Opfølgning --> Diversion køreegenskaber, æ~
Fra : Jimmi

Dato : 03-07-02 15:53

Så kom der sprit nye Metzeler dæk på min Diversion.
Det ændrede straks køreegenskaberne, den ligger nu godt og solidt på vejen,
og er ikke nervøs ved nedlægning mere.
Fantastisk at det var det der skulle til, præcis som diagnosticeret i svar
på sidste indlæg, var dækket slidt fladt. Som de sagde hos mekanikeren, så
var den løs på top punktet og havde chok effekt ved nedlægning når den
krænger fra det flade stykke til siden.

Jeg har stadig rystelser i styret ved motorbremse uden hænder fra 60, dette
var dog med topboksen på, jeg har ikke haft mulighed for at teste uden.

/Jimmi
(XJ600S der nu kan smides rundt med)

--------------------| GAMMELT INDLÆG |--------------------
Efter et par ture på min nyindkøbte Yamaha XJ600S Diversion (fra 1999) er
jeg begyndt at undre mig lidt over dens køreegenskaber.
Jeg tog kortet på en XJ600N, og jeg syntes den lå mere "fast" på vejen.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men min Diversion er uanset
hastighed meget modtagelig for små styr udslag, men der skal alligevel en
del vægtforskydning til før den ligger sig ned i sving, og gennem svinget
føles den en smule nervøs. Det føles måske lidt som kører jeg på en knivs
æg, og at cyklen helst vil køre ligeud.
Da jeg lavede "60kmt-slip styret-motorbrems" testen gik den forholdsvist
hurtigt i selvsving så jeg måtte gribe fat igen. (Der er ikke slør i
kronrørs lejer eller samlinger)

Det er vist den bedste beskrivelse jeg kan give.

Jeg er stadig rookie, så jeg har meget svært ved at bedømme hvad der
foråsager disse køreegenskaber, men de er meget forskellige fra de XJ600
jeg har prøvet, og faktisk lidt ubehagelige.

Det skal lige siges at den i tre år har kørt med de samme dæk, disse skal
jeg have skiftet i næste uge, men ka' det virkelig ændre køreegenskaberne så
drastisk? (Der er stadig massere slidbane)

Håber der er en i gruppen der kan hjælpe.

/Jimmi
(XJ600S, med mystisk tendenser)

Fra : Christian Knudsen

Dato : 03-07-02 17:31

Skidegodt Jimmi. Det er lækkert at høre. Jeg har også lige selv skiftet dæk
på min gs500, og det er også blevet en hel anden cykel, specielt fordi
bagdækket er blevet skiftet. Jeg oplevede også den samme chokeffekt som du
skriver om, når jeg lagde den ned. Det gør den ikke mere - den virker meget
mere levende og styrevillig - pisselækkert :))

christian

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 04-07-02 11:31

"Jimmi" <jimmi@klud.dkSLETDETTE> wrote in message
> [...]
dette
> var dog med topboksen på, jeg har ikke haft mulighed for at teste uden.

Hej Jimmi,

Det lyder kanon... Så må du bare huske at få "smidt rundt med den" så
dækkene ikke bliver slidt flade igen Go undskyldning for at invitere
kæresten, konen, elskerinden (indsæt selv flere her) ud på en hyggetur på de
snoede i tide og utide...

Tak for opfølgningen.

Mvh,

Tony
Divvy 01 (som nok får nye sutter på i starten af næste sæson)

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 04-07-02 11:51

> [...]
> dækkene ikke bliver slidt flade igen Go undskyldning for at invitere
> kæresten, konen, elskerinden (indsæt selv flere her) ud på en hyggetur på

...man smider bedst rundt med en cykel, når man kun har sig selv at tænke på,
er min filosofi.

Kenneth (..som kører MEGET stille og roligt med passager)
R1

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 04-07-02 13:02

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message

> de
> >

> ..man smider bedst rundt med en cykel, når man kun har sig selv at tænke
på,
> er min filosofi.

Du har naturligvis ret

Hilsner,

Tony

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 04-07-02 18:59

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en meddelelse

> Tak for opfølgningen.
>
> Mvh,
>
> Tony

Nemmerlig !, tak for det

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Jimmi

Dato : 04-07-02 19:48

Det var så lidt
Se jeg er bare glad for at have fået en "helt ny cykel".

/Jimmi

Fra : Jimmi

Dato : 04-07-02 19:54

Uden topbox var der ingen rystelser i styret ved motorbremse uden hænder, så
det er jo perfekt.

/Jimmi
(XJ600S '99)

Fra : N/A

Dato : 10-07-02 22:22

Fra : Anneli

Dato : 10-07-02 22:22

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en meddelelse

> Nu vil jeg se frem til at jeg har råd og en god undskyldning til at >købe
min Divvy nogle nye dæk.

Skal man bruge undskyldninger for at købe nye dæk?? Skal der skiftes dæk, så
skal der vel det? Eller har jeg misset noget i denne tråd? ;0)

Stor hilsen Anneli og Savage - der ikke behøver nye dæk endnu :0)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 10-07-02 23:59

"Anneli" <anneli_jensen@yahoo.dk> wrote in message

> Skal man bruge undskyldninger for at købe nye dæk?? Skal der skiftes dæk,

> skal der vel det?

Jo jo... med mindre at de ikke er slidt ned. Jeg er bare ikke helt tilfreds
med de Macadam der sidder på maskinen pt. (det var dem som sad på da jeg fik
maskinen sidste sommer) og at skifte dem ville være lidt "luksus"...

Tony
Divvy '01
www.divvy.dk

Fra : Anneli

Dato : 11-07-02 21:33

> Jo jo... med mindre at de ikke er slidt ned. Jeg er bare ikke helt
tilfreds
> med de Macadam der sidder på maskinen pt.

Nåå, men det er vel en meget god undskyldning at du ikke er tilfreds? :0)

>og at skifte dem ville være lidt "luksus"...

Har din MC ikke snart fødselsdag? Det er da en oplagt gaveidé; nye dæk til
maskinen, der har alt ;0)

Stor hilsen Anneli og Savage - der mangler en masse på venstre side :0(

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 12-07-02 01:15

> "Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en meddelelse

> tilfreds
>
> Nåå, men det er vel en meget god undskyldning at du ikke er tilfreds? :0)

Jo det synes jeg. Men ikke kæresten

> Har din MC ikke snart fødselsdag? Det er da en oplagt gaveidé; nye dæk til
> maskinen, der har alt ;0)

Hey - god idé. Jeg prøver at sælge den ind... He he....

Tony