Så langt kan man synke...
Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 03-07-02 15:43

D.d. på Sdr. Fasanvej ud for nr. 8 omkring kl. 14.30:

En billist svinger ud fra parkering - uden at se sig for. Den Mc der ligger
uden på ham forsøger naturligvis at undvige og vælter ad h....... til
kørerbanen er regnvåd. Til alt skete der ham ikke noget - og desværre heller
ikke bilisten - da han bare skred fra ulykkesstedet. Han aner altså ikke om
MC´eren stadig er i live eller hvad der skete med hans kværn!! Ingen nåede
at få hans nummer!

Men kværnen står for en en dyr rep: tanken bulet, styrhåndtag og bremsegreb
kværnet, potten skrabet og Mc´erens tøj var uden røv! Det kunne være gået
meget værre - med noget satans svineri! Hvornår fanden lærer billisterne at
se sig for?

mvh

Hans

Fra : Jimmi

Dato : 03-07-02 15:59

Hvornår fanden lærer billisterne at se sig for?

Den dag man forbyder biler, og billisterne skal til at køre MC!

/Jimmi
(XJ600S)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-07-02 16:30

> [...]
heller
> ikke bilisten - da han bare skred fra ulykkesstedet.

Been there and paid the damages myself

Hvis man ikke "rammer" skal man være fandens hurtig til at få nummeret og
ringe efter policen og råbe flugtbilist ... (Inden man ringer efter
ambulancen *1)

*1 Det kan ikke betale sig at "tage sig sammen" og klare turen til
hospitalet ved egen kraft (taxa) for så bliver man nemt prioriteret ret lavt
da man jo er "selvhjulpen".

/A

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 03-07-02 19:34

"Hans L. Baldrian" wrote:

> [...]
> meget værre - med noget satans svineri! Hvornår fanden lærer billisterne at

Prøv lige at forklare den en gang til og gerne lidt langsommere. " En billist
svinger ud fra parkering - uden at se sig for. Den Mc der ligger
uden på ham forsøger naturligvis at undvige og vælter ad h....... til". Var
mc'en ved at overhale under udkørslen?.

Ib Jakobsen

Fra : Jakob Hansen

Dato : 03-07-02 20:54

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> svinger ud fra parkering - uden at se sig for. Den Mc der ligger
> uden på ham forsøger naturligvis at undvige og vælter ad h....... til".

Det lyder da til at en bil der har holdt parkeret i vejsiden svinger ud på
kørebanen, hvor der ligger en mc. Mc må kaste sig til venstre for at undvige
og vælter. Nej, det er ikke en overhaling (og heldigt at mc ikke rammer
modkørende). Damn, jeg håber jeg er kold nok til at skrabe tossens bil, hvis
jeg ind dag kommer ud for det samme. Øvøv.

Jakob

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 03-07-02 22:30

Jakob Hansen wrote:

> Det lyder da til at en bil der har holdt parkeret i vejsiden svinger ud på
> kørebanen, hvor der ligger en mc.

Ok, jeg forstod det som det var en bil der kom ud fra en parkeringsPLADS. Sorry.

Ib Jakobsen

Fra : N/A

Dato : 03-07-02 22:27

Fra : Mads Stetter

Dato : 03-07-02 22:27

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Den dag alle MC-ister overholder alle færdselsregler? At skære alle over
én
> kam er da idiotisk!

Flueknepper....

Du ved da godt hvordan det er når nogen kører ud foran dig... ikk? (Gammel
mand med blød hat og krøllet sv... så vidt jeg husker

Så siger man sku også de samme ord som Hans...

Godt der ikk skete noget med mc-isten, og død over flugtbillister! :-I

MVH Mads Stetter
DT125R (Krøllet pga. billist der ikk så noget) Han er heldigvis fanget!
RF400R

Fra : N/A

Dato : 04-07-02 18:11

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-07-02 18:11

Steen Schmidt wrote:

> ..... yngre mødre der har for travlt om morgenen til at nå at give
> børnene jakke på INDEN de kørte hjemmefra,........alle disse kunne
> ligesågodt køre MC, og problemerne ville være lige store.

Sikke et syn

> En anden ting er at det kan være endog meget dumt at smide sig med sin MC,
> blot for at undgå at ramme den ting der kører ud foran én - det er jo
> underordnet i dette tilfælde, men helt generelt....

Æhm... Udover at folk ikke lige stikker af og at de kan genkendes, så vil
jeg nu stadig helst undgå at ramme et ton skrotjern og så glide lidt
istedet. Ihvertfald hvis hastigheden er over - lad os sige - 10 km/t i
sammenstødsøjeblikket :-/

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 04-07-02 18:21

> [...]
> jeg nu stadig helst undgå at ramme et ton skrotjern og så glide lidt
> istedet. Ihvertfald hvis hastigheden er over - lad os sige - 10 km/t i

Du bremser hurtigere på dækkene, end på kåben, vil jeg nu påstå.

Kenneth
R1

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-07-02 11:04

Kenneth Sørensen wrote:

> Du bremser hurtigere på dækkene, end på kåben, vil jeg nu påstå.

Nåja *doh!* Men hvis man er sikker på at ramme bilen, hvis man bliver
på og man er sikker på at man kan komme udenom ved at smide sig... Næh,
vent, jeg vil da egentlig ikke smide mig, for efter bronzekurset har jeg
virkelig fundet ud af hvor hurtigt man kan skifte retning: vupti, og så
skraber fodhvilerne i asfalten (det er jo så kun ved 40-50 km/t, men
alligevel
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Jon Larsen

Dato : 03-07-02 21:27

"> Den dag alle MC-ister overholder alle færdselsregler? At skære alle over
én
> kam er da idiotisk!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jeg er sikker på at folk der aldrig har siddet på en MC har nøjagtig samme
fordomme over for MC'ister som vi har over for dem... Mc'er køre altid for
stærkt og hasarderet og bla bla bla..... Så alt i alt er der ingen der er et
hak bedre en den anden !!!!!!!!!
Og så er der dem der rent faktisk altid køre pænt og ansvarligt. ( men det
er ikke altid mig )

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Steen Schmidt

Dato : 04-07-02 11:51

> Jeg er sikker på at folk der aldrig har siddet på en MC har nøjagtig samme
> fordomme over for MC'ister som vi har over for dem...

Det er da ikke mindre idiotisk, er det?

> Mc'er køre altid for
> stærkt og hasarderet og bla bla bla.....

Det er i mange tilfælde også rigtigt.

Mvh
Steen

Fra : Jon Larsen

Dato : 07-07-02 19:49

> Det er da ikke mindre idiotisk, er det?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hvor når har jeg sagt at det er mindre idiotisk ???? Hvis du kan vise mig
hvor jeg har skrevet det så klip det lige ud og post det til mig !!!!!!!!!!!
Men at skrive som du har gjordt er nøjagtig det samme... at skære alle over
en kam !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Og lad så være med at være så skide hellig !
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

> Det er i mange tilfælde også rigtigt.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ja sikkert, og det har jeg heller ikke forsøgt at modargumenterer, men tvært
imod sagt at der INDIMELLEM findes dem der køre pænt, og det gælder sq både
MC'ister og billister, men er der ikke mindst lige så mange, unge som gamle
og 117 andre ind i mellem, billister der heller ikke køre for pænt.. hvis
jeg køre bare 10 min. heromkring kan jeg nappe de første 20 der køre
rådent....

Med Væmmelig Hilsen
Jon Larsen
Gixxer 250
Stud. Procesteknolog

Fra : Steen Schmidt

Dato : 08-07-02 17:11

> Hvor når har jeg sagt at det er mindre idiotisk ???? Hvis du kan vise mig
> hvor jeg har skrevet det så klip det lige ud og post det til mig
!!!!!!!!!!!

Slap af Jon - det klæder ikke en nydelig ung mand som dig at blive så
snæversynet og sur

Jeg skrev ikke at DU siger det er mindre idiotisk - jeg skriver faktisk et
spørgsmålstegn efter "Det er da ikke mindre idiotisk, er det?", hvilket
betyder at det er det jeg mener - er det også det du mener?

> Men at skrive som du har gjordt er nøjagtig det samme... at skære alle
over
> en kam !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvor skærer jeg alle over én kam?

Det her det startede med at ALLE bilister fik skyld for éns dumhed - det er
ved at være en parodi herinde. Nu skriver du så omkring alle dem "der ikke
har siddet på en motorcykel" - det er vist ikke helt samme gruppe? Pas nu på
ikke at miste fokus over noget du TROR jeg mente.

> Og lad så være med at være så skide hellig !

Hellig? Nu må du da holde - jeg skrev netop at jeg ikke var hellig.

> Ja sikkert, og det har jeg heller ikke forsøgt at modargumenterer, men
tvært
> imod sagt at der INDIMELLEM findes dem der køre pænt,

Var det ikke præcis det samme jeg skrev da?

> [...]
> og 117 andre ind i mellem, billister der heller ikke køre for pænt.. hvis
> jeg køre bare 10 min. heromkring kan jeg nappe de første 20 der køre

Helt sikkert, det var bare ALLE bilister der fik hug - det er idiotisk. Du
taler om noget helt andet, og har dermed skudt forbi målet.

Mvh
Steen

Fra : Jon Larsen

Dato : 10-07-02 08:09

> !!!!!!!!!!!
>
> Slap af Jon - det klæder ikke en nydelig ung mand som dig at blive så
> snæversynet og sur

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Sorry, men jeg også ved at holde op med at ryge så jeg bliver let lidt hys

Både os mc'ister og billister har en væmmelig tendens til at generelisere
alle, og det er ret dumt, for 2 sek efter at man har udløst sin harme og
billister så komemr man til at tænke på hvor rådent man selv køre indimellem

Fra : Steen Schmidt

Dato : 10-07-02 09:34

> Sorry, men jeg også ved at holde op med at ryge så jeg bliver let lidt hys

No problem - det har jeg selv været igennem

Absolut enig.

Mvh
Steen

Fra : Christian Stidsen

Dato : 04-07-02 12:54

> [...]
> stærkt og hasarderet og bla bla bla..... Så alt i alt er der ingen der er

Skal vi prøve at indbyde news:dk.fritid.bil til en debat om dette emne ?

Christian

--
FZS600

Fra : Pein

Dato : 05-07-02 22:12

Men der er nok en god chance for, at man bliver en bedre bilist af *også* at
køre motorcykel, eller i det mindste at have prøvet det.
Og endnu bedre af også at køre lastbil osv. osv.

/Pein