skrive teksten der skal anføres. - Hvis du ikke
får denne tekst på dine WEB-sider, så check dine indstillinger af sprog for
henholdsvis WEB-siden, for WEB-stedet (næsten samme sted) og for Windows.

Venlig hilsen Tonny Franke